2 år garanti mot "döda pixlar"

H=E5ller en plattv bara i 2 =E5r? Ny teknik nya irritations detaljjer.....

Reply to
buss100

.

=C4r plattv en bluff?? D=F6da pixlar och en bild som inte hinner med. Finns det p=E5 tjock tv?

Reply to
buss100

Platt-TV håller i många år generellt. Garantitiden har inget med livslängden att göra. I Sverige har vi 3 års reklamationsrätt.

Tjock-TV har vissa fördelar och många nackdelar. Det där med bilden som inte hinner med, beror ofta på att bildprocessorkretsarna i TV:n inte är snabba nog, eller vettigt konstruerade. Även skärmen kan vara långsam. Det syns oftast på billiga TV-apparaterna. Utveckligen går snabbt nu och de nya modeller som kommer hela tiden är bättre än föregående års modeller. Jag tänker inte köpa platt-TV under de närmaste åren. Jag väntar på bättre och billigare konstruktioner. För min del viil jag ha en 80" äkta HDTV med 1080p.

3 meter tittavstånd.