Wypisywanie tekstu na wyjściu kompozytowym

To wygląda całkiem ciekawie. I na dobrą sprawę w przypadku zastosowania tego układu wykonywaniem samego kodu będzie mogło zajmować się nawet najprostsze ATTiny, bo sama logika będzie bardzo prosta.

Swoja droga ktoś wcześniej wspominał o jakichś układach kodujących sygnał teletekstu. Ktoś mógłby podzielić się jakimiś bliższymi informacjami? ;) Nie teraz, ale w przyszłości może mi się przydać.

Reply to
Atlantis

Jak ci tak zalezy, to chyba warto.

Ale najpierw musisz sobie sam odpowiedziec:

-idziemy w rozwiazanie programowe, o ograniczonych mozliwosciach,

-szukamy jakiegos starego sterownika ? niesmiertelny 6845 chyba jednak umarl, kosci do telegazety chyba tez.

-z nowszych - poszukaj na stronie ST jakis sterownikow TV, mieli troche np do odtwarzaczy DVD czy MPEG, dodatkowa funkcja bylo wyswietlanie danych na ekranie. tylko to stonoga bedzie.

-przypomnialo mi sie - byly uC z OSD - np wlasnie do sterowania TV, tylko znow - to moze byc juz nieprodukowane

-albo jednak uzyc czegos wspolczesnego, tylko to juz bedzie ARM ...

-zdaje sie, ze chciales CPLD/FPGA ... dobry temat na projekt :-)

-a z nowych: VGA na usb, tunery TV na USB, projektory USB - tylko potrzebujesz USB host ...

Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ba5125c$0$597$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

SAA5243, SAA5246 ...

W przyszlosci to ani ukladow, ani dokumentacji, ani telewizora z takim wejsciem nie znajdziesz :-)

Za to bedziemy cie pytac po co ci ta archeologia - uzyj ARM z HDMI.

W zasadzie, to juz nie w przyszlosci ...

Odpowiedź jest dość prosta. Zdarza mi się pomagać przy projektach hmm... Artystycznych i wystawienniczych, które korzystają z takiego sprzętu ze względu na stylistykę retro. Czasem też po prostu buduję takie konstrukcje dla siebie, jako że interesuję się tematyką komputerów (i ogólnie techniki) retro. :)

Reply to
Atlantis

Dostałeś już wiele świetnych odpowiedzi jak to zrobić na mikroprocesorze, więc ja się zabawie w heretyka: dlaczego nie weźmiesz jakiegoś prostego komputerka z wyjściem wideo jakie ci jest potrzebne? Jest trochę takich, które mają wyjście CVBS.

Ja w taki sposób zbudowałem sobie mały domowy systemik informacyjny. Na Beaglebone z modułem projektora na grzbiecie działa mała, szybka przeglądarka (qupzilla) uruchomiona w trybie pełnoekranowym, wyświetlająca prostą stronę z prostym javascriptem. Jeśli informacja jaką chcesz wyświetlać się nie zmienia, wystarczy kawałek HTMLa i CSS. Do wyświetlania informacji która ma być uaktualniana będziesz musiał dorzucić kilka linijek javascriptu i jakiś skrypt CGI który będzie go karmić danymi.

Finansowo może to być porównywalne do kosztu samych części na specjalizowany projekt, z oprogramowaniem masz szanse wyrobić się w tydzień dłubania wieczorami, a w zanadrzu będziesz miał możliwości jakich nie da ci żaden układ na mikrokontrolerze.

Jacek.

Reply to
Jacek Radzikowski

A co teraz do kamer ochroniarze używają? HDMI nie nadaje się raczej na duże odległości... Kamery IP? Czy nadal analogi?

A są takie?

Reply to
Marek

Taki np Raspberry Pi na BCM2835 i masz wszystko co trzeba ... na calkiem powazny system.

To jest kod dla kompilatora mikroc

Taki komercyjny wynalazek.

Reply to
Marek

Zrob retro obudowe i wsadz wspolczesny procesor :-)

Albo zgodnie z nowa moda - wyswietl zdjecia retro sprzetu na telewizorze 4K :-)

jest tez chinska podróbka:

szeroko stosowana w róznej maści flight controllerach z FPV.

c.

Reply to
cezar

Eee przecież to soc.. Myślałem że masz coś innego na myśli.

Reply to
Marek

No ja tego maxa właśnie z fpv pamiętam. To teraz są używane inne?

Reply to
Marek

Sęk w tym, że to nigdy nie da takiego efektu. Analogowe rozwiązania mają swoją specyfikę, która od razu rzuca się w oczy, a w tym wypadku chodzi właśnie o ten estetyczny efekt. :)

Reply to
Atlantis

teraz się stosuje głównie chińską podróbkę. wpisz w Banggood "Flight controller OSD" to zobaczysz że w każdym będzie AT7456E

W zasadzie to te same układy tyle że MAX kosztuje $7 a AT $1-$2

Reply to
cezar

To jest oficjalny układ na licencji Maxima czy ordynarny klon? To jest ciekawy aspekt rozwoju technologicznego danego społeczeństwa. Maxim wycofał z produkcji te układy, pewnie uznano, że rynek (zachodni) już nie jest zainteresowany tv analogową (upraszczając) bo większość przeszła na tv cyfrowe. Okazuje się tymczasem że ponad miliardowy rynek Chiński, w dużej części ciągle się budzący, nie chce naturalnie przeskoczyć analogowego odcinka rozwoju cywilizacji (w obszarze tv chociażby) i ciągle jest w stanie chłonąc te układy na poziomie uzasadnijącym ekonomicznie ich produkcję (czyt. klonowanie).

Reply to
Marek

Hmm... Znalazłem jeszcze jedną alternatywę.

Moduł wyświetlający dane z terminala na telewizorze, oparty na Atmedze8. Ludzie używają tego jako dodatku do Arduino. Atmega wykorzystywana do granic możliwości (szczególnie RAM przy domyślnych ustawieniach ekranu), ale biorąc pod uwagę fakt, że nie potrzebuję UART-a a mój własny kod to kilkanaście linijek, to być może uda mi się gdzieś wcisnąć...

Na razie po pierwszych eksperymentach mogę zauważyć, że:

1) U mnie układ nijak nie chciał działać ze znajdującymi się na schemacie diodami 1N4148 - czarny ekran. Dopiero po ich usunięciu i połączeniu linii MOSI i OC1A bezpośrednio z rezystorami, na ekranie pojawił się obraz. 2) Udało mi się usunąć część odpowiedzialną za odbiór danych z UART-a, jednak jeszcze nie byłem w stanie samodzielnie wyrzucać znaków na ekran. Zamiast nich pojawiają się "krzaki". Niewykluczone, że w którymś miejscu wywaliłem za dużo kodu.;)
Reply to
Atlantis

Tego nie wiem ale w jego dokumentacji są podane róznice niektórych czasów w stosunku do MAXa

- strona 35

c.

Reply to
cezar

Ewentualnie Atlantis lubi retro, to może karta Hercules na ISA? Da się ładnie wysterować z MCU i paru pomocniczych TTLi, dałoby się też pewnie (choć nie wiem) dostosować do częstotliwości w TV...

Reply to
Queequeg