?arówki led - ?ciemniacz?

Jak myślicie, czy takie "żarówki" dadzą się ściemniać?

nie mam pojęcia jak jest w nich rozwiązane zasilanie ledów. Kupił bym kilka bo mam zastosowanie gdzie idealna byłaby ich niska temperatura ale musze mieć możliwość ściemnienia o jakieś 80%. Są też w wersji na 12V, tam może są tylko rezystory szeregowe na 2-3 diody?

Reply to
Peper

A bez tej wiedzy sie nie odpowie. Opornika raczej nie maja, bo to by za duze straty byly.

Przelacznik zeby wlaczac 1 lub 5 ? :-)

W ogole mnie interesuje ile prawdy w tym opisie - one na 230 V ? Z takim cokolem ? Do czego to ?

1.5W ? Byc moze. I swieca tak jak 20W halogen ? watpie.

Pewnie tak.

Oglądałem wczoraj takie w Media M. po 50PLN, Osramu bodajże... Miały w obudowie układ elektroniczny zawierający cewkę ;)

Co do ściemniania i w ogóle "żarówek" LED (mało profesjonalne, ale tak zrobiłem): nabyłem drogą kupna od "braci" na bazarze 19-ledowe lampki nagłowne po 20PLN (OIDP), baterie included ;)

Mają one dwie sekcje, zasilane przez osobne styki wyłącznika, więc w zależności od potrzeb można zasilić jedną lub obie sekcje.

Tyle, że światło takie bardziej z prosektorium, muszę dokupić bursztynowych diód i część wymienić.

Rzuciłem się też i kupiłem lampki diodowe Massive, 3 sztuki. Wstawiłem zamiast halogenów w kuchni (nad szafkami). Nikt (oprócz mnie) nie używa :) Za zimne światło (choć cieplejsze niż w latarkach) i za słabe...

Pzdr. Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Przecież to typowy cokół GU10 stosowany w większości beztransformatorowych opraw oświetleniowych przeznaczonych do żarówek halogenowych z reflektorem.

Reply to
Peper