Zigbee 802.15.4

Ktoś się tym już bawił? Interesują mnie zastosowania np. zdalnego sterowania oświetleniem w domu i odczytu temperatury.

Czy są już produkowane jakieś gotowe miniaturowe tranceivery z interfejsem szeregowym, zwalniające od myślenia o całym stosie protokołów? Interesuje mnie zasięg transmisji max. 20-30 metrów i nie chciałbym sam budować części analogowej.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisał(a):

Nie bawilem sie jeszcze tym protokolem, ale w ostatnim, marcowym Elektroniku jest sztywna wkladka z Elhurtu.

Opisywany produkt:

Moze na cos sie przyda.

Reply to
medenes

Adam Dybkowski napisał(a):

Ostatnio Microchip mocno promuje Zigbee. Nie ma co prawda jeszcze własnego specjalizowanego układu, ale za to ma implementację protokołów na PIC18 oraz zestaw demo.

Więcej tutaj:

Pozdrowienia,

Reply to
Andrzej Ekiert

Jakoś nie mogę dojść do ściągnięcia źródeł tej obsługi Zigbee. Możesz podać bezpośredni link?

BTW: Poza tym interesuje mnie bardziej gotowy moduł do integracji we własnym urządzeniu (ew. chipset ze schematem referencyjnym, do którego nie trzeba już pisać dodatkowego softu). Coś w stylu FT232BM dla USB, w przypadku którego można nic nie wiedzieć o USB a "samo działa".

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisał(a):

Proszę bardzo:

Albo jeszcze "bezpośredniej":

Pozdrowienia,

Reply to
Andrzej Ekiert

Dzięki. :)

A ma ktoś może praktyczne doświadczenia z Zigbee? Tzn. coś używał gotowego z tym protokołem, oprogramowywał, konstruował itp.?

Reply to
Adam Dybkowski