coś w rodzaju ćwiartki 74241

Dzieńdobrywieczór,

akurat mam drobny problemik dotyczący elektronicznego przełącznika. Konkretnie, mam urządzenia, które mają łącza seryjne z połączonym RX i TX, TTL. Reszta wymaga rozłącznych TX i RX. Mam sygnał przełączający. Dotychczas robiłem toto na 74HCT241, bo miałem, a i tak potrzebowałem 4 kanałów. Teraz szef chce, by całość była mała, a właściwie jeszcze mniejsza i dała się upakować do wtyczki. Obecny wymiar to 15x9mm przy jednym kanale. Szerokość mi pasuje, bo taka wtyczka jest, ale długość nie za bardzo. No i 4 kanały to za dużo, po co mam grzać świat. Teraz szukam czegoś w rodzaju ćwiartki 74241. Myślałem o ADG719, ale on nie ma bufora, a kable mogą być u mnie dość długie (z 10m i 10 urządzeń na drucie), prędkość 57 kbps, czyli jeszcze w miarę strawna.

Najlepszy byłby gotowiec, bo z 2x 1G125 plus inwerter (tranzystor) robi się duże ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu 11.03.2015 o 13:23, Waldemar pisze:

Nie ćwiartka, ale połówka - hct125 lub hct126, do tego w obudowie tssop:

Zbych

Am 11.03.2015 um 13:48 schrieb Zbych:

niestety nie pasuje. 241 ma wejścia OE dla 4 i ~OE dla innych 4 wejść. Przy 74125 potrzebuję jeszcze inwertera. Całość niewiele mniejsza od

74241 w TSSOP. Mam nawet (zresztą opisałem) 1G125, czyli jeden bufor w obudowie SOT23. Dwa takowe plus mos jest mniejsze. Chyba tak też zrobię.

Dzięki za zainteresowanie

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu 11.03.2015 o 14:40, Waldemar pisze:

Z jednego bufora trójstanowego 125 możesz zrobić inwerter (wystarczy dodać na wyjściu rezystor ściągający do masy, wejście na stale do Vcc i sterować wejściem /OE).

Reply to
Zbych

Może to overkill, ale ATtiny4, 5, 9, 10 wydaje się pasować...

Reply to
Gof

Nie, za mały fanout

Waldek

Reply to
Waldemar

A może ja wezmę połówkę i razem poszukamy ćwiartki ?

Pozdrawiam

Adam

Reply to
Adam Górski

To może połącz równolegle dwa wyjścia tego ATtiny albo dodaj tranzystor? Zawsze to mniej, niż 2x 1G125 + tranzystor...

Reply to
Gof

A po co, skoro można kupić 1G125 + 1G126?

Reply to
Zbych

Am 17.03.2015 um 14:42 schrieb Zbych:

Faktycznie! Przypasuje, dzięki!

Waldek

Reply to
Waldemar

W dniu 2015-03-17 14:55, Waldemar pisze:

pzdr mk

Reply to
mk

Am 17.03.2015 um 23:03 schrieb mk:

O tego szukałem! Ale kombinacja 1g125 i 1g126 okazała się lepsza, upchnąłem wszystko we wtyczce, scalaki w obudowie SO70-5, czyli lutowalne na piechty. QFN i podobnych nie lubię, jak mam sam lutować. Teraz tylko płytkę oddać do zrobienia i wsio gotowe. Ale na przyszłość wiem, że są ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

Kurcze, sami abstynenci czy nikt nie ma ochoty ?

Adam

Reply to
Adam Górski

Chwilowo mi nie po drodze, ale jak będziesz w Berlinie lub okolicach, to możemy. Choć wolę pyffo.

Waldek

Reply to
Waldemar
[..]

Przestań, dla ćwiartki? I to do podziału? :)

Reply to
AlexY