Willem problemy

Obstawiam 4015 ten na dole od wysokich adresów

Reply to
Marian Białosiewicz

Wymienić ja dopiero po kilku trafiłem na dobry.

Zworki powinien pokazać jak wybierzesz układ inaczej chyba bez znaczenia, może ktoś wie więcej to napisze.

To też przerabiałem pomogła wymiana podstawki ZIF, pod warunkiem że przystawka dobra.

Reply to
Marian Białosiewicz

Jeszcze dodam że najlepiej sprawdzić na PIC-u, a to że Ci nie czyta to pewnie nie działa jak trzeba rejestr szeregowy na 3x4015. Ja też kupiłem taki złom ale wymiana wszystkich CMOS pomogła, dodam że nowe też mogą być złe trzeba pare na zapas dokupić.

Reply to
Marian Białosiewicz

Ja za 74 dałem CD4503BNC tylko 7404 niedał się podmienić.

Reply to
Marian Białosiewicz

na szczęście jest on sprawny. Po zanalizowani schematu okazało się ze mam zworki źle. wszystkie linie doprowadzone do ZIFa32 działają OK.

Po wnikliwym zbadaniu willema nic nie znalazłem zepsutego. Nawet kondensator C3 który jest na 16V a powinien na 35 wytrzymuje napięcie generowane przez przetwornice.

Natomiast w adapterze 74HC139 ma ciekawy objaw. jak sie ustawi wejście B(noga13) to ustawia wejście A(14) na 1 i niestety ustawia wyjścia jak dla A=1 B=1

Podobnie druga połowa kości. Bardzo ciekawe czemu tak im sie stało.

Nieźle czasu to zajęło. no i zworkologia aby uaktywnić adresy A15-A18 Gdzie pisze jak zworki J2 i J3 powinny być ustawione, bo nie znalazłem?

dzisiaj (już dzisiaj :-D ) może na giełdzie mi sie uda kupić 74HC139 to poinformuje czy zaczął działać.

Dobranoc:)

CosteC

Reply to
CosteC