Hitta kretsar

Hejsan alla!

Jag söker för tillfället efter två stycken kretsar.

En dubbel op (tar med fabrikat) ; TLC 277P

Sedan någon special diff förstärkare: INA 114P

Tips på sidor där man kan hitta ersättningskretsar och
leta kretsar /halvledare som Elfa inte har?

VH/ Johan Olofsson

Re: Hitta kretsar
On 5 Nov 2004 18:30:09 GMT, in swnet.teknik.elektronik, Johan Olofsson

Vet inte om det är nått sånt här du är ute efter?
http://www.xs4all.nl/~ganswijk/chipdir/index.htm
Finns säkert bättre, detta är en gammal länk jag sparade undan för
längesen, som tydligen fortfarande funkar...

--
May all spammers die in horrible pains!
Wanna e-mail me? Well, peter_e is correct, but the rest is obviously bogus...

viktigaste processen när man letare ersättare, är att granska
datablanden för dom gamla kretsarna - och då menar jag i detalj, inte
något jäkla snabbgenomläsning - varenda värde du får fram här skall
behandlas som  PIN-koden till din lönekonto...

Sedan letar man efter kretsar som har ungefär samma värden och med
kännedom hur kretsen används (titta i schema) så kan man bedömma var
kan kan göra kompromisser eller ersätta med kretsar av bättre
prestanda utan bieffekter.

(tex slowrate ut på en komparator, impedans på ingångarna, brus,
bandbredd, drivegenskaper, CMRR, offsetspänning/ström på ingångar osv. )

I dom flesta fallen så sitte OP-amparna i ganska simpla kopplingar där
mindre avvikelse på OP-ampen inte har någon som helst betydels
för funktionen - dock bör man inte byta till en /¤! - ehh.
741-ekvivalent på en mic-ingångssteg om du fortfarande vill
ha lågt brus...

/TE

Re: Hitta kretsar
Tackar för era tips, de där siten var guld, hittade ena kretsen och
förhoppningsvis har jag hittat den andre snart.

Just i de här kopplingarna är det höga krav på brus, cmmr, mfl.
Rakt igenom ska en signal förstärkas 7800 ggr.
Med mycket låga insignaler.

Så jag tar helst orginal. Verkar som det inte komer vara några problem som
tur är.

VH/ Johan Olofsson

Re: Hitta kretsar

" CMRR " ska det naturligtvis vara.
Ursäkta. Dumt tagentbord.

/ Johan Olofsson

Re: Hitta kretsar

Precis som mitt tangentbord   :-)

Re: Hitta kretsar

jo, tangeterna byter plats ibland bara för att jäklas...

/TE

Re: Hitta kretsar

Du misstänker rätt.

Den här konstruktionen är från 2003-05, så mycket bör det inte ha hänt.

Värt att ha i åtanke, usch ja mixrar, när Elfa restnoterar en OP då vet
man att någon varit i farten med att bygga _en_ mixer. =)

VH/ Johan Olofsson

Site Timeline