Żyroskop

Dziękuję.

Zapoznałem się z dokumentacją od ADIS16209. Wynika z niej, że układ jest czuły nie tylko na grawitację, ale także na przyspieszenia. Zatem, jaka jest różnica pomiędzy inklinometrem, a akcelerometrem?

Robbo

Reply to
Robbo

Dla opartego na mems - zadna, poza ew. kondycjonowaniem sygnalu wyjsciowego. Dla inklinometru opartego na zyroskopie - taka, ze zyroskopowy nie opiera pomiaru inklinacji na grawitacji...

Ale nie wroze Ci rozwiazania problemu, bo zamiast przegryzc i zrozumiec mojego ostatniego posta, rzuciles sie na obietnice prostego rozwiazania. Nie ma prostego rozwiazania.

Reply to
Marek Lewandowski

Robbo snipped-for-privacy@ale.nie.mam> napisał(a):

pomysl. Bedzie. Jeszcze wiekszy.

nie.

wyciales cytat, nie wiem, do czego sie odnosisz.

tym samym wykluczasz stabilizacje w ruchu

Bez tego nie ustabilizujesz konstrukcji ktora w zalozeniu nie jest idealnie sztywna. Jesli jest wystarczajaco sztywna, to informacje o przyspieszeniu dostajesz z momentu obrotowego na podstawie kompensujacej.

Reply to
Marek Lewandowski

Dlaczego Analog Devices robi akcelerometry ADXL i inklinometry ADIS, jeżeli dają takie same sygnały? Czy mógłbyś podać mi nazwę książki bądź odnośnik do materiałów, gdzie mógłbym więcej poczytać o MEMS i czujnikach w oparciu o to zrealizowanych?

Doceniam Twoją chęć pomocy i znalezienia dobrego rozwiązania. Zainteresowały mnie te czujniki (akcelerometr, inklinometr) i chciałem po prostu dowiedzieć się czegoś więcej o nich, zostawiając na razie problem pomiaru przechylenia platformy.

Robbo

Reply to
Robbo

Zapraszam tu:

Kiedyś grzebałem w temacie i trafiłem na parę ciekawych dokumentów

Rafał

Użytkownik "Robbo" snipped-for-privacy@ale.nie.mam> napisał w wiadomości news:ffoeg6$lp4$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
Kacper

jak już pisano: użyj akcelerometrów. Te przez ciebie opisane mają wbudowany czujnik temperatury, da się nieźle skompensować. Bardzej "lepszejsze" rozwiązania komercyjne mają jeszcze wbudowany magnetometr (kompas elektroniczny) i masz od razu rozwiązany stan początkowy. Mam takowe ustrojstwo w pracy firmy holenderskiej XSens. Jest trochę większe od pudełka zapałek. można różnie zaprogramować, w twoim przypadku najlepiej w formacie "cooked", masz na wyjściu od razu współrzędne kątowe. Cena rzędu 1.5kEUR.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Przedwczoraj przyszła paczka z Ameryki z układem ADXL 203CE. Podłączyłem to wstępnie do zasilania i oscyloskopu. Najpierw zobaczyłem poziom napięcia w temperaturze pokojowej, a potem potraktowałem układ suszarką do włosów. Mimo wzrostu temperatury, na oko wskazanie oscyloskopu nie drgnęło. Układ ADXL 203CE w przeciwieństwie do wielu innych z serii ADXL, według producenta, jest mało podatny na wpływ temperatury otoczenia -- producent pisze, że to dzięki innemu rozwiązaniu, niż dotychczas. I zdaje się to potwierdzać w praktyce. Te ADXLe, które wymagają kompensacji mają dryft dla dopuszczalnego zakresu temperatur w obrębie normalnych wskazań -- przykładowo, układ pracuje od -25 do 80 stopni Celsjusza i normalnie napięcie wyjściowe waha się np. od -1,5 do 1,5 V; a przekłamanie pod wpływem temperatury może wynieśc -/+1,5 V, czyli w zakresie normalnych wskazań. Natomiast ten mój ADXL 203CE ma być odporny na wpływ temperatury i wstępnie wydaje się, że jest, ale jak będę miał czas, to zbadam to dokładniej.

Robbo

Reply to
Robbo

CZyli tak +/- 5..10% masz w kieszeni... Znaczy +/- cos 15 stopni ;P

Reply to
Marek Lewandowski