Wzmacniacz tranzystorowy 27.12 MHz

zapytaj w serwisie CB radio, jakie tam w końcówkach (4W mocy wyjściowej) są stosowane tranzystory i gdzie się je kupuje. Na Wolumenie kupisz bez problemu. Wmak

Reply to
Wmak

Slawek [am-pm] napisał(a):

2sc2078 2sc2166 2sc1969 mrf477

Podane w kolejnosci rosnacej mocy (i ceny). Jest tego wiecej. Wszystkie dostepne w miare dobrze, stosowane w sprzecie CB jako koncowka mocy. Szczegolnie mile wspominam 1969 :) Czesto w oznaczeniu brakuje pierwszych 2S...

Reply to
BartekK

Jakąs zagłuszarkę chcesz robić? W tym pasmie chyba już od wielu lat nie wolno stosować takich mocy...

Marek Dzwonnik

Moja szczątkowa pamięć wrzeszczy, że dawno temu wyłączono 27.12 MHz z zastosowań przemysłowych.

Widziałem takie urządzenia (stare). Wiele można o nich mówić ale na pewno nie to, że są skutecznie ekranowane...

Żelazko nie pracuje na 27.12 MHz.

Wiem, jakiego rzędu moce są w tegotypu urządzeniach. Twierdzę, że pasmo 27.12 MHz zostało uwolnione od przemysłu. Świadczy o tym cisza w tym paśmie a jeszcze kilka lat temu był koszmar.

Marek Dzwonnik

probowalem ci wyslac info na priv, ale tam juz full! odbija, a teraz juz jestem zbtyt leniwy, aby tu przekopiowac ;-) odezwij sie do mnie direct rgds, Kzysztof

Reply to
sp7wme
[...]

Fajne. Ale jesteś w stanie może potwoerdzić lub zaprzeczyć, że nie wolno już stosować da celów przemysłowych tego pasma?

Dariusz K. Ladziak

[...]

:-(

Dałbym sobie dużo uciąć, że ładnych parę lat temu zakazano w Polsce używania tego dla celów przemysłowych. I kilkanaście lat temu, jak trochę próbowałem pomagać modelarzom - przemysł był zmorą na 27.12 MHz. Teraz jest spokój w tym pasmie.