zagłuszacz fal

witam

Dowiedziałem sie ze w pracy jest zagłuszacz telefonów komórkowych, ze nie da sie nigdzie zadzwonic ani odbrac rozmowy przez komórke. podobna takie urzadzanko kosztuje około ~200 zł na bazarku. jak sie domyslam pewnie to urzadzenie blokuje na jakies tam czest. fale telefonu. Czy jest cos co moze działac odwrotnie do tego ? aby spowrotem odblokowac mozliwosc dzwonienia ? Troche mnie dziwi o takie podejscie bo przeciez pracodawca tesz musi romawiac przez swój tel. kom. wiec to urzadzenie musi miec cos co by dawało taka mozliwosc ? jest gdzies na www. opisane takie urzadzenie ?

Reply to
ghost "franc" magnetic

ghost "franc" magnetic napisał(a):

Telefon z nadajnikiem o większej mocy niż zagłuszacz :-)

A może zewnętrzna antena?

Reply to
Filip Ozimek

Użytkownik "Filip Ozimek" snipped-for-privacy@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości news:e5s3a7$7sj$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Po pierwsze: telefon na innej częstotlowości nadaje [UL] a na innej słucha [DL]- tak więc zagłuszacz działa na DL [częstotliwości odbieranej przez telefon]. Zadna nawet największa moc nadajnika nic nie zdziała jak telefon "nie będzie wiedział z kim rozmawiać". Po drugie: zakup/ sprzedaż urządzeń nadawczych [zagłuszacz] nie jest zakazana, inaczej jest z użytkowaniem. Jeżeli wykupisz koncesje na dane pasmo to hulaj dusza, inaczej mogą zapukać do ciebie panowie z URTiP i poprosić o wyłączenie w/w urządzenia. p.s.: czasem może to być uszkodzona antena telewizyjna ze wzmaczniaczem :-) i sieje, że ho ho.

Życze miłego dnia. Piotrek

Reply to
piosob1970

gdzie za tyle widziales, bo chetnie bym kupil, zeby w moim towarzystwie nikt sie nie rozpraszal telefonem. chyba jednak o jedno zero więcej..

kiedys widzialem na allegro taki ręczny model wielkosci tel komorkowego produkcji brytyjskiej z 2 antenkami, ale gosc chcial za niego 1000 pln.

Reply to
robert_21

zglos to do odpowiedniego urzedu - firma ma prawo zagluszac pasmo?

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

dokładnie do UKE. (nadawanie bez zezwolenia na 900/1800 mhz)

Reply to
robert_21

A na koniec sie okaze nikt nic nie zaglusza, tylko budynek jest oblozony blacha :-)

Koncesja GSM zezwala na dzaialnie na _calym_ obszarze RP czy z wylaczeniem terenow prywatnych ? Innymi slowy - wlasciciel ma prawo zagluszac na swoim terenie czy nie ? :-)

Zagluszarki robi np Izrael, ponoc jedna jechala przed papamobile.

nie no ze zagłuszacz jest to wiem bo gdy nie było mozna było dzwonic i odbierac kom. wiem od wlasciciela ze jest juz zamontowany

Reply to
ghost "franc" magnetic

A może jakiś "przebiśnieg" rosnie w pobliżu ;-)

A..m

Adam C napisał(a):

:) Szczególnie że nie łatwo znaleźć czasem w gąszczu:

Adam Dybkowski

"Zagłuszanie" telefonów moze byc zrealizowane na dwa sposoby. Pierwszy to prymitywna emisja zakłocen w całym pasmie GSM (bo telefony potrafia wyszukac sobie niezakłócona czestotliwość), takie działanie z pewnoscia jest scigane przez odpowiednie instytucje gdyz dla skutecznego działania wymagaja emisji zakłocen ze znaczna moca. Taką zakłocarkę mozna stosunkowo łatwo zrobić z czesci od telefonów komórkowych (PA +VCO), widziałem gzieś w sieci projekt czegos takiego, był tam tez zakłocacz GPS.... W tym przypadku wiele zrobic nie mozna, najprosciej zgłosic to odpowiedniej instytucji lub operatorowi GSM, szczególnie jesli zakłocenia sa tez poza terenem firmy. pomóc moze tez zew. ant. kierunkowa.

Drugi sposób jest juz zawansowany technicznie, urzadzenie takie udaje BTS-a z którym telefony same sie łacza jesli ma tylko nieco silniejszy sygnał od własciwego. Aby uzyskac silniejszy sygnał w danym budynku nie potrzeba duzych mocy, wystarczy nie wiecej jak 20mW. Takie urzadenia maja czesto dodatkowe funkcje np. pokazuja ile telefonów jest w ich zasiegu. Wydaje mi sie ze mozliwa jest tez ich identyfikacja poprzez nr. IMSI który telefony w sposób jawny przesyłaja do BTS-a. Jesli chodzi o zapobieganie to raczej zadne instytucje nie pomoga jesli poza terenem firmy mozna normalnie dzwonic. Wydaje sie że skutecznym sposobem mogło by być reczne wybranie mumeru BTS-a z którego telefon kozysta. Prawdopodobnie jest to mozliwe w menu serwisowym niektórych telefonów (np. netmonitor w Nokii).

Użytkownik "ghost "franc" magnetic" snipped-for-privacy@gfm.pl napisał w wiadomości news:e5s2ap$2pr$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
ADAM

Dnia Sun, 04 Jun 2006 01:33:14 +0200, robert_21 napisał(a):

Też bym się przychylił do takiego wyjścia. W zasadzie najlepszym 'zakłócaniem' jest zakaz uzywania telefonu na terenie zakładu pracy umieszczony np w regulaminie pracy. Ekstremalnie składanie telefonów do depozytu na portierni czy coś... Wymysł zakłócania może sporo kosztować takiego pomysłowego pracodawcę. Z drugiej strony jak on sobie radzi na terenie zakładu z zablokowanym telefonem komórkowym? Można by to było rozwiązać jakimś piko-BTS ale który operator zablokował by innych potencjalnych klientów na cześć telefonu pana prezesa. Pozostaje tylko OT refleksja: my i tak się zgodzimy na naruszenie prawa bo "jak nie to brama". "O take polske walczyłem."

pozdr.

Reply to
Łukasz B.

(...)

a w kinach, teatrach jak jest? tez chyba zakłócają komórki?

--=olo=--

Reply to
--=olo=--

--=olo=-- wposcił taką oto wiadomość

dokladnie tak gdzies czytałem ze w szkołach w tetrach

Reply to
ghost "franc" magnetic