?wietlówki liniowe - kompensacja/bez kompensacji

Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości news:4d2223ec$0$2452$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

A to jest faktycznie ciekawe, dlaczego tak proste i wygodne rozwiązanie właściwie znikło.

Jarek P.

A na pewno znikło?

Użytkownik "Jarek P." snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@e20g2000vbn.googlegroups.com...

wynika, że jest możliwa równoczesna kompensacja mocy biernej i efektu stroboskopowego. Wszystko załatwia jeden kondensator.

Ale bardzo pouczające jest dokończenie tego wykresu wskazowego pod obrazkiem, żeby wyszła taka zajebista kompensacja PF łącznie z takim zajebistym przesunięciem fazy prądów obu świetlówek.

e.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Czy na pewno - nie wiem, ale szukając tych opraw, przewaliłem ileś ofert, różnych producentów i sklepów nic, ni cholery, nie ma. Chyba że... chyba że typowy podział opraw z magnetycznym statecznikiem na "z kompensacją mocy biernej" i bez kompensacji zawiera w przypadku tych z kompensacją własnie takie rozwiązanie typu "wash&go" i tylko się tym nie chwalą.

Możliwe, choć mało prawdopodobne, bo niestety, czasy mamy takie że szybciej możnaby się spodziewać wielkich naklejek na każdej lampie opisujących rewelacyjny "system antybłysk", który dzieki rewelacyjnej technologii, specjalnemu "chipowi", nanotechnologii i Bóg jeden wie, czemu jeszcze zapewnia redukcję efektu stroboskopowego "do dziesięciu razy silniej".

Jarek P.

In news:ifo3u0$m5$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl, Jarek P. snipped-for-privacy@gmail.com nabazgrał:

Przyznajesz, że masz trzy fazy, jedynym prostym i pewnym rozwiązaniem jest to czego nie chcesz zrobić: Oprawa przemysłowa zasilana z 3 faz.

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Przyznaję, że mam trzy fazy, w tym samym zdaniu jednocześnie pisząc, że instalację oświetleniową mam jednofazową. Decydując się na rozwiązanie 3F musiałbym pruć tynki pod nową instalację, bądź kłaść nowa, natynkową. Tak więc rozwiązanie raczej skrajnie odległe od prostoty.

Jarek P.