Philips TV utan =?iso-8859-1?b?Z3L2bg==?= =?iso-8859-1?q?_?= =?iso-8859-1?b?ZuRyZw==?=

Hej, tv:en har slutat vissat de gröna färgerna. Det hela började att det
inte var någon bild alls, men jag fick tillbaka bilden vid lite skruvade
på högspänningstransformatron till bildröret. Någon gång om året blir jag
tvungen att skruva ner spänningen när gröna ränder dycker upp. Men nu som
sagt finns inget grönt alls.

Modellen är 29PT5322/11
Chassie MD1.2E

Kan man få tag på service manual till philips tv som privat person.
Skulle behöva då jag ej får ner ena stora kortet som står rakt upp.

k |
o |
r |
t |

m |
e |
d |

i |
n |
g |
å |---- plast som håller upper kortet, måste nog gå att knäppa
n |   | bort så man kan luta ner kort till vänster, men jag har
g |   | ej lyckas!
a |   |

   Huvud kort

Tacksam för hjälp då jag kan nästan inget om tv-apparater.

/Martin

Site Timeline