Spęczniałe kondensatory na płycie głównej, a zagrożenia?

Witam Ostatnio rozgrzebałem swój komputer i spostrzegłem że 3 kondensatory elektrolityczne nieco spuchły. Na górze, gdzie jest taka srebrna "blaszka" z "wyrytym" krzyżykiem pojawiły się wzniesienia. Tu mam pytania do fachowców. Co się może stać gdy te kondziory padną? Są one prawdopodobnie od strony zasilania, więc wydaje mi się to poważne. Czy takie kondziorki da się bez problemu kupić? Musi być to konkretny typ? Nie mówię tu o pojemności i napięciu. I ostatnie pytanie, czy jest możliwa wymiana ich we własnym zakresie? Czy mogą się pojawić jakieś niespodziewane trudności?

Pozdrawiam

"Michał Marecki" snipped-for-privacy@www.pl napisał(a):

elektrolity mają tendencję do przyspieszonego wysychania w podwyższonej temperaturze, spada wtedy ich pojemność oraz rośnie impedancja wewnętrzna bardzo ważna w układzie zasilaczy impulsowych dostarczających napięcia dla procka, rosną wtedy zakłócenia-szumy na napieciu zasilającym, krzyżyk o którym piszesz, to zawór bezpieczeństwa -- jeśli rezystancja wewnętrzna kondka wzrośnie na tyle, że zacznie się on przegrzewać wówczas ciśnienie wewnętrzne rozsadza go -- "blaszka" otwiera się jak puszka pirotechnicznych konserw, spuchnięte kondki radzę wymienić -- ważne jest aby były przystosowane do pracy w układach zasilaczy impulsowych i miały niski EMR

Reply to
Krzysztof

ważne jest aby były przystosowane

Jesli juz to niski ESR (Equivalent Series Resistance).

pozdr. dq

Reply to
dziwak