Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä?

Funderar pE5% nattebelysningen ute fF6%r bekvE4%mlighet och sE4%kerhet.
C5% ena sidan ska vi spara el, E5% andra sidan tror jag banditer hellre
jobbar i mF6%rker med egen lampa E4%n att vara upplysta hela tiden. Eller
lockar upplysta dF6%rrar, vad vet du?

Till 2 dF6%rrar har vi redan SkymningsrelE4%, nu funderar vi pE5% den tredje=

med 3 lampor, som bara har en strF6%mbrytare med en kabel genomdragen.
Det verkar bE4%st att koppla nE5%got till strF6%mbrytaren, det skall vE4%l g=
E5%
till bara en kabel?

Vi har redan RF6%relsesvakt som inte E4%r inkopplad och har sett hur ofta
andras tE4%nds nE4%r man gE5%r fF6%rbi deras hus. SE5% vill vi inte ha det o=
ch
bor en bit in pE5% tomten sE5% det kan klara sig, men reagerar de pE5%
buskarna intill nE4%r det blE5%ser?

Om de falsklarmar ska vi ha SkymningsrelE4% med eller utan Timer

Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä?

IR-detektorer känner av värmeförändringar.

Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä?

Bra dC3%A5 bC3%B6rjar jag med den som kallas RC3%B6relsevakt frC3%A5n Ge=
lia

Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä?

Bra dC3%A5 bC3%B6rjar jag med den som kallas RC3%B6relsevakt frC3%A5n Ge=
lia, men djur
dC3%A5?

Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä?

Ja djuren är givetvis ett problem.

Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä?

Jag har ett annat problem, Tn-detektorn tycks vara ur funktion.

--
http://www.svd.se /

"Det var tredje matchen i rad som Sverige besegrade Finland med 1-0. I
Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymn ingsrelä?

Hoppas den fortsätter att vara det. Den där detektorn var ju bra mycket
mer störande än den lätt indetifierade TN.

--
Anneli

Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä?
Dom ynkligaste klagar mest som bekant

Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä

Finns det ingen Usenet Rulez detektor? Och fC3%B6r de andra
forumsterroristerna?

Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä
In

Skaffa dig en vettig newsläsare som kan filtrera så kan du leka
moderator och censurera bäst du vill, utan att det påverkar oss andra.

--
John-Henri Eklund
snipped-for-privacy@swnet.nu

Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä
buss100 k+AOQ-ftade emot i swnet.teknik.elektronik, swnet.diverse, alt.idiots,
alt.nuke.thomas-nord och producerade

ofta
inte ha det och
p+//0-
mycket

Jo, den postar ofta som Stomberg e+APY-ller n+AOU-tt, och utger sig vara medlem i
abc...
Sen finns ju +AOQ-ven detektorn BG i vissa grupper.
B+AOQ-gge dessa +AOQ-r dock synnerligen instabila s+AOU- jag tror de befinner
sig i
alfastadiet...

--

"Du +AOQ-r allts+AOU- en kretin och har ett onormalt familjef+APY-rh+AOU-llande."

Piratpartisten och RSMH-medlemmen Henry, 39 +AOU-r, boendes hos mor sin i
Re: Säkerhet: Rörelsevakt eller Skymningsrelä

Du sårar, kränker och förolämpar mej, du behöver lära känna mej bättre.