Z obu stron + i LED swieci

To nie jest język. To pomieszanie pojęć podstawowych. Wynikające z żenujęcej (nie)wiedzy piszącego.

Elektronika, jako gałąź fizyki jest nauką ścisłą. I nie podlega wynikom głosowania w Google - u diabła!

To jest poprawny skrót w odróżnieniu od potworka "płynie prąd o napięciu".

Wiem.

Wiem.

To jak sie powinno mowic? zeby nie bylo karygodne ;-).

Reply to
Pawel
Reply to
Grzegorz Niemirowski

W dniu 2012-02-04 00:35, Pszemol pisze:

Nie przesadzajcie, nie wszyscy sa elektronikami. Spytajcie sie jakiejs pani w urzedzie, albo kogos na ulicy, to pewnie tak samo odpowie jak ja. Swiat nie konczy sie na elektrycznosci.

Reply to
Pawel

W dniu 2012-02-03 20:19, Pszemol pisze:

Jesli mowa juz o opornikach, to takie jedno pytanie. Opornik sluzy do ograniczania "natezenia pradu" (wplywa takze na wartosc napiecia), a dioda Zenera do ograniczania samego napiecia (mam nadzieje, ze dobrze to wszystko nazywam). Czy tak? Jesli tak, to czy to znaczy, ze jakbym np podlaczyl diode zenera, a za dioda zenera diode LED, to czy to znaczy, ze pomimo dozwolonego napiecia dioda LED by sie spalila, bo nie wytrzymalaby natezenia?

To czy rozumie, to sie okaze, jak spale nastepna diodke ;-). A tak na powaznie, wydaje mi sie, ze rozumie, ale w praktyce sie okaze, czy tak jest w rzeczywistosci.

Na razie tylko jedna dioda ucierpiala. Co do ksiazek, to mam jedna, choc nie jest to ksiazka do technikum.

Reply to
Pawel

Nie jesteśmy w urzędzie a pytanie nie zadała urzędniczka tylko poczatkujący elektronik.

Na tej grupie?

Użytkownik Pawel napisał:

Polecam Ci książki Dietera Nuhrmanna z serii "Elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz". Zaraz odezwą się wielbiciele nowoczesnych elementów ale moim zdaniem te książki do nauki podstaw, nawet samodzielnej, są znakomite.

Maciek

Reply to
Maciek

Użytkownik Pawel napisał: