Zdalna robota

Potrzebuję coś w rodzaju elektronicznej tablicy, ale nie tak dużej jak używają w "szkoła" TVP (cudzysłów z premedytacją). Coś wielkości tabletu na czym wygodnie można pisać czymś tam, widzieć w miarę wyraźnie to co piszę i żeby po drugiej stronie owej telekonferencji również było to widoczne (za pośrednictwem np. Skypa). Cholera nie wiem jak takie coś nazwać i przez to googlanie odsyła mnie tylko na duże i drogie tablice szkolno-konferencyjne. Macie jakiś namiar na coś takiego?

Reply to
stchebel

w pracy uzywamy tego:

Cezar

W dniu czwartek, 9 kwietnia 2020 09:28:24 UTC+2 użytkownik Cezar napisał:

Jak to działa w praktyce? Na tym daszbordzie da się pisać/rysować myszką, ale czy jest jakieś urządzenie, które mógłbym podłączyć do kompa i robić to ręcznie jak na kartce papieru? No i jak wygląda ewentualna komunikacja z rozmówcą po drugiej stronie? Widzi to co robię w czasie rzeczywistym, czy dopiero mogę mu wysłać gotowy dokument? Jeżeli jest możliwość w czasie rzeczywistym, to jaka aplikacja komunikacyjna?

Reply to
stchebel

Pewnie mozesz użyc teblet graficzny do rysowania albo dowolne urządzenie z ekranem doykowym, ale nie probowałem. Uzywamy tego do prowadzenia rozmów kwalifiacyjnych.

Tak jest w czasie rzeczywistym (w miarę - jeżeli rysujesz linie to pojawi się ona po drugiej stronie jak skończysz ją rysować.)

Otwórz w dwóch oknach przeglądarki i przetestuj sobie.

c.

Reply to
Cezar
2020-04-09 o 00:26 -0700, snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Kilka lat temu zdarzało mi się mieć podobną potrzebę - wybrałem wówczas rozwiązanie po taniości, ale w praktyce bardzo skuteczne: kartka papieru, kamerka zaczepiona do półki drutem tak, by patrzyła z góry na kartkę, ołówek i skype. Działało - trzeba tylko pokombinować żeby zapewnić dobre oświetlenie i uniknąć cieni.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

snipped-for-privacy@gmail.com snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Dowolny program do telekonferencji w którym możesz udostępniać swój pulpit. Na pulpicie ulubiony program do rysowania. Rysowanie dowolnie, myszką, tabletem z rysikiem.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

To zadziała ale problem zaczyna się kiedy potrzebujesz żeby kilka osób rysowało na tym samym obrazku.

Reply to
Cezar

Cezar snipped-for-privacy@tlen.pl.nospam> napisał(a):

Nie zauważyłem takiego wymagania. W każdym razie są strony do rysowania grupowego, wystarczy udostępnić taką stronę, np.

Grzegorz Niemirowski

W dniu 2020-04-09 o 09:26, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Żona wybrała taki:

jest zadowolona.

Nigdy wcześniej niczego podobnego nie mieliśmy. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu czwartek, 9 kwietnia 2020 13:43:22 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Fajne, niedrogie, ale nazwa...

Reply to
stchebel

W dniu czwartek, 9 kwietnia 2020 13:43:22 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Aha, ale tak na poważnie, to czy da się tak zrobić, że rysuję na tablecie podłączonym do PC i na bieżąco to co rysuję pojawia się w jakiejś tam aplikacji i na ekranie peceta? Chodzi mi o taki efekt jak opisany w głównym wątku.

Reply to
stchebel

snipped-for-privacy@gmail.com snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Rysujesz tabletem w aplikacji i strumieniujesz okienko tej aplikacji Skypem.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

W dniu 09.04.2020 o 14:04, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Z moim Wacomem daje się. Bonusem jest czułość na nacisk. Im mocniej przyciśniesz, tym grubsza linia.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Albo

MJ

Reply to
Michal Jankowski

W dniu 2020-04-09 o 14:04, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

To steruje po prostu kursorem jak mysz (tym samym). Więc nie mając tego możesz wszystko inne sobie sprawdzić. W Skype jest jakaś możliwość udostępnienia temu po drugiej stronie swojego ekranu (osobiście nigdy nie próbowałem). Jak wtedy masz otwarty jakiś program graficzny (nawet Paint) w którym można rysować myszą to ta druga osoba widzi 'on line' co robisz.

Rysowanie jest dużo bardziej naturalne niż myszą - spróbuj zrobić swój podpis myszą.

Bawiłem się tym kilka minut. Na początku przeszkadza to, że on wie gdzie go dotykasz. Nie można zsumować kilku powtarzanych przesunięć w jedno jak myszą czy na padzie. Te parą minut nie wystarczyło, aby się przyzwyczaić, ale, że nie mam potrzeb użycia czegoś takiego to więcej nie miałem go w rękach. Pod jakimś programem (może to był Gimp, a może Paint ma też takie możliwości) była możliwość wyboru różnych narzędzi rysowania i niektóre uwzględniały informację o sile nacisku przekazywaną przez tablet.

Po zainstalowaniu sterownika pojawiło się jakieś okienko konfiguracji ale je po prostu zamknęliśmy i chyba nigdy więcej nie było użyte. Pewnie tam się daje ustawiać jakoś czułość. Bo na tym etapie jak ja to dotykałem to on ustawiał kursor w odpowiedniej pozycji na ekranie jeszcze przed dotknięciem jego powierzchni piórkiem.

To chyba wszystko co mogę na ten temat powiedzieć.

Oczywiście nie podoba mi się złącze mikro-USB bo według mnie jest to zastępcza forma postarzania produktu. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2020-04-09 o 16:02, Piotr Gałka pisze:

Aha, jeszcze jedno.

3 tygodnie temu w Ceneo były chyba 4 oferty w tym jedna jakby od bezpośredniego przedstawiciela. I tam były też takie specjalne, dziwne rękawiczki - chyba tylko na piąty (a może piąty i czwarty) palec - że opierasz się na pulpicie przez rękawiczkę, a piórko trzymasz nie przez rękawiczkę. Zona u żywa tej rękawiczki, ale nie wiem, czy to jest rzeczywiście istotne. P.G.
Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik stchebel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu czwartek, 9 kwietnia 2020 09:28:24 UTC+2 użytkownik Cezar napisał:

Kiedys to sie nazywalo ... tablet. nie mylic ze wspolczesmymi komputerkami

A to juz kwestia oprogramowania konferencyjnego. Skype ma jakies udostepnianie ekranu, ale cos nie zadzialalo ostatnio.

Pokazywac ekran moze Teamviewer, VNC, teraz modny MS Teams.

J,