Przekaźnik czasowy jak skonstruować

Witam grupowiczów Chciałem wykonać uklad przekaźnika czaswego nie jakiegoś skomplikowanego, wystarczy taki który po podaniu napięcia podaje napięcie na cewkę natomiast po czasie kilku-kilkunastu sekund napięcie to blokuje. W internecie znalazłem coś takiego

łem by sprawdzić i nic, podaje napięcie a tranzystory sa zablokowane (uzyłem tranzystorów BCAP 11-10 i diodę 1N4007), nie wiem czy to wina złych zamiennków czy błędnego układu. Czy schemat przeze mnie podany ma prawo działać, może macie jakieś inne propozycje. Dzieki i pozdrawiam

Reply to
Damiano

dodam tylko że przekaźnik ma służyć do pracy wiatraków w komputerze (12V przy właczeniu a po czasie przejście na tryb regulacji obrotów) Wszelkie uwagi do mej koncepcji mile widziane :) Pozdrawiam Damiano

Reply to
Damiano

Damiano snipped-for-privacy@wp.pl napisal nam:

daj rownolegle do tego regulatora kondensator z 2200uF, moze byc i mniej - dobrac doswiadczalnie. I bedzie wiatrak startowac poprawnie, przynajmniej ja sobie tak z tym poradzilem :)