Zdalne sterownie 3-4 silniczków.

Cześć. Ma ktoś może jakieś linki do układu sterującego 3-4 silniczkami?? Najlepiej jak by to było sterownie radiowe na jakieś 100 m. Chce zrobić pojazd gosięnicowy. Wyłącznie do zabawy :)

Z góry dzieki za odpowiedz.

Reply to
Jarek

Do tego celu służą aparatury modelarskie. Sterują proporcjonalnie od 2 do kilkunastu kanałów (najczęściej 4-7). Każdy kanał może sterować serwomechanizmem lub poprzez regulator (jedno lub dwukierunkowy) silnikiem. Odległości sterowania to conajmniej setki metrów (granicą jest widoczność a nie zasięg). Dostepne na zakresy 27 MHz (pojazdy naziemne i nawodne), oraz zakresy 35 i

40 MHz dla modeli latających. Przykładowe zestawienie masz tutaj:
Piotr "Pitlab" Laskowski

Użytkownik "Jarek" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news:crjfjr$fsd$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

przejdz na grupe modelarska, jako ciekawostka dodam, ze niekotorzy przerabiaja serwo i uzywaja go do napedu gosienic

Tomek

Reply to
tomm

Pawel Kurzawa

coś takiego kiedyś znalazłem:

chyba jeden z najprostszych - ATTiny kosztuja jakies 10 PLN od sztuki, sugerowane moduły radiowe można podobno kupić po ok. 50-60 PLN za komplet (jeśli je znajdziesz). planowałem wykorzystać właśnie taki układ w swojej gąsiennicówce, zwłaszcza ze dzieki 6-bitowemu kodowaniu mozna spokojnie wykorzystac jeden lub dwa kanały do przesłania kilku sygnałów binarnych poprzez podpięcie przetworników...

Reply to
prosiak

czy cos wiecej mozesz przyblizyc ?

pozdrawia, Adam

Reply to
Adam

odpowiem sobie i innym :)

Adam

Reply to
Adam

Zrobić by mi się to udało na jakieś 90% gdybym wiedział co to jest za układ U1 w module nadajnika(ten pierwszy schemat) co to jest U2 na piatym schemacie i jak zrobić moduł odbiornika. Niestety nie napisali tego. Pewnie U1 i U2 to są rzeczy oczywiste ale wole wiedzieć :) jak ktoś by mi mogl pomoc to byl bym wdzieczny.

Reply to
Jarek

Już nie musicie odpisywać sam znalazłem troche się pośpieszyłem. :) Ale przeglądnełem cenniki cyfronikirobotronika we wrocławiu i nigdzie nie ma układu MAX485 ani ATtiny15 i LM78L05 wiecie gdzie to moż na dostać we wrocku?? reszte to sobie znajde, a i jeszcze tylko bym prosił o schemat do modółu odbiornika bo tego dalej nie mam :)

Pozdrawiam Niebieski

Reply to
Jarek

Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że poza znalezieniem ATtiny nalezy go jescze zaprogramować ?

Reply to
Sebastian Bialy

Jak szukałem co to jest to znalazłem kabel do programowania ale czy da się go zaprogramować w C++??

Reply to
Jarek

Jarek napisał(a):

w C++ niekoniecznie. nawet jeżeli jest gdzieś kompilator C++ wspierający ATiny to zdecydowanie odradzam

ale w C z pewnością się da.

ale to już niech się atmelowcy wypowiedzą co i jak ;>

Reply to
Tawez

A jakieś może tytuły książek lub linki z kursem C?? Bo chce iść do liceum elektronicznego, a prędzej czy później bedę musiał się tego nauczyć :)

Reply to
mariusz

mariusz napisał(a):

do C generalnie, jako języka: "Język ANSI C", Brian w. Kernigham, Dennis M. Ritchie wydanie dowolne (im nowsze tym droższe :> )

od tego można zacząć dla niektórych to BIBLIA C ;)))

a trenować można najlepiej instalując sobie coś UNIX-o podobnego. Linux, QNX <reklama>

</reklama>

jest tam kompilator C/C++

C pod kątem mikrokontrolerów... w EP był ostatnio kurs na 8051, ale warto mieć przynajmniej podstawy C, zanim sięgniesz po kursy opisujące C dla mikrokontrolerów.

w sieci... pewnie na Elektrodzie coś będzie poza tym Google Twoim przyjacielem.

dla C++... całkiem dobre są książki Jerzego Grębosza

ja się uczyłem jak tej książki jeszcze nie było ale studenci, z którymi miałem zajęcia zeszłej zimy, zachwalali.

Reply to
Tawez

Użytkownik Sebastian Bialy napisał:

oczywiście zdajemy sobie sprawę... oczywiście autor projektu był na tyle miły, że umieścił programy dla odbiornika i nadajnika (ne\awet w kilku wersjach) na stronie

przepraszam że dopiero teraz, nie sądziłem że ktoś jeszcze cos dopisze...

Reply to
prosiak