Vilken VHS ersättare skall man köpa?

Vilken VHS ers=E4ttare skall man k=F6pa? H=E5rddisk i skadar inte. Sladd till datorn likas=E5.

Reply to
buss100

"buss100" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@g49g2000cwa.googlegroups.com... Vilken VHS ersättare skall man köpa? Hårddisk i skadar inte. Sladd till datorn likaså.

För mig hade en boxermottagare med hårddisk passat fint. Visserligen blir det svårt att spara program och filmer mer permanent med bara hårddisk men det gör jag åas inte idag med VHS:en heller.

Mvh Fredrik Östman

Reply to
Fredrik Östman

"buss100" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@g49g2000cwa.googlegroups.com... Vilken VHS ersättare skall man köpa? Hårddisk i skadar inte. Sladd till datorn likaså.

K|i|S|S

Pepe

Reply to
Pepe

Lutar =E5t en Kiss 558 80Gb

Reply to
buss100

buss100 skrev:

En liten varning dock:

Ralph

Reply to
Ralph Höglund

buss100 skrev:

En liten varning dock:

Tag med egna brända DVD, CD-skivor och testa innan köp!

Ralph

Reply to
Ralph Höglund

"Ralph Höglund" skrev i meddelandet news:Cs6yf.153966$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Bra tips att ta med egna skivor att testa med. Ta med en som är lite repig! Nya skivor är inga problem men ibland har jag fått göra en ny kopia av en repig CD eller DVD för att apparaten skall kunna läsa den. Det sitter en Toshiba spelare i DVD spelaren och det finns färdiga patchar att ladda ner så att den blir regionsfri. En stor fördel är att kunna ladda ner filmer direkt från datorn till DVD splearen via nätverket. På så vis slipper man bränna skivor som har en förmåga att samlas på hög vid sidan av TV;n

Pepe

Reply to
Pepe

Hur pass repig då? Finns olika grader av repighet.. :)

skrev i meddelandet news:43c94907$0$488$ snipped-for-privacy@news.luth.se...

lite skrev jag ju!

Pepe

Reply to
Pepe

Det du tycker är "lite" kan vara "mycke" för en annan och "väldigt mycke" för en tredje person. eller Det du tycker är "lite" kan någon annan tycka är "ingenting".

Hur mycke är "lagom"?

Demmpa
Reply to
Demmpa

Lagom är så att det precis räcker till alla och inget blir över!

Allt är väl relativt om skivan kan läsas i datorn och i en annan DVD spelare så klara K|i|S|S spelaren av den också! OM den inte kan läsas i en "vanlig" DVD spelare så kan det ju vara ett test om K|i|S|S spelaren klarar av den. Om inte så gör en kopia!

Pepe

Reply to
Pepe

Var k=F6per man kiss 558 "=F6ver disk" i s=F6dra sverige? Till r=E4tt pengar.

Reply to
buss100

ELFA har KiSS i sina butiker. Men vet inte om just den modellen finns.

KiSS VR-558 (300 GB hårddisk) Efterföljaren till DP-558 har 300 GB hårddisk samt ny och fräck design (>10 st finns på lager i centrallagret)

KiSS DP-558 (200 GB hårddisk) DP-558 nu med ännu större hårddisk, 200 GB! (>10 st finns på lager i centrallagret)

"Ken" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Det som jag upplever positivt med K|i|S|S är att den är "tillverkad" i Danmark Byggd för Avi, Xvid och DivX redan från början och har FULL support för alla format. Det går att FF och REW i alla AVI filmer. Den har support för ALLA media CD/R CD/RW Öppna eller Stängda. DVD/R DVD/RW både + och - Man kan lägga 6 - 7 DivX filmer på en DVD och sedan välja i en meny on screen. Om man har undertexter till sina avi filer så går det att ladda in eller stänga av dem. Oftast finns det en engelsk översättning till koreanska, kinesiska, japanska och indiska filmer. Det är bara att lägga till när man bränner skivan så kommer dem upp på filmen.

Om man vill så kan man via nätverket ladda ner filmer från datorn till Hårddisken i DVD spelaren sådan a filmer man kanske bara ser en gång. Man får en webradio med flera tusen kanaler med suveränt ljud. Plus allt annat som finns i en ordinär apparat. Det finns uttag för trådlöst nätverk och även en RJ45 för fast förbindelse till nätverket.

Sist men inte minst den är lätt att göra regionsfri så att man kan se USA utgåvan av filmer. Den får reglebundet nya drivrutiner med nya smarta funktioner. Gratis via internet.

Jag köpte min första för 6 år sedan, en som heter DP450 den blev senare utbytt till en DP558 men 80GB hårddisk som jag sällan har haft full användning för tyvärr. Men jag är ju ingen superanvändare utan tittar kanske på en eller två filmer i veckan.

Däremot snurrar musikCD i spelaren nästan dygnet runt, om man inte hittar någon trevlig kanal på nätet att lyssna på. Hur som helst ett bra köp!

Här är en länk till en som kan nästa lika mycket till halva priset. Dock ingen inbyggd tuner.

Pepe

Reply to
Pepe

Fanns p=E5 netonnet ullared. Skapar ny tr=E5d "kiss558 80Gb"

Reply to
buss100

Pioneer skulle jag ha köpt. DVR-530H (eller lillen -433) får toppbetyg överallt. Däremot har den nog inte möjlighet att kommunicera med dator. Den möjligheten vore välkommen , men men.....

/Morgan

Reply to
Morgan

Pepe wrote: klipp

Och därmed är du nöjd med ljudet? Har du jämfört med dina gamla CD-spelare? Jag frågar därför att jag hade en Samsung och var jättenöjd, tills jag koppla in min gamla Pioneer CD och återupptäckte dess kvalitéer. Så nu har jag fått för mig att inget annat än en HK eller Marantz för 3000:- skulle duga??? rätta mig om jag har fel. I övrigt verkar Kiss-spelarna trevliga, iaf på papperet och det är det enda jag "kollat in" om dom. Får nog ta mig en tur ut på stan...

/ Kjelle

Reply to
Kjelle

Jag kör ut ljudet via min hembioförstärkare från Yamaha. Den heter visst RX-V550. Jag är väldigt nöjd med ljudet från den både vad gäller köpta skivor och MP3 på brända CD.

Men MP3 är vad det man får inte var för kräsen då. Ljudet från webradion är också toppen men det är ju inte DVD spelarens förtjänst.

Ut på stan och lyssna!

Pepe

Reply to
Pepe