zasilanie laptopa

witam mam pytanko: moj laptop(toshiba satellite) jest zasilany z zasilacza 15V. Czy mozna podlaczyc zamiast zasilacza akumulator od samochodu?? czy trzeba jakis odranicznik pradu? bo akumulator ma 12 to wydaje mi sie ze powinien ruszyc ale boje sie sprawdzic...

Reply to
Diablos
Mariusz Sienkowski

Troche miałbym obawy , z prostej przyczyny : 12v w instalacji samochodowej to teoria .9 z haczykiem lub więcej powinno byc przy rozruchu przy sprawnym aku. później jazda (warunki zmienne ) w zalezności od stanu akumulatora i modułu przy alternatorze do 14,4 Nie wspomne o zakłóceniach (piki od cewek,alternator i inne) a jak by zastosowac sam stabilizator i filtry to nie wiem ile mógłbyś wyciągnąć max napięcia . Ja osobiście odradzam . Oczywiście zakładam że laptop nie operuje w sobie napięciem 12V w prosty sposób otrzymując go po stabilizacji napiecia z zasilacza (15V)

Reply to
AdamOSA
Reply to
Marcin Ozdzinski

tak dokladnie nie bede uzywal go podczas jazdy samochodem ani przy wlaczonym silniku...

Reply to
Diablos

ok dzieki wszystkim niedlugo sprawdze...laptop bedzie bezposrednio podlaczony do akumulatora u mnie na dzialce bo robie imprezke a tam pradu nie ma glosniki tez ida do akumulatora...beda ze 3 samochody wiec zapasu pradu powinno starczyc na noc....

Reply to
Diablos