Zasilacz sieciowy do Raspberri Pi B

Jaki polecacie?

Szlak mnie trafia gdy kombinuję z trzecim już dupnym zasilaczem z

*llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.

Najlepszy byłby stabilizowany 5,1-5,2V 2A z wtyczką micro USB. Tylko kto taki zrobi w sensownej cenie? Zakupu oryginalnej ładowarki iPada (a podobno takie bardzo skutecznie zasilają RPi) to byłaby już masakra cenowa:

a potrzebuję takie dwa.

@RoMan - ile by kosztował taki stabilizowany 230AC->5V2/2A ? Od biedy 1,5A.

Reply to
Adam Dybkowski

Ja sobie kupiłem przez przypadek w Carrefour z wielkiego kosza, szukałem kabelka micro USB, ale okazało się, że ładowarka tańsza. Forever 5V 1.1A, model TFO-1071A-781A. Puszczałem na tym RPI z LAN + Wi-Fi + 3G.

Pytanie, co Ci przeszkadza ten spadek napięcia? RPI ma go w d... a nawet mu z nim lepiej a USB powinno łykać bez problemu 5V±5%.

W dniu 2013-04-23 23:05, Adam Dybkowski pisze:

Reply to
Andrzej W.

W dniu 23.04.2013 23:05, Adam Dybkowski pisze:

Używam pierwszej z brzegu "smartfonowej" ładowarki jaka mi się w domu nawinie i działa bezbłednie, może coś w tym kierunku pomyśl? Działa zarówno ta nominalnie "1A", jak i ta nominalnie "850mA". Z tym, że to wszystko "oryginalne", z zestawu telefonowego.

Reply to
butek

W dniu 2013-04-23 23:05, Adam Dybkowski pisze:

Bo to błąd szukać "lądowarek" - one dają napięcie "jak popadnie" bo elektronika w telefonie/mp3/gps sama sobie z tego zrobi tyle ile trzeba do ładowania. Więc te 5V jest takie sobie, bardziej wydajność mocowa się liczy. Poza tym sam chiński kabelek z wtyczką mikroUSB przy prądach 1A bywa solidnym opornikiem - jak masz tamte zasilacze wywalić, to weź im urżnij kabelek i zobacz przy samym zasilaczu ile jest pod obciążeniem, a nie 1m dalej ;)

Dlatego polecam zasilacze do routerów itp gratów "bardziej profesjonalnych" niż ładowarka do telefonu za 3zł. Np.

ze 20-25zł wypada za to dać, ale już grubość przewodu wyjściowego może o czymś świadczyć.

Reply to
BartekK

Z głowy Ci nie powiem - to trzeba sprawdzić, czy mamy już jakiś gotowy projekt z transformatorem w sensownej cenie i z łatwodostepnym kontrolerem.

W dniu 2013-04-23 23:22 Andrzej W. napisał(a):

BTW: Przy okazji spróbowałem policzyć koszt zmontowania klasycznego zasilacza transformatorowego. OMG. Sama cena toroida 10W zabiła mnie na miejscu. Z klasycznymi transformatorami też nie jest dużo lepiej. Czyżbym przegapił jakieś tsunami w cenach miedzi w międzyczasie?

Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2013-04-24 00:40 Rela napisał(a):

Jasssne. A teraz usiądź spokojnie i sprawdź cenę takiego transformatora w sklepie. Z niczego go nie wyczaruję.

Reply to
Adam Dybkowski
[...]

O czym do nas piszesz? To nikt nie oczekuje blaszanego transformatora.

Myślę, że od takiego góró objawionego jak ty mogę się dużo nauczyć o zasilaczach.

Bawisz mnie, dziecię neostrady.

a ten?

walker

On 24.04.2013 01:27, Rela wrote: [...]

[...]

Pokaż tranzystor za 4zł w detalu (złotówka na 7805, kondensatory z szuflady) który rozproszy 10-20W.

Reply to
Michoo

Powitanko,

ROTFL Komu jak komu, ale RoManowi tak napisac, to, hmm, trzeba miec specyficzne poczucie humoru. Jeszcze napisz Adamowi, ze nie ma pojecia o AVRach, Andrzejowi - o oscyloskopach, Piotrowi o prockach itd.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak

W dniu 2013-04-23 23:05, Adam Dybkowski pisze:

Mario

W dniu 2013-04-23 23:05, Adam Dybkowski pisze:

Tak, widzę że wszyscy mają ten sam problem . U mnie robił się reset podczas hot-plug dysku USB. U siebie wywaliłem bezpiecznik i wstawiłem przetwornice 24->5V 2A. Teraz nawet hot-plug dysku USB działa prawidłowo, nie wspominając o reszcie.

Adam

Reply to
Adam Górski
[...]

Transformator dla TNY278 - 5.50PLN+23% VAT. Dławiki - jakieś grosze. Przesyłka pocztą - 12PLN. TNY278 masz w TME w cenie przyzwoitej ale przy 2 sztukach możesz próbować u nas coś popytać - oszczędzisz koszty przesyłki.

Schemat: