Zasilacz ATX

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5853e537$0$5142$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Taka ciężka landara, symbolu dokładnie nie pamiętam, ale coś mi się kołacze liczba "20".

Oj, tak, lubiłem ten model, kilka minut czekania, aż się lampy rozgrzeją i już można mierzyć, co się da.

Jakby nie działała, oj, to dowiedziała by się coś o swoim pochodzeniu i lekkości prowadzenia :P Ale pewnie, po początkowym skurwieniu, podziałałbym w kierunku jednak uruchomienia, o ile tylko by była kompletna... OSA - miły dla mnie, ciężki model, na radiokółku stawiało się na wózku na kółkach i woziło po sali. Chętnie bym przyjął takie urządzenie, bo mam dobre o nim wspomnienia.

Reply to
HF5BS

W dniu 2016-12-15 o 17:27, J.F. pisze:

Właśnie mam OK-12 w piwnicy i właściwie to boję się go używać. Taki:

Po prostu widząc te świecące lampy wydaje mi się że zaraz jakaś padnie i będzie po zabytkowym oscyloskopie. Brakuje mi do niego sond. Możecie coś doradzić. Myślałem o zrobieniu czegoś samodzielnie ale może da się coś kupić niedrogo i dostosować. Poradźcie jak go uruchomić (na dłużej) żeby to było bezpieczne dla takiego starocia.

Pozdrawiam. PK.

Reply to
Paweł Kasztelan

Użytkownik "J.F." napisał:

Od mojego nie strzela w krzyżu bo to Mini4. Oczywiście lampowy i nawet działa. Tyle, że parametry ma słabiutkie. Parafrazując dowcip o pierwszym stopniu wtajemniczenia muzycznego. W tym oscyloskopie można zobaczyć czy jakiś przebieg jest, czy go nie ma.

pzdr

Reply to
Kamil

Dnia 17.12.2016 Paweł Kasztelan <Pkasztstop_dla snipped-for-privacy@gmail.com napisał/a:

AKurat w nim nie ma żadnej nietypowej lampy, same popularne typy i dostępne za grosze.

Reply to
Tomasz Szcześniak

W dniu 2016-12-20 o 12:29, Tomasz Szcześniak pisze:

Dobrze wiedzieć. Zawsze to jakaś pociecha. A co z zasilaniem? Kiedyś było 220V a dążymy do 240V. Obecne 230V. Czy coś z tym robić czy liczyć na to że budowali z zapasem.

Pozdr. PK.

Reply to
Paweł Kasztelan

Dnia 22.12.2016 Paweł Kasztelan <Pkasztstop_dla snipped-for-privacy@gmail.com napisał/a:

Nie znam dokładnie konstrukcji, w każdym razie żarzenie lamp fda radę, tolerancja napięcia rzędu 10% dla normalnych typów jest dopuszczalna. Minimalnie większe mapięcie anod też nie powinno zaszkodzić, to nie był przyrząd wysokiej klasy, więc i parametrów za dobrych do psucia tez nie miał :)

Trzeba tylko zwrócić uwagę na kondensatory elektrolityczne w zasilaczu. Jakl dawno nie był włączany to wypadałoby je sprawdzić i ewentualnie zaformować. Co prawda nasze zabytkowe Elwy są trwałe i mało się rozformowują, ale sprawdzenie dużo czasu nie kosztuje, a może życie ułatwić.

Reply to
Tomasz Szcześniak

W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 22:08:04 UTC+1 użytkownik Tomasz Szcześniak napisał:

W przypadku takiej jednostki lampowej znalezionej w piwnicy można zacząć tradycyjnie, od uruchamiania z żarówką włączoną w szereg.

Pozdrawiam,

Reply to
kropelka