Wizjer drzwiowy z modułem z WiFi / aplikacją

Znajomy, który przeprowadza się do nowego mieszkania wymyślił sobie, że chce mieć w drzwiach wejściowych zamontowany wizjer wideo, który będzie podłączony do czegoś, co mu zarejestruje osoby, które stoją przed drzwiami (urządzenie włącza się po wykryciu obiektu stojącego dłużej na klatce przed drzwiami).

Dodatkowo, można to urządzenie podłączyć pod przycisk dzwonkowy, by rejestrował także po uruchomieniu przez osobę przed drzwiami dzwonka.

Od razu dodam, że nie chodzi tutaj o wizjer ze zintegrowanym dzwonkiem, taki jak ten -

,ale o urządzenie z kamerą wideo w wizjerze, który wygląda jak tradycyjny wizjer -

Chce mieć też powiadomienia o wykryciu osoby pod drzwiami na aplikację + nagrywanie w urządzeniu, podgląd na żywo z kamery w drzwiach.

Nie wiem, czy coś takiego jest, co nagrywa w urządzeniu i udostępnia w aplikacji. On w mieszkaniu raczej nie będzie miał łącza internetowego ze stałym IP, więc dochodzi problem jak się połączyć z tą kamerą drzwiową w mieszkaniu.

FIBARO ma coś takiego -

, ale to wymaga zdaje się jakiegoś abonamentu u nich w chmurze albo własnego serwera NAS z ich aplikacją. No i wizjer jest zintegrowany z dzwonkiem.

Czy są takie urządzenia z tymi wydumanymi właściwościami? A może zna ktoś coś takiego na bazie open source, które dałoby się zaadaptować do istniejących urządzeń (jak Tasmota dla SonOFFa)?

Mnie już głowa puchnie od szukania rozwiązania i nic sensownego na razie nie znalazłem, dlatego wolę spytać mądrzejszych i bardziej obeznanych w temacie.

K.

Reply to
Krystek

W dniu 02.04.2021 o 16:10, Krystek pisze:

Generalnie szukaj pod "video judasz wifi"

Reply to
LordBluzg®

Zwróć uwagę na kąt widzenia i rozdzielczość tego wizjera, to jego słabe punkty. I daj znać gdy znajdziesz coś o parametrach HD i wyglądzie tradycyjnego wizjera, sam szukam.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Od ponad dekady używam kamery USB ożenionej z Zone Minder. Kamery w formie wizjera typu "fisheye" widywałem na Aliexpress.

Reply to
Pcimol

Nie ogranicza Cię długość przewodu? Sporo było takich kamer analogowych, na ethernetową nie trafiłem (jeszcze), najciekawsza była nakładana od wewnątrz na normalny wizjer (zamiast naszego oka) niestety cena nieco "agencyjna".

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 03.04.2021 o 15:51, ąćęłńóśźż pisze:

JEDEN raz w życiu Ci odpiszę.

Więcej odpowiedzi ode mnie nie dostaniesz, bo nie potrafisz pisać POD czyimś cytowanym tekstem i piszesz NAD cytowanym tekstem :]

Żegnay :)

Reply to
LordBluzg®

W dniu 2021-04-03 o 02:56, ąćęłńóśźż pisze:

Znalazłem takie -

Sam planuję też z czasem wymienić wizjer na kamerę. Czekam, aż na klatce spółdzielnia wymieni oświetlenie na plafony LED z czujnikami ruchu. Będę celował w coś tego typu -

, by pożenić z jakimś lokalnym serwerem NAS na dane. Wtedy to będzie miało ręce i nogi. Ale dla znajomego drutologia i stawianie własnych rozwiązań raczej nie wchodzi w grę.

Z ciekawych, ale nie spełniających warunków instalacji jako wizjer w drzwiach znalazłem takie coś:

K.

Reply to
Krystek

Z całkowitą wymianą jest ten kłopot, że... przestajesz mieć wizjer optyczny. Zastanawiałem się nad kamera wbudowaną w wyłącznik (przycisk) dzwonka. Jest sporo ofert kamer "otworkowych". Jeżeli dzwonek 230 V i przycisk jednobiegunowy na fazie, to udałoby się uzyskać zasilanie?

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 2021-04-04 o 17:43, ąćęłńóśźż pisze:

W przypadku tej kamery, do której link podałem -

- istotnie, nie ma ekranu wideo z podglądem. Gdyby ta kamera miała jeszcze wizjer oraz to, co w opisie to chyba bym nie potrzebował szukać innych rozwiązań (tu mam na myśli rozwiązania stricte dla siebie, nie dla znajomego, o które pytałem rozpoczynając ten wątek).

Te dzwonki z kamerami - gdy czytałem opisy - pracują na niższych napięciach 12-40V. Ameryaknieckie dzwonki do drzwi chyba też na takich, bo w opisie na stronach, czy filmikach na YT podają informacje, by wyprowadzać zasilanie prosto z dzwonka. U nas to trzeba by było pewnie jakiś transformatorek pomiędzy wstawić.

K.

Reply to
Krystek

W dniu 03.04.2021 o 15:51, ąćęłńóśźż pisze:

małą kamerę ip 38x38mm, można ładnie zamontować, tak aby nie rzucała sie w oczy. Można nawet w natynkową obudowę dzwonka. może wygląd będzie trącił myszką, ale wizjer będzie, kamera będzie, wifi będzie i nie drogo.

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 05.04.2021 o 22:27, ToMasz pisze:

Bez sensu i bez polotu. Linkowałem wyżej do Allegro ale jest wiele takich rozwiązań. Najważniejszą funkcją w nich jest połączenie z układem przycisku dzwonka i możliwość rozmowy przez telefon z dowolnego miejsca na świecie, łącznie ze zrobieniem fotki w przypadku naduszenia dzwonka czy nagrania filmu z powiadomieniem. Te rozwiązania są coraz bardziej doceniane, bo nie każdy siedzi wciąż na kwarantannie w domu a przeglądanie nagrań z całego dnia i trafienie kto akurat dzwonił w danej chwili jest bez sensu.

Reply to
LordBluzg®

W dniu 05.04.2021 o 22:53, LordBluzg® pisze:

dla Ciebie. Dla właściciela mieszkania, który chce wiedzieć kto mu się pałęta przed drzwiami, ale nie chce aby intruz wiedział o tym że jest obserwowany - ma to duży sens. Pisałem Ci już. tatuaz na ręce nagrany kamerą pal, był wystarczający aby zidentyfikować złodzieja. czy zidentyfikujesz złodzieja w masce na twarzy z pomocą jawnej kamery 8k? czasami zaskoczenie daje 99% sukcesu. a Ty jak to mówi "klawiatur" cisniesz w stronę "więcej sprzętu niż talentu"

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 2021-04-06 o 08:26, ToMasz pisze:

No i zgadzam się z tym Sam właśnie tak oglądam się za wizjerem elektronicznym bez przycisków itp aby z zewnątrz był widoczny jak zwykły. Przy czym mi wystarczy ekranik, dobrej jakości kamera i nagrywanie na kartę po wykryciu ruchu. Ciężko, bo 90% to zbajerzone wizjero-dzwonki.

Reply to
Irokez

W dniu 06.04.2021 o 08:26, ToMasz pisze:

Opowiadasz brednie. Wizjery/dzwonki mają możliwość nagrywania ruchu również, bez dzwonienia. Inną sprawą jest, że kamera powinna mieć dwa działania. Jedno to wiadomo a drugie prewencyjne. Chodzi głównie o to, żeby złodziej czy ktokolwiek nawet nie podejmował próby włamania, kradzieży itp. Złodziej będzie nadal złodziejem a złapanie go na przestępstwie uruchamia całe stado działań, które trzeba ponieść z ryzykiem porażki. Znacznie lepiej, kiedy tego przestępstwa po prostu nie będzie. W bardzo wielu miejscach, gdzie montowałem monitoring i były dokonywane przestępstwa już ich nie ma. Nie jest to 100/100 ale spokojnie mogę napisać że 90%.

Reply to
LordBluzg®

W dniu 06.04.2021 o 09:10, Irokez pisze:

Wystarczy zwykła kamerka samochodowa z włączoną opcją "parking". Sam takiej kiedyś dawno temu uzywałem na działce bo mi ktoś podpierdalał borówki. Okazało się że to ptaszory o 4:00 rano były takie głodne :)

Reply to
LordBluzg®

Jeszcze za czasów analogowych kombinowałem z wizjerem drzwiowym podłączonym po composite video do jakiegoś monitora 17''-19'' nad drzwiami. Analog ma tę zaletę, że działa bezzwłocznie, a rozwiązania sieciowe włączą obraz zwykle, gdy ktoś już odejdzie od drzwi (no chyba, że 'ślusarz' ;)) Tyle że analogowy obraz (0,3 MPix) jednak mocno niedzisiejszy jest. Do tego drzwi są częstokroć umieszczone nieoptymalnie dla obserwacji korytarza (te w dłuższych ścianach podłużnych korytarzy, a nie na końcach). Inne rozwiązania to różne 'covert' kamery, np. w czujkach ruchu (a czujki ostatnio popularne przy oświetleniu, więc małe podejrzenie). Generalnie największym kłopotem bywa zasilanie, inne sprawy łatwiejsze co ogarnięcia. Choć w dobie popularnych akkupacków LiIon robi się łatwiej.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

brednią jest posiadanie innego zdania niż Ty? Od kiedy?

czy na podstawie tego co napisałeś mogę wyciągać wnioski? Bo jeśli tak, to obwieśmy świat atrapami kamer i przestępczość zniknie. błędnie wyciągnąłem wnioski - to wskaż jakie są prawidłowe.

Mam ogólną prośbę. pisz co chcesz, bo głupi nie jesteś. ale ogranicz sie do przedstawiana własnych opinii poglądów. NIE OCENIAJ negatywnie dyskutantów, czy to coś wnosi do rozmowy?

chcesz się "odkrywać" z kamerami - Twoja sprawa. Jak bym miał cię okraść, przyszedłbym w masce anty covidowej i kamery Ci nic nie dają. Ja wole nagrywać nieświadomych "gości". Masz inne zdanie - pozostań z nim, ale nie wyśmiewaj mojego. to inni czytelnicy tej dyskusji zdecydują w którą stronę im bliżej.

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 07.04.2021 o 21:17, ToMasz pisze:

Mam 2 ciekawe psy, możesz je poznać osobiście :]

Pisałem wcześniej, że bez sensu w miejsce wizjera jest wstawiać samą kamerę, co sugerowałeś, tym bardziej że nie jest to tematem wątku. Znacznie lepszą opcją jest pełen układ dzwonka/domofonu z powiadomieniem na telefon i możliwością przeprowadzenia rozmowy, łącznie z nagrywaniem przelatujących much czy zamaskowanych Zorro :]

Następnym razem, bądź bardziej merytoryczny i skoro wątkotwórca szuka "Wizjer drzwiowy z modułem z WiFi / aplikacją" to mu doradzaj w temacie :)

Reply to
LordBluzg®