który oscyloskop ?

Przymierzam się do zakupu oscyloskopu cyfrowego.

Aktualnie przyrząd ma służyć do uruchamiania i serwisu

urządzeń mikroprocesorowych. W przyszłości nie wykluczam pogłębienia

zainteresowań radioelektronicznych więc i wtedy fajnie by było mieć

przydatne urządzenie.

Ponieważ posiadam analizator stanów logicznych myślę iż 2 kanały w

zupełności wystarczą.

Wstępnie upatrzyłem dwa modele :

HP 54520

lub

TDS1002B

Który z oscyloskopów wybrać ?

Używany HP, starszej generacji ale o lepszych parametrach czy nowy ale "uboższy" TEKTRONIX ?

Tak pobieżnie przeglądając to Tektronix jest tylko uboższy o pasmo (200MHz przy 500MHz HP), ale rekompensuje to prędkością próbkowania 2Gs zamiast 1Gs przy HP. Oba mają ADC 10 bit. Sposoby wyzwalania sa podobne, oba mają rejestrację obrazu i FFT, podobne możliwości pomiarowe. Tek nie ma HPIB, ale czy będziesz w stanie to wykorzystać? Dużą różnicą jest rozmiar i waga. Teka postawisz sobie nawet pod minitorem i zajmuje skrawek biurka a na HP trzeba rezerwować połowę biurka, lub wózek. Nie wiem jak cena, ale ja bym wziął Teka. Od ładnych kilku lat mam na biurku starszy model: TDS224 (4x100MHz@1Gs, mono, bez FFT i rejestracji, oraz z trochę uboższymi możliwościami wyzwalania i pomiaru) i jestem z niego zadowolony. Tylko trochę brakuje mi FFT, czy możliwości zrzucenia sygnału, aby przeanalizowac go choćby off-line. Nierzadko zdarzało mi się zabierać go do klienta, co w przypadku HP było by trudne.

Reply to
Piotr "PitLab" Laskowski

Użytkownik "nick lub ksywka" <montaz_pcbUSUŃ snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:eqanhc$2ee3$ snipped-for-privacy@news.enterpol.pl...

Żaden się nie nadaje, bo maja za krótki rejestr. Do tego potrzebny jest analizator stanów logicznych lub oscyloskop o słowie rzędu 128kB (a nie 2kB) Jako oscyloskop uniwersalny z proponowanych wybieram Tektronixa. Mały i zgrabny

Reply to
lwh

Ja też uważam że istotną funkcją w serwisie jest długość rekordu. Ja jeżdżę na TDS3012 i TDS3054. I nie jestem zadowolony jesli chodzi o pamięć. Przymierzam się do zakupu Lekroya Za kilkanascie tys będę miał to co mi odpowiada

Leszek

Reply to
Leszek

Użytkownik "Leszek" snipped-for-privacy@spam.pl napisał w wiadomości news:eqati9$fq7$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

LeCroy z Windows Xp czy Vista ? :-)

Reply to
lwh

którego? Bo ja pracuję z LeCroyami i mnie kurwica bierze, Teki są jednak dużo ,,używalniejsze''...

Reply to
Marek Lewandowski

Ale Tek-i szumia, a lekroje nie ;-))))) Miłego. __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

A czytał Ty pdf-a? :) Co pawda nie jest sprecyzowany typ, ale nie ma w sprzedazy 1022 czy tez 1024 (jaka fajna liczba) ;-) Przynajmniej ja nie widziałem. Tak więc mamy max 100MHz i 8 bitów. Zresztš HP ma podobnie, 10 - po cholere? Srednia sie przydaje zeby fluktuacje _wyciac_, do mierzenia...hmm... nie jestem przekonany.

Zdarzyło się komuś? Ja nie słyszałem.

To jest problem, mam kloca na biurku i... hmm.. gdybym go tak nie lubil... ;-)

Seria B ma na pokladzie USB, wiec problemu nie bedzie mial z zrzutami.

I to jest chyba najciekawsza funkcja maluszków :) Gdyby jeszcze roll-a zrobili jak Bozia nakazała, ech... :(

Miłego. __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

Czytałem, tylko było na tyle późno że umkneło mi to że autor wskazał konkretny typ. Pisząc sugerowałem się typem 2022 :-)

Większa rozdzieczość może przydać się do lepszej dynamiki FFT. Zdaję sbie sprawę że FFT w oscyloskopie nie zastąpi analizatora ze 120dB dynamiką. Swoją drogą ciekawe jak uzyskuje się taką dynamikę w analizatorach?

Też nie, ale jako wolny strzelec mogłem mało słyszeć. Ostatnio zaczynam zastanawiać się nad zestawieniem jakiejś aparatury do testów produkcyjnych niebanalnego urządzenia i być może HPIB _mnie_ by się przydał.

Cieszęsię że się zgadzamy

To pisałem o własnym sprzęcie. Kupując "zaoszczędziłem" ok. 2kzł na moduł rozszerzający i nie mam ficzerów, których mi teraz brakuje. Z jednej strony szkoda, ale były zbyt drogie.

Jak powienien wyglądać roll? Wskazane Teki mają podstawę czasu do

50s/działkę (u siebie mam tylko 5s/dz).

Piotrek.

Piotr "PitLab" Laskowski

Lol :) Może i szumią, za to nie nadają morsem Odysei przekaźnikami co jedną zmianę czułości... ;)

Reply to
Marek Lewandowski
1024 Ireneusz Niemczyk napisał(a): [ciap]

zdarzyło nie raz, przez GPIB możesz zapodać magiczną komendę co skasuje ErrorLog i przestawi licznik włączeń :-) Opcję matematyki w Twoim nowym nabytku też ustawiałem przecież przez GPIB. Poza tym do lekkich oscyloskopów GPIB jest fatalny i z tego powodu, że chyba tylko bednarka od piorunochronu jest sztywniejsza od kabla GPIB, więc jak ten kabel źle wygniesz to lekki oscyloskop będzie na nim wisiał nad biurkiem :-)

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki
1024 Ireneusz Niemczyk napisał(a): [ciap]

O ile się orientuję Lecroy ma jakiegoś maniaka cyfrowego przetwarzania sygnałów Petera Pupalaikisa, pewnie zlikwidował szumy programowo.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Andrzej, nie zrozum mnie zle, ale Ty sie nie liczysz ;-) Jestes nie po tej stronie _ekranu_ i całej tej gałkologii panelowej ;)

Pamiętam, ale wiesz... toc to przemyslowe jest....

Miłego. __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

Tez sie zastanawiałem... masakra.

Ekran _płynie_, a _cursor czasu_ stoi, zazwyczaj oglšdam jednak odwrotnie. :( Tylko dwa znane mi modele maja jak Bozia nakazala (2230 i 2440). __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)

Reply to
1024 Ireneusz Niemczyk

Sorry, ale nie zajarzyłem dowcipu

Szumią bo mają wentylator?

Czy "szumią" na ekranie bo nie mają reduktora szumów kwantyzacji ?

:-)

Ja się przymierzam do tego Wave-Jet 300

Może jakieś komentarze ? :-) Leszek

Reply to
Leszek

Z serii Wave Jet 300

A jakie są z nimi problemy obsługowe ?

Leszek

Reply to
Leszek

Użytkownik "Leszek" snipped-for-privacy@spam.pl napisał w wiadomości news:eqda87$j7o$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Nie miałem w łapach. Wygląda z opisu obiecująco. Chcesz 312 czy 354 ? Ja znowu bym chciał mieć 354. :-) * Jaka jego cena ?

?

  • już raz chciałem, ale nie mam tyle zbędnej forsy
Reply to
lwh

Użytkownik "lwh" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:eqdarm$v8d$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ja się nastawiam na 314 lub 324 bo potrzebne są czasem

4 kanały, a pasmo nie jest dla mnie istotne.

Mam TEKa 100MHz i 500MHz i nie widzę nigdy różnicy nawet gdy próbuję doszukać się jakichś wyrafinowanych szumów to widzę na obu zawsze to samo. (a cenowo się różnią dość mocno)

Natomiast nie wiem jak z obsługą tego LECROYa Jak to chodzi pod windowsem, to może być problem rzeczywiście z obsługą w warunkach bojowych Myszką nie da się jeździć przecież po zagraconym stole albo u klienta - dajmy na to w hucie, gdzie wszystko (łącznie z ludźmi) jest osmolone Chyba go najpierw spróbuję wypożyczyć na parę dni do testów

Leszek

Reply to
Leszek

Dnia Wed, 7 Feb 2007 20:43:04 +0100, Leszek napisał(a):

Moja opinia jest raczej _niemiarodajna_(podobnie jak ja w całości przez jeszcze parę tygodni ;)) ale tyle, co miałem do czynienia z Le Croyem(ale modelu nie pomnę) i z Tekiem TDS3014 to Teki wypadają znacznie lepiej pod względem intuicyjności obsługi. W LeCroyu musiałem sporo się naszukać za w sumie podstawowymi opcjami a w Teku jakoś tak wszystko przychodziło naturalnie :) To tak jak to widzi początkujący użytkownik oscyloskopów cyfrowych.

PS. Zestaw marzenie: Tektronix TDS3014B+Fluke F179 :]

Reply to
badworm

nie miałem

przede wszystkim wcina mnie czas przełączania czułości - to cholerstwo kłapie przekaźnikami dobre 10 sekund, zanim pokalibruje kolejny przedwzmacniacz, a ma ich na skali chyba z dziesięć. Teki mają wzmacniacze we z większą dynamiką i na całym zakresie przełącza je chyba z raz. W tych LeCroyach, co u nas stoją, jest absolutnie beznadziejnie zrobiona funkcja lupy, wprawdzie niby wszystko jest, ale żeby przejść od oglądania przebiegów 1:1 do oglądania ich rozciągniętych w czasie potrzeba co najmniej kilku kliknięć po różnych menu i na koniec i tak nie da się gałką przewijać w poziomie, tylko samo się przewija po naciśnięciu przycisku, a użyszkodnik może najwyżej manewrować prędkością. Przy pomiarze czasu impulsu kursorami gały od przesuwu kursorów mają dynamiczną czułość i to praktycznie skokowo od ,,pojedyncze sample'' do ,,pół ekranu''. Oscyle ze stacją FDD nie potrafią zauważyć, że zrzut 4 kanałów w TXT jest większy od pojemności dyskietki i zapisują przez minutę tylko po to, żeby stwierdzić, że jednak 3MB tam nie wejdą.

Możliwe, że nowe modele mają część z tego poprawioną.

Reply to
Marek Lewandowski