Wsad do epromu i ???

Witam,

Mój problem ma się dosyć nietypowo, mianowicie mam ksero przywiezione z niemiec które gada po niemiecku, no i chciałbym aby maszyna przemówiła do mnie rodzimym językiem. Za pomocą programatora zczytałem zawartość epromu w którym siedzi ten język, ale schody zaczynają się przy spolszczeniu, ponieważ nie można zmieścić się z polskim tekstem w orginalnym tekście niemieckim. Moje pytanie jest może trochę uogólnione ale ... Czy zazwyczaj takie wsady do epromów (układ M27C512) są pisane w asemblerze czy w jakimś języku ? Może ktoś z grupowiczów robił takie spolszczenie i posiada jakieś doświadczenie jak to wykonać w miare bezboleśnie ?

Reply to
Lisu

Użytkownik Tomasz Bednarz napisał:

Wolalbym miec to w pelnym brzmieniu zeby wygladalo to na profesjonalne tlumaczenie a nie jakies domowe tym bardziej ze miejsca na wiswietlaczu jest tylke ze ksiazke mozna przepisac.

Jeslibym wiedzial w czym to jest pisane posiedzialbym nad tym kompilatorem i poznal zasade budowania plikow wynikowych czyli wsadow. Maszyna musi wiedziec z pod jakiego adresu ma przeczytac dany komunikat (koncowka epromu jest czysta, same FF, tak wiec z polskim mozna sie rozpisac) ale chcialbym takowe odwolania po spolszczeniu pozmieniac.

Zebym ja to wiedzial, ale po ki grzyb to jest ci potrzebne jesli to co mnie interesuje mam w epromie?

Reply to
Lisu

Użytkownik Bielsky napisał:

Jest to konica 2125, jeśli byś nie mial do tego modelu podeslij co masz moze uda mi sie z tego cos wyczarowac. Dzieki za szczere checi.

Reply to
Lisu

Użytkownik EM napisał:

Witam, No i wlasnie kolega trafil w sedno sprawy, tak stringi sa widoczne jako tekst (tutaj nie ma z tym problemu), gdy polski tekst jest <= niemieckiemu to nie ma problemu ale gdy dlugoscia jest wiekszy to pomimo zachowania dlugosci epromu czyli 64 kB pojawia sie tylko pierwszy spolszczony tekst a pozniej same smieci (czyta (lub probuje) z orginalnych adresow pod ktorymi sa te smieci). Jesli chodzi o orginalny wsad z polskim to tych maszyn to w autoryzowanym serwisie poinformowano mnie *iz takowe* nie istnieja i d**a zimna. Pozostaje tylko zrobic to na piechote i ewentualnie jak sugerowal kolega Tomasz ze skrotami, czego bym bardzo chcial uniknac.

Reply to
Lisu

Użytkownik Bielsky napisał:

No wlasnie nie potrafie sie go doszukac, malo tego oznaczenia z ukladow sa czyms popisane :(

Reply to
Lisu