załączanie halogenów-problem

Mam taki problem. W urzadzeniu suszacym mam wstawione dwa promienniki podczerwieni halogenowe o mocy 2000W. halogeny są włączane przez stycznik.W momencie włączenia do sieci wywalakorki 20A.Jak mozna temu zaradzić

PozdrTomek

-

- smycze i nadruki reklamowe

Reply to
tomek

tomek napisał(a):

Użyć bezpiecznika zwłocznego.

GM

Reply to
sp9rjt

Użytkownik tomek napisał:

1 stycznik? podstawowa metoda rozlozenia pradu uderzeniowego to 1 stycznik na urzadzenie (promiennik) gdzie pierwszy stycznik przy pomocy stykow pomocniczych wlacza drugi, jesli mimo to wywala to mozna drugi stycznik wlaczac przez wlacznik czasowy ustawiony na kilka (2-3) sekundy
Reply to
AlexY

Nie bardzo kojarze jak podlaczyc prze dwa styczniki.Moze przedstawilbys blizej?

Tomek

Reply to
tomek

tomek napisał(a):

Poszukaj w hurtowniach elektrycznych układów do płynnego załączania halogenów. Powinny one wyeliminować impuls prądu jaki pobierają z sieci zimne halogeny.

Reply to
badworm

Dnia Sun, 15 Jan 2006 20:44:47 +0100, tomek tak nawijal:

Pewnie koledze chodzilo o laczenie szeregowe lub jakis oporek rozruchowy.

Reply to
Franciszek Sosnowski

Moze wystarcza dwa styczniki - najpierw wlaczyc dwa szeregowo, a po chwili przelaczyc na rownolegle.

Albo tyrystorowy/triakowy regulator mocy i wlaczac plynnie ..

Użytkownik tomek napisał:

[..]

obrazkowo (czcionkia o stalej szerokosci):

Zakladam ze wykorzystujesz jedna faze (L1) ON - wlaczanie S1 (S2 wlaczany jest od S1 z milisekundowym opoznieniem) OBC1 - pierwsza lampa OBC2 - druga lampa Styki S1 wlaczajace S2 najlepiej wykozystac pomocnicze normalnie otwarte, mozna uzyc stykow glownych ale pomocnicze zwierane sa pozniej co da dodatkowe opoznienie (a o to tu chodzi).

Tego typu wyzwalanie stycznikow stosowalem jak byly wlaczane jednoczesnie duze obciazenia np ogrzewanie zwrotnic kolejowych

Reply to
AlexY
:

Użyłem bezpiecznika zwłocznego 20A.Pomogło

Dzieki za pomoc

Reply to
tomek