Niskie napięcie(?!) - prośba o poradę!

Witam, Mam taki problem, że we wszystkich gniazdach w domu jest zbyt małe napięcie. Musiałem odłączyć wszystkie sprzęty, bo np. tv działa przez 10 min a potem się wyłącza, komp restartuje się przy włączaniu, tel. bezprzewodowy ledwo zipie, jedyne co mogę podłączyć i jakoś działa to radiobudzik i lodówka, więcej nie uciągnie. Światło w całym domu jest sprawne więc administracja oświadczyła że to mój problem (bo w sieci wewnętrznej) i żebym sobie to sam naprawił. Ponieważ jestem raczej słaby w sprawach prądu chcę wezwać elektryka ale zanim to zrobię chciałbym się zapytać czym to może być spowodowane, ostatecznie wiadomo jak fachowcy pracują i nie chcę żeby mnie gość naciągał.

  1. Czy to możliwe że jest jakieś przebicie w którymś z gniazd i napięcie ucieka w ściany ?
  2. Czy jeśli tak jest to czemu dzieje się to na wszystkich gniazdach w domu ? Jest to blok IV piętrowy, podzielniki są na klatce, dwa korki mam w domu, i z tego co mówił mr. elektryk są jakieś "puszki" więc gniazda nie są połączone szeregowo chyba - choć tu się mogę pisać bzdurę bo się nie znam...
  3. I wreszcie czy naprawa tego jest skomplikowana tzn. przejrzenie wszystkich gniazdek itp. i jaką cenę mam negocjować z fachowcem, czy mu wystarczy "na flaszkę" czy mnie skasuje jak za naprawę telewizora ? Jeśli ktoś miał kiedyś podobne przeżycia będę wdzięczny za wszelkie informacje, Pozdrawiam wszytskich, Attyla
Reply to
Attyla

Wlacz co sie da, odczekaj chwile, wylacz i szybko wykrec wszystkie bezpieczniki glowne w twoim lokalu i posprawdzaj, ktora puszka jest ciepla, bo to by oznaczalo, ze sa w niej slabo dokrecone przewody w zaciskach. A jesli nie, to juz tym razem elektryk (nie ty!) powinien sprawdzic polaczenia na tablicy glownej i twojej lokalowej (jesli takowa w twoim przypadku jest). Ale przede wszystkim, to powinienes pomierzyc napiecia w gniazdkach bez i z obciazeniem sieci domowej!!

Kristo

Reply to
HaMMeR

nie

pewnie są. Podłączenia bezpośrednio z każdego gniazda do skrzynki bezpiecznikowej są rzadko stosowane, raczej tylko w mniejszych mieszkaniach. Tak na dzieńdobry to możesz sprawdzić, czy się bezpieczniki grzeją i ewentualnie wymienić, jak automaty (jak nie, to też). Jak problem jest we wszystkich gniazdach, to raczej problem jest w okolicach skrzynki bezpiecznikowej. Możliwe, że kontakt skorodowany. Jak przewody aluminiowe, to jest to prawie normalne.

to zależy, gdzie to uszkodzenie jest. Może być od flaszki do nowego telewizora, nawet dużego LCD (jak trzeba ściany kuć, na przykład). Tak na odległość trudno sprawdzić, niestety. A zacząłbym od pomierzenia co wchodzi do mieszkania, bo może problem jest na zewnątrz? A mieszkanie własne? Bo jak wynajęte, to administracja musi naprawić za swoje, od tego płacisz czynsz.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok