laptop zasilanie

Użytkownik Manio napisał:

jak ma jakies wejscie normalne na te zasilanie (czyt. zasilacz zew.) to bierz stary zasilacz od peceta AT , kolor zolty i czerwony i masz 7V ... powinien ruszyc... tylko najpier oblukaj jakos +/-

Reply to
Bucz

pisze Rated 7.5V 2.0A Max.

pod warunkiem ze nei obcazasz wiecej niz kilkadziesiat mA.. jak dasz weiksze obciazenie. to z 5 zrobi sie weicej (wyjscie 5V potrafi tylko pchac, a nie ciagnac prad) i wlaczy sie zabespieczenie nadnapieciowe i zasilacz sie wylaczy.. weic na moj gust kiepski to pomysl..

lepiej juz podlaczyc pod 12V przez regulator liniowy np LM317K lub podkrecic napeicie 5V w zasilaczu od PC, ale nie musi to byc takie proste, ze wzgledu na zabezpieczenia, ktore moga go ptzy tym napieciu wylaczac..

Reply to
Grzegorz Kasprowicz

Sprawdź czy chodzi o prąd stały czy zmienny.

Pewnie, ale patrz wyżej.

Dobrze przypuszczasz. Po paru mies. NiCd są całkowicie samorozładowane. Jak chcesz być dokładny, zmierz na baterii napięcie, jak będzie dużo poniżej 1V na ogniwo, to wyrzucaj i do sklepu po nowe. A kup sobie nie NiCd ale NiMH (niklowo-wodorkowe). Oczywiście popatrz na napięcie znamionowe starej i nowej baterii.

Reply to
Jacek Maciejewski

Dnia 2004-10-12 11:20, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

<lol>
<lol2>

A kup sobie nie NiCd ale NiMH (niklowo-wodorkowe). Oczywiście

<rotfl^10>

:D

Reply to
mavs[NOSPAM

co w tym śmiesznego?

co w tym po drugie śmiesznego?

a czemu się w dziesiątej potędze po podłodze tarzasz?

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

kolejki Piko chodzą na DC. Na AC to Maerkliny zasuwają. A laptopa z zewnętrznym transformatorem i prostownikiem wbudowanym widziałem. Typu nie pamiętam, ale zdziwiony byłem mimo to.

NiCD lub NiMH nie koniecznie. Bywają od 10EUR.

Akurat NiMH i NiCd są dość do siebie podobne i powinno działać, o ile kompek nie jest "za inteligentny" i ładuje tylko na czas. Inaczej sprawa się miewa z LiIon, które to trzeba zupełnie inaczej ładować. Zresztą większość starszych laptopów, które znam, miały różne typy akumulatorów, zarówno NiCd jak i NiMH i ładowarki przystosowane do obu typów. Np. stary Compaq 486LcośtamC.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

ale same kolejki są DC. W odróżnieniu od Maerklina, którego lokomotywy są zasilane prądem zmiennym. No i miałem kiedyś zasilacz bateryjny do kolejki Piko (bo w sklepach były baterie płaskie, a ja nie miałem transformatora w domu) i też działało, nawet z regulacją. Regulator był na kilku TG72 (bo te miałem akurat).

komputery są czasamy intylygenniejsze ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

przekaźnikiem udarowo-prądowym podłączonym do 3 szyny

nie. Jedna wersja, tzlko na trafo nie było mnie wtedy stać.

teraz robią lepsze.

ten Compaq też był z tego roku. Mniej więcej.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

to uwazaj, bo nie bedziesz sie mial czym po ... glowie podrapac ;-P

to powiedz mi, co to wg Ciebie zmiana biegunowosci AC? ;-) Kolejki PICO z ktorymi mialem do czynienia (jeszcze taka lezy u mnie w szafce, z lokomotywami: elektryczna "cos tam 44", dwusilnikowa! i dlatego strasznie wredna oraz "spalinowa") maja silniki pradu stalego i na szynach masz prad staly. Zreszta ta "spalinowa" ma zrobiony automatyczny wlacznik swiatel (na prostowniku selenowym, swieca sie zawsze tylko te z przodu lokomotywy)

Reply to
Michal Baszynski .

moj zestaw byl bez zasilacza, musial mi go tato dorobic (trafo 2x15V, mostek, kondensator, 741, dwie pary komplementarnych "darlingtonow" BC211/BD283, BC313/BD282 plus ograniczenia pradowe na BC107/177.

tak rozumujac to wszystko (w tym telefon komorkowy) jest zasilany AC..

ehhh, wlasnie zajrzalem do szafy: Piko, H0, skala 1:87, szerokosc toru

16.5mm, jedna lokomotywa (spalinowa model BR130, kosztowala 1520zl, w instrukcji jak wół - zasilanie pradem stalym 12V..), drugie to zestaw (lokomotywa - typu nie pomne bo brak instrukcji, ale przedwojenna elektryczna, dwa pantografy, dwa wagony osobowe plus pocztowy, moge zrobic fotke ;-))
Reply to
Michal Baszynski .

Dnia 2004-10-13 23:07, Użytkownik Michal Baszynski napisał:

Jednym slowem gostek dalej nie wie co ma zrobic ;)

Pozdr. mavs

Reply to
mavs[NOSPAM

Witam No no no ... ale sie watek rozwinal - az na kolejki przeszedl :)) dzieki za odzew wszystkim ale niestety w tym momencie sprawa sie chyba zakonczyla, bo okazalo sie ze ten laptopek nie daje znaku zycia :(((( uzylem zasilacza z avt-2018 opartego na LM350T, ustawilem 7,5V podlaczylem odpowiednio a tu niestety zero reakcji. Trudno...

pozdrawiam

Reply to
Manio

Dnia 2004-10-12 02:33, Użytkownik Manio napisał:

Zasilacz zamieniajacy 220V na prad staly o napieciu 7V jest potrzebny. zrodlo:

zasilacza do tego modelu: " CAA0623A (Power) Product Information

Site Section: Power Adaptors Product Type: Power Role of product in providing mains power: AC adapter - Converts mains power to low voltage DC to power a portable device Area device may be used: Universal - All countries, plug varies "

zrodlo:

mamy jednoznacznie "Converts mains power to low voltage DC to power a portable device" zasilacz ktory na wyjsciu daje prad staly. Musisz poszukac takiego zasilacza w sklepach. I nie pytaj o zasilacz do laptopa chyba ze na specjalizowany sklep sie natkniesz. Wiec szukasz zasilacza prądu stałego o napięciu 7v i (z tego co pisze na Twojej tabliczce znamionowej) o prądzie wyjsciowym w granicach 2 amperow.

Z tego obrazka:

ze wtyk zasilania dla Twojego modelu jest pospolity. Trzeba uwazac bo sa rozne rozmiary tego wtyku i najlepiej isc z samym laptopem zeby sprawdzic czy pasuje.

Baterie akumulatorow sie da kupic ale troche kosztuje:

Zasilacz etz sie da kupic niestety kosztuje jeszcze wiecej :)

Pozdrawiam i powodzenia :)

Reply to
mavs[NOSPAM

Dnia 2004-10-14 10:39, Użytkownik Manio napisał:

:) moze sie jednak da go odpalic ... probowales zasilac go bez zalozonych baterii i z zalozonymi bateriami? Bo ciekawa sprawa ze te akumulatory masz wybrzuszone. Mozliwe ze nagrzaly sie poprostu do tego stopnia. Nie dzieje sie to przez wiek akumulatora a przynajmniej nie przez taki wiek ;) Nagrzac sie mogly z 2 powodow. Albo układ ładowania je uszkodzil przez wlasna usterke doprowadzajac do przeladowania i gwaltownych reakcji chemicznych, albo do zwarcia akumulatorow przez nadmierny pobor pradu. Byc moze ktores z urzadzen wewnetrznych (twardy dysk, flop itp) powoduje zwarcie. Radze podlaczyc amperomierz w szereg z zasilaczem i sprawdzic czy plynie jakis prad. Jesli plynie duzy, cos zwiera napiecie zasilania. Jesli niski albo znikomy, moze byc ze jakis bezpiecznik za zlotowke sie przepalil tak jak w playStation (maly bezpiecznik tani jak barszcz a w serwisach biora za niego 40 pln hehe). Przy probach z amperomierzem, osobiscie probowalbym odlaczac kolejne urzadzenia wewnetrzne i sprawdzal jak (i czy wogole) zmienia sie prad. Powodzenia ... moze sie uda. Sam bym sie pobawil :)

Mavs

Reply to
mavs[NOSPAM