Billige magnetventiler

I ELFA-katalogen finner jeg magnetventiler til Kr 600. Det er for dyrt som leketøy.

Jeg husker der var en artikkelserie i et elektronikkblad for en 20-30 årsiden som omkandlet pneumatikk som "leketøy". Blant annet ble det beskrevet hvordan injeksjonssprøyter kunne omdannes til pneumatiske sylindrer. Jeg husker intet om magnetventiler.

Finnes der billige løsninger for magnetventiler som leketøy?

HM

Reply to
Harald Mossige

Harald Mossige wrote in news:47c4c030$0$14996$8404b019 @news.wineasy.se:

Hvis det skal være meget billigt, så tag nogle fra en gammel opvaskemaskine eller vaskemaskine?

Reply to
Niels Kristian Jensen

Ja, eller søg efter noget brugt. Nu er magnetventiler MANGE ting, så hvis du er ude efter noget specielt kan det være svært at finde billigt. Jeg har selv købt et par brugte via en NG for ikke ret længe siden (75kr).

Peter

Reply to
Peter Andersen

Jeg har en defekt vaskemaskine stående. Der er et par magnetventiler i den. Hvi du kan klare dig med sådan et par styker, så send mig lige en mail. Så kan du få dem til pp plus en 20'er for at jeg piller dem af.

--
// Wegge
 - Alt om geocaching

Vi lavede et projekt hvor vi skulle bruge nogen, vi fandt nogen ved RS-online til vistnok en 50'er per stk, men de krævede så dog en bar eller to tryk på den ene side før de ville lukke nok vand igennem..!

Brian

Reply to
Brian Lund

Takk, men det eg tenker meg er små ventiler for luft og 6mm tilkopling. Både seteventiler og sleideventiler. 24V DC er bra. Eg tenkte meg slikt som ville vera vellegna til robotbruk eller modelljernbane (1:32) :-) Eg har ein liten fres og dreiebenk, og eg ser ikkje bort frå at den kan nyttast, dersom der var brukbare "halvfabrikat" tilgjengelig.

HM

Reply to
Harald Mossige

Prøv at kigge under gamle tilbud, på