Mam problem z dźwiękiem na płycie głównej

Objawy są takie: płyta chodzi (xp), sterowniki zainstalowane, wszystkie urządzenia niby ok, nie ma żadnych z żółtymi wykrzyknikami, ale nie ma fizycznie dźwięku. Ani z systemu, ani przy odtwarzaniu z napędu. Programy chodzą, widzą kartę dźwiękową (wbudowaną), ale jest głucho. Co ciekawe, wymieniłem płytę na taką samą (obie nowe) i jest dokładnie to samo. Wcześniej w tym zestawie taka sama płytka poszła z dymem - wtedy wszystko grało. Oczywiście testowałem na różnych (sprawnych) głośnikach i słuchawach, chcąc przynajmniej usłyszeć dźwięk podczas staru systemu. Nic.

Płyta AsRock KT600-A Rev:1.0, procesor AMD (chyba coś ok. 2200), RAM sprawny, sound i lan wbudowane, grafika na AGP. Generalnie wszystko działa normalnie, poza tym dźwiękiem. Ustawienia miksera w XP są prawidłowe.

Pom.óżcie, bo koncepcje mi się kończą. Nie chcę pochopnie wyczyścić dysku, a do poniedziałku też szkoda czekać. Coś nie mam wrażenia, że świeża instalka systemu od głębokiego zera da skutek...

Reply to
yogi009

NTG seems to me...

Reply to
PAndy

NTG ale podpowiem, że u mnie dźwięk byl jakby zaszumiony/zniekształcony a potem w ogóle zanikł. Okazalo się, że to procesor (płyta GigaByte, proc Sempron). Po wymianie procka dźwięk ruszył.

PC

Reply to
PC

Zacznij od wlaczenia mikrofonu. Moze jednak plyta do wymiany.

kilka roznych, mniej lub bardziej podobnych do twojego, przypadkow nauczylo mnie ze nie zawsze warto probowac drazyc temat bo to czesto baaaaardzo dlugo trwa a efekty niepewne. Najprosciej kupic jakas dzwiekowke a wbudowana w P.G. olac.

Reply to
Michcio

yogi009 napisał(a):

Odinstaluj wszystko, wejdz na strone VIA i sciagnij odpowiedni do twojej plyty driver. Mam plyte na tym chipsecie tyle, ze MSI, istnieje kilka sterownikow, wszystkie instaluja sie prawidlowo, ale tylko z jednym dziala. Taki urok tego ustrojstwa.

Reply to
T.M.F.

Dzięki wszystkim, poza Pandy :-) Ta informacja o sterownikach jest warta sprawdzenia. Procek chyba nie gra tu roli, bo na poprzedniej płycie było ok (a system nie był reinstalowany, jedynie odnowiony). Chyba nteż nie płyta, bo na miejsce spalonej włożyłem kolejno dwie identyczne, fabrycznie nowe i objawy są te same.

Stawiam rzeczywiście w pierwszej kolejności na jakieś bugi ze sterownikami, ew. na uszkodzone komponenty systemu łyndołs, ale jak przejadę wszystko walcem, trzeba będzie wgrywać wszystko de novo, również gierki dla gówniarzy (a kompaktów nie ma już chyba wszystkich).

Reply to
yogi009

Dnia Sun, 15 Oct 2006 13:54:28 +0200, T.M.F. łaskawie napisał(a):

Dałbyś radę może znaleźć jakieś nieco ściślejsze namiarki na ten właściwy ster ?

Reply to
yogi009