Wyłącznik timer o pracy cyklicznej

W dniu 2017-03-22 o 14:07, t-1 pisze:

A ten chyba jeszcze lepszy.

t-1

W dniu 2017-03-22 o 14:07, t-1 pisze:

fajna rzecz, ale nie oto chodziło autorowi wątku.

Reply to
Roman Rogóż

W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 21:19:58 UTC+1 użytkownik michal napisał:

O taką funkcjonalność mi chodzi tylko... ta cena, a jeszcze trzeba dorobić wtyczkę i gniazdko ;-) Że też Chińczyk nie dołożył takiej funkcji do tych tanich timerów, przecież jednokrotne odliczanie do wł/wył mają.

Po co mi to? W zbiorniku na węgiel (który ma dno poniżej gruntu) gromadzi się wiosną i po dużych deszczach woda, którą wypompowuję małą pompką do oczek wodnych, którą złączam cyklicznie (krótka praca na sucho nie szkodzi). W zależności od intensywności dopływu wody cykle pracy muszę modyfikować. Czasami wystarczy załączyć na 5 minut co 12 godzin, a teraz najlepiej by był co 0,5 godziny na 2 minuty. Korekta tych cykli w tym zwykłym timerze to masakra.

Reply to
adam_l

Użytkownik <adam snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu poniedziałek, 20 marca 2017 21:19:58 UTC+1 użytkownik michal napisał:

[...]

To nie prościej czujnik zalania i zwykły przekaźnik? Czas pracy pompki będzie sam się regulował w zależności od obecności wody. :)

Reply to
yabba

Zamontuj hydrostat od pralki automatycznej.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 2017-03-22 o 20:52, adam snipped-for-privacy@poczta.onet.pl pisze:

tak i mów. Jest więc ci raczej potrzebny czujnik poziomu wody - sterownik pompki. Mam taki od wielu lat w piwnicy i zapomniałem o sprawie.

t-1

Po co taki drogi jak hydrostaty do pralek zaczynaja sie od dziesieciu zlotych? Nie wymagaja zasilania, nie ma sie w nich co popsuc, maja mozliwosc regulacj poziomu i histerezy.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "Zenek Kapelinder" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

a za dwie dychy można miec dedykowany włącznik pływakowy np:

tck

W dniu 2017-03-23 19:08, tck pisze:

Mało finezyjne. Załączy się, gdy wody będzie po kolana.

Reply to
Andrzej S

Użytkownik "Andrzej S" snipped-for-privacy@evbox.pl napisał w wiadomości news:ob13q4$8i1$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl...

mało finezyjne to pilnowanie opadów i ręczna modyfikacja czasu pracy pompy

Reply to
tck

W dniu 2017-03-23 o 19:23, Andrzej S pisze:

Takie zagadnienia dawniej rozwiązywało się przekaźnikiem i jednym tranzystorem którego baza była wysterowywana za pomocą dwóch drutów wykrywających zamoczenie.

Reply to
Roman Rogóż