Urządzenie do obrócenia obrazu z HDMI?

Znacie jakieś małe urządzenie / nasadkę / przystawkę cokolwiek co miałoby funkcję obracania obrazu przesyłanego przez HDMI o 180 stopni?

Moje źródło obrazu ani odbiornik nie obsługują takiej funkcji. Jeżeli sprowadza się to do podłączenia w szereg kolejnego urządzenia aktywnego to po prostu poszukam innego źródła.

Reply to
Mateusz Bogusz
2021-10-12 o 14:51 +0200, Mateusz Bogusz napisał:

Przegrzejesz ten projektor... Skoro producent uznał, że odwrócony potrzebuje większego chłodzenia, to oszukując go najpewniej skrócisz mu życie.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

Poszukaj jak wejść w tryb serwisowy Twojego odbiornika. na 99% tam będzie taka opcja.

c.

Reply to
Cezar

Dnia Tue, 12 Oct 2021 14:51:12 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

Dwa lustra.

Reply to
dantes

wtorek, 12 października 2021 o 19:23:24 UTC+2 dantes napisał(a):

Kiedyś można było zamienić biegunowość cewek odchylających :)

Reply to
M M

W wtorek, 12.10.2021 o 19:24, dantes napisał:

Jedno. Dwa dadzą obraz prosty (nieodwrócony) - vide pryzmat pentagonalny vs. matówka z lustrem w aparatach fotograficznych, tzw. lustrzankach.

Reply to
Collie

Collie snipped-for-privacy@berdyczow.pl napisał(a):

Lustro odbije obraz, nie obróci.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

W dniu 12.10.2021 o 19:24, dantes pisze:

Zadziwiający jest poziom durnoty w tej i kolejnych odpowiedziach. Dorzucę swoją (durnotę) - oglądaj siedząc głową w dół.

Reply to
Kaczin

wtorek, 12 października 2021 o 23:13:52 UTC+2 Kaczin napisał(a):

Po męski to ująłeś. Dosadnie. Inna sprawa że chwilowo ocierają się o dno od góry. A najlepsze jest że żaden się nie spytał co to z urządzenie i dlatego obraz ma być odwrócony.

Reply to
Zenek Kapelinder

W wtorek, 12.10.2021 o 20:49, Grzegorz Niemirowski napisał:

To spójrz w lustro i zobacz, czy Twoje lewe ucho jest w odbiciu lewe. A jak chcesz zobaczyć obraz odwrócony w pionie (do góry nogami), to wystarczy matówka bez lustra. Nawet bez obiektywu foto - wystarczy mała dziurka (vide camera obscura).

Reply to
Collie

wtorek, 12 października 2021 o 23:50:53 UTC+2 Collie napisał(a):

Psy się nie widzą w lustrze.

Reply to
Zenek Kapelinder

Collie snipped-for-privacy@berdyczow.pl napisał(a):

Co to ma wspólnego z obrotem? Obrót to nie odbicie. To nie tylko zamiana lewa-prawa, ale też góra-dół. Rotate, not flip.

Generalnie odbcie jest obrotem, ale wokół innej osi. Obrót jest dookoła osi prostopadłej do obrazu, odbicie jest dookoła osi idącej wzdłuż obrazu. Ponieważ w przestrzeni mamy trzy osie, mamy też trzy możliwości obrotu. W lotnictwie wyróżnia się więc przechylenie, pochylenie i odchylenie.

Nie chcę nic zobaczyć, chcę znaleźć rozwiązanie problemu Mateusza. Projektor powinien mieć możliwość włączenia obrotu o 180 stopnu. Jeśli nie ma, to trzeba wykombinować takie mocowanie, żeby był w naturalnym dla siebie położeniu. Próbowałem znaleźć obracacz HDMI ale bez rezultatu.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Dnia Tue, 12 Oct 2021 14:36:33 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Jakie pytanie taka odpowiedź. Można również wyemigrować do Australii bo po co "siedzieć głowa w dół". Prawda? Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością chodzi o połączenie odbiornika DVB-T ze starym projektorem, przed meczykiem.

Reply to
dantes
2021-10-13 o 00:29 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał:

I ma, ale wówczas wentylator głośniej szumi, bo potrzebuje lepszego chłodzenia.

To nie takie proste: projektor nie rzuca obrazu symetrycznie przed siebie, tylko w górę (tj. dół projektora odpowiada dolnej krawędzi obrazu na ścianie). Dlatego też mocowanie go pod sufitem inaczej niż do góry nogami wymaga sporego nachylenia, więc ostatecznie i tak nie jest w swoim "naturalnym" położeniu.

Mateusz (nie OP, tylko inny)

Reply to
Mateusz Viste

W środę, 13.10.2021 o 00:29, Grzegorz Niemirowski napisał:

Celem obrotu w osi pionowej jest zamiana miejsc lewa-prawa i lustro to czyni optycznie, nie elektronicznie. Do nieelektronicznej zamiany miejsc głowa-nogi - czyli obrotu w osi poziomej - służy inne urządzenie optyczne, o czym dalej.

Każdy obiektyw - ten w projektorze także - odwraca obraz do góry nogami, bo "takie jest odwieczne prawo natury" - że posłużę się cytatem z "Misia" - czyli prawo optyki. By na ekranie wyświetlana głowa była u góry, to na matrycy w projektorze, z której pobierany jest obraz, ta głowa musi być u dołu. Obracając matrycę o 180 stopni, otrzymujemy optyczny odwracacz obrazu.

Reply to
Collie

Collie snipped-for-privacy@berdyczow.pl napisał(a):

Ten wątek nie jest o obrocie w osi pionowej. Pomyliłeś osie i brniesz :)

Fajnie, ale to nijak nie pomaga pytającemu.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

środa, 13 października 2021 o 12:14:37 UTC+2 Grzegorz Niemirowski napisał(a):

Reply to
Zenek Kapelinder

W środę, 13.10.2021 o 00:28, Zenek Kapelinder napisał:

Popierdoliło ci się we łbie starym a durnym: to nie psy nie widzą się w lustrze, ale postfornalska bida, która w ramach peerelowskiego awansu społecznego poszła do miasta i zagnieździła się na Bałutach w zajumanych pożydowskich ruderach. A dlaczego nie widzą się w lustrze te fornalskie syny? Bo luster w ruderach nie ma, tak jak nie ma kibla nawet na korytarzu - i dalej chodzisz srać do wychodka na podwórku, bałuciarzu zasrany.

Collie

Napisałem że do "wyświetlacza" dochodzi sygnał wideo za pomocą HDMI. Z tymi lustrami to realnie co miałbym zrobić? Spytałem o coś w rodzaju przystawki podłączanej szeregowo - analogicznie jak działają np. rozdzielacze / duplikatory sygnału na HDMI.

Reply to
Mateusz Bogusz

Znalazłem! Udało się ostatecznie obrócić obraz na wyjściu urządzenia źródłowego którym jest jeden z popularnych TV Boxów z Androidem. Te skrzynki nie mają akceleratorów tak jak telefony (bo i po co) co implikuje że opcje obracania ekranu są z poziomu systemu pozaszywane tak aby na sztywno utrzymywały jeden "właściwy" horyzont - pewnie po to żeby przy włączaniu różnych aplikacji na nich nie zmieniał się obraz, ale...

  1. Jedna z wielu dostępnych aplikacji do obracania (choć ta wyjątkowo polecana do TV Boxów -
    no kurde...nie działa. Można sobie wybierać opcje, ale nie dział. Przetestowałem kilkanaście innych ale efekt ten sam, to dłubie dalej.
  2. Zmieniam jakieś parametry w ustawieniach systemowych z poziomu konsoli -

-

nic się nie zmienia.

  1. Piszę na grupie pl.misc.elektronika z nadzieją na jakieś urządzenie typu HDMI splitter.
  2. Szukam ewentualnie innej przystawki, ale tu zero zaskoczenia - parametr jakim jest "możliwość obracania ekranu" nie istnieje w recenzjach czy opisach ¯\_(ツ)_/¯
  3. Szukam po używkach - ktoś używał, pewnie ma jeszcze możliwość podłączenia - to pytam
  4. Sprawdzam jeszcze raz tę aplikację Set Orientation 1.1.4 i...coś zaczęło działać! Działa Portrait, Portrait (reverse) ale ustawiając "Landscape (reverse) wraca do Landscape ja pie...
  5. Zaczynam myśleć o wykorzystaniu rPI 3b+ które mam i zainstalowaniu OSMC, OpenElek czy Lakka - nie znam żadnego. Mam dostępny pendrive, wolny dysk 2,5" SSD ale czytam że z rPI 3 nadal potrzebna jest karta SD na sam boot...tego akurat k nie mam pod ręką.
  6. Trafiam przypadek na
    gdzie odpowiedź która ma -1 punkt sugeruje żeby zmienić coś w ustawieniach które kojarzą się z opcjami dla niepełnosprawnych i nagle "Landscape (reverse)" zaczął działać...

( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)

Reply to
Mateusz Bogusz