"własnoróbki" PCMCIA i CF

Mam takie pytanie, czy ktoś z Was już coś robił własnoręcznie jakieś urządzenia na PCMCIA lub na Compact Flash? Jeśli tak, to co? I czy możecie się podzielić swoimi uwagami/spostrzeżeniami. Chciałbym spróbować zrobić coś w temacie...

pozdr.

Reply to
KsiTau

Witam.

Mnie również ten temat bardzo interesuje. Kiedyś szukałem coś w sieci na temat oprogramowania w C i obsługa hardware, ale nie wiele znalazłem :-(

Najbardziej interesowało by mnie wykonanie układu I/O i oprogramowanie tego pod DOS-em :-) Tak tak stary poczciwy DOS :-)

Pozdrawiam

Jarosław Grolik

Niemożliwe...

Acha, teraz możliwe :-)

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news:c8odeu$qpb$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Od strony programowej raczej nie ma problemu. Zwłaszcza jeśli do czynienia będziemy mieli z DOS'em. Pozostaje się więc tylko kwestia elektroniczno-sprzętowa...

Swoją drogą, ja myślałem o nieco innej platformie: Linux OPIE i jakiś handheld (z tąd pytanie także o CF, CF to taka lekko okrojona wersja PCMCIA

16bit, w CF jest nieco mniej lini adresowych)

Na początek całkiem przydatny adresik:

pozdr

Reply to
KsiTau

Hm.nie jestem zaawansowany w programowaniu wiec dla mnie takie łatwe to się nie wydaje . Z tego co przeglądałem troche programów w C pod linuxa to nie wystarczy zwykłe odwołanie do portu nr xxxx. Tamte programy odwoływały się do cardservice wiec było to odwołanie do jakiegoś wirtualnego portu a z tym to już dla mnie nie tak łatwo.

Pozdrawiam

Jarosław Grolik

Użytkownik "Jarosław Grolik" snipped-for-privacy@chemia.uj.edu.pl> napisał w wiadomości news:c8pilv$52m$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Hmmm... byc moze adaptery PCMCIA dla PC mają po drodze jeszcze jakieś bufory danych i adresu, ale jeśli tak, to też nie ma problemu... Trzebaby zobaczyć z bliska taki jeden adapter w postaci karty do PC i sprawdzić czy taka karta to jest tylko rodzaj "przelotki" czy są na niej jakieś uklady logiczne...

Nadal pozostaje pytanie o kwestię sprzętowo-elektroniczną...

A oto kolejny interesujący adres:

:-)

pozdr.

Reply to
KsiTau
[ciach]

Taka przejsciowka CF > PCMCIA to czysta przelotka kablowa , w 100% , rozbieralem takowa i przerabialem sobie z CF na IDE :) Bo jak wiadomo karta CF moze pracowac takze w trybie IDE wtedy widoczna jest jak zwykly dysk twardy w komputerze. (Bardzo dobre np w serwerach jesli mamy je w mieszakniu, to nie slychac zandego halasu)

Pozdrawiam

Reply to
Robgold

Hm. Byłem tam wiele razy :-) Z tego co widać w tej tabelce to tak jakby po prostu była wyprowadzona magistrala wiec powinno wystarczyć zwykłe inpotrt() outport() a od strony hardware zwykły dekoder adresowy ... coś takiedo jak do magistrali ISA. Jeśli to tak na prawde wygląda to jest pikuś :-) Ale coś mi się wydaje z tego co czytałem to bez zainstalowanego cardservice nie ruszy więc chyba to są wirtualne adresy i tak prosto się do nich nie da rady odwołać. Więc trzeba troszkę większej widzy o programowaniu :-)

Pozdrawiam

Jarosław Grolik

Użytkownik "Robgold" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:c8pov6$ap4$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Jak chodzi o CF, to rzecz jasna, czysta przelotka bo też ją tak i standard definiuje (jedyna różnaca to w CF jest mniejsza przestrzeń adresowa)

Teraz jak chodzi o PCMCIA to wersja 32bitowa sygnałowo jest zgodna z PCI (właśnie przeczytałem na stronie), a PCMCIA 2.0 (czyli wersja 16bitowa) zgodna jest sygnałowo z ISA. W tym ostatnim wypadku służę jakimś PDF'em, który właśnie sobie pobrałem...

Jedyną rzeczą jaka odróżnia PC-Card 16bit od zwykłych kart na ISA są rejestry konfiguracyjne, które (jeśliby chcieć zachować zgodność ze standardem) trzebaby zaimplementować w urządzeniu.

Ze swojej strony na zwykłej I/O-łce :-) nie poprzestałbym, ale może warto jednak zacząć od czegoś prostego...

Kolejny użyteczny link:

pozdr...

Reply to
KsiTau

Mógłbyś mi podesłać tego pdf-a ? Tylko z adresu wytnij NOSPAM :-)

Pozdrawiam

Jarosław Grolik

Użytkownik "Jarosław Grolik" snipped-for-privacy@chemia.uj.edu.pl> napisał w wiadomości news:c8pqda$g5c$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Zacytuję fragment jednego z moich poprzednich postów:

"Jedyną rzeczą jaka odróżnia PC-Card 16bit od zwykłych kart na ISA są rejestry konfiguracyjne, które (jeśliby chcieć zachować zgodność ze standardem) trzebaby zaimplementować w urządzeniu"

To powinno dużo wyjaśnić. :) Poza tym zawsze można odbiedz od standardu, ze schematu widać że na PC zawsze zadziała jako ISA (pytanie jest tylko takie czy zadziała na innych urządzeniach "nie-PC"?)

pozdr.

Reply to
KsiTau

I w tym problem. Bo ja chcęto podpiąć do notebooka :-)

No ale pożyjemy zobaczymy :-) Mam jeden notebook na części więc może coś spróbuje pomierzyć sondą logicznę :->

Pozdrawiam

Jarosław Grolik

"Odgałęzienie" tego problemu: ... a samoróbki USB? Ktoś coś wyrzeźbił?

Pozdrówka,

W.P.

Reply to
Witold Piskorz

Z USB nie ma dziś raczej problemu, jest wiele tanich mikrokontrolerów, które obsługują USB....

Reply to
KsiTau

Z USB nie widzę problemu, wiele procków już ma go w sobie, łatwo oprogramować zewnętrzne scalaki (np. ISP1181 czy PDIUSBD12) albo nawet zastosować gotowy konwerter USB-RS232 FT232BM / FT245BM.

Reply to
Adam Dybkowski

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-05-24 14:55 Witold Piskorz nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Przykładowe urządzenie na AVR-ku z samoróbnym (okrojonym) USB:

badworm