ultradźwiękowa... jaka?

Chyba przyszedł czas na zakup. Pojawia się pytanie, jaką wybrać? Pojemność na poziomie 3 litrów jest całkowicie wystarczająca. Są tanie chińczyki, ale jak to z chińczykami bywa... nie wiesz co kupujesz do momentu aż nie dostaniesz. Są droższe polskie, albo całkiem odjechane cenowo, z tego co doczytałem kierowane na rynek stomatologiczny. Co używacie u siebie, co warto zakupić?

Irek.N.

Reply to
Irek.N.

W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 10:15:17 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

Co Wy wszyscy macie jakąś taką chinofobię. Czego nie wiesz zanim nie dostaniesz? Wszystkie parametry są podane, a co do jakości to KAŻDY wyrób Hi-Tech Made in China jest o niebo lepszy od swojego odpowiednika w danej klasie Made in "bylegdzie". Mają obecnie chyba najlepiej wykształconą kadrę inżynierską, a u nas niejednokrotnie (sprawdzone) mgr inż. ma problemy z działaniami na ułamkach. No ale jak se kupisz kapcie Made in China za 5 zeta, to się nie dziw, że w nich nie pochodzisz przez dekadę.

Reply to
stchebel

No to napisz mi proszę jakiego chinola kupić, żeby to miało jakikolwiek sens. Dosłownie 20 minut temu chiński zasilacz laboratoryjny przy napięciu 12V (z 32V dostępnych), prądzie 3.7A( z 5A dostępnych) zapodał mi pełny gwizdek na wyjście, więc musiałem się zasłaniać przed startującymi elementami. Chwilkę później permanentne 0V na wyjściu. Jutro u dostawcy zasilacza postaram się to powtórzyć na drugim kanale. Tak więc nie piernicz że chinole są zawsze cacy i trzymają parametry, bo nie są i nie zawsze trzymają.

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

W dniu 2020-06-18 o 10:17, Irek.N. pisze:

Proszę bardzo :

Minimum 5-6L. Koniecznie z grzałką. Po pierwsze do malutkiej nic sensownego ci się nie zmieści. Po drugie potrzebna jest jednak sensowna moc ultradźwięków.

Ja parę lat temu kupiłem taką :

I ona już zarobiła dawno na siebie i moje samochody i dziewczyny. Jedyne co w niej jest słabe - to po paru latach plastykowe zawiasy w pokrywie łączące białą część pokrywy z przezroczystą pękły (pokrywa się jakby składa na pół oprócz tego, że się otwiera normalnie ).

Ale oczywiście dobre też będą np. takie :

Niedawno kupiłem większy model, bo tamta jednak za mała już :

Ta ma funkcję "degas" - która jednak nie jest konieczna moim zdaniem. Nie wiem czy to faktycznie coś daje.

Natomiast korzystna jest możliwość płynnej regulacji mocy. Bo moc nie może być ani za mała ani za duża - jeśli nie chcesz mieć poodrywanych elementów czy naklejek :) Zalecana moc o ile dobrze pamiętam to 15-20W na litr.

Radziłbym zapoznać się z zaleceniami dotyczącymi mycia ultradźwiękowego. Jest tego trochę w sieci, na przykład :

Gdzieś mam fajne opracowanie na ten temat, muszę poszukać.

Myjka KONIECZNIE musi mieć spust ( kranik ) w zbiorniku.

Drugą ważną rzeczą jest kwestia w czym myć. Jeśli chodzi o mycie PCB to odradzam wszelkie pomysły typu alkohol, denaturat czy tanie środki myjące.

Ja używam płynu Aquanox A4615 : kupuje się to jako koncentrat. Pojemnik 5L, z którego można zrobić 25 litrów kąpieli. Żeby mycie było skuteczne konieczna jest temperatura minimum 40-50 st. - a najlepiej 60 st.

Reply to
sundayman

Wycodząc dokładnie z takiego założenia kupiłem kiedyś dokładnie.. myjkę ultradźwiękową. Wprawdzie dość sporo większą niż to czego OP potrzebuje, ale zasada ta sama. Kosztowała ZTCP ponad 3000 zł (kilka lat temu!). Ktoś chce na części to co zostało z niej po kilku miesiącach niezbyt intensywnego użytkowania? Ale odbiór osobisty bo nie będzie mi się chciało tego pakować. Czemu nie oddałem na gwarancji? Bo sprzedający (nie będę mu tutaj robić reklamy - niby „poważny polski przedsiębiorca” z branży) stwierdził, że zerwałem plomby (których nie było!), niewłaściwie używałem, a to, że grzałka nie grzeje to w ogóle nie podlega gwarancji[*]. Była jeszcze rękojmia i w końcu pozwałem go o zwrot ale sąd w drugiej instancji (w pierwszej był w mierę sensowny) stwierdził, że skoro kiedyś miałem działalność (wykreśloną w momencie zakupu) a sprzedający wystawił fakturę na tą (już wykreśloną) działalność to znaczy, że nie jestem konsumentem.

Podsumowując - wszystko jest "Made in China" dzisiaj, także to co niby nie jest. Diabeł jednak jest wiadomo gdzie. Chińczycy robią i dla firm jak Apple i dla „poważnego przędsiębiorcy” w PL. Róznica w tym co odbiorca zaakceptuje jako dobrze wykonany produkt.

W myjkach sprawdza mi się EMAG - drogi, ale w porównaniu do tego z czym miałem do czynienia marki nie powiem jakiej to... nie ma porównania. Sztuka "crossfire" (wieloczęstotliwościowa) daje już trzeci rok bez zająknięcia.

  • - na marginesie, doskonale rozumiem dlaczego. Przy takiej konstrukcji jaka tam jest, one _wszystkie_ muszą przestać grzać po kilku do kilkunastu tygodni jeżeli tylko używasz urządzenia częściej niż raz od wielkiego dzwonu.
Reply to
Silver Dream !

Jak już kupią sobie resztę swiata to bedziesz wiedział.

Adam

Reply to
Adam Górski

W dniu 2020-06-18 o 10:17, Irek.N. pisze:

Taniego "Chińczyka" mam. W środku jest element piezoelektryczny jak w syrenach alarmowych. Skuteczność mycia taka, jak byś głośno krzyczał "umyj się";-) Niestety te droższe są duuużo droższe, ale pewnie coś mocniejszego tam nadaje.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rci9oh$734$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 2020-06-18 o 10:17, Irek.N. pisze:

A propos - jak to jest z tanimi nawilzaczami piezo ? Spodziewany czas pracy to dluzej niz 5 minut ?

W dniu 18.06.2020 o 10:17, Irek.N. pisze:

Sonorex / Bandelin bardzo przyzwoite myjki.

Reply to
Kaczin

W dniu 2020-06-19 o 15:33, J.F. pisze:

To akurat działa mi nieźle już parę miesięcy. Inna sprawa, że co tam może się zepsuć?

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Witam polecam Firme Elma-ultrasonic, klasa swiatowa, drogie ale dzialaja 4-6 tys godzin. pzdr

Reply to
andgab9

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rcim4o$i0k$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 2020-06-19 o 15:33, J.F. pisze:

IMO - wszystko. Piezo moze popękać. Albo wilgoc zlapac. Albo uszczelki puszcza. Albo kabelki sie urwa. Albo driver spali.

No dobra - moze zaryzykuje i opisze :-)

Właśnie takiego chcę uniknąć, a z drugiej strony mam tak małe zapotrzebowanie, że zwyczajne nie bardzo chcę wydać kilka tysięcy na myjkę.

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

Jeżeli się wyłącza na wodzie destylowanej (bo stwierdza, że nie ma wody) to może się zakamienić.

Reply to
Silver Dream !

Co chcesz / potrzebujesz myć?

Do małych płytek używam już długo jednego dość typowego chińczyka (takiego bez spustu) - kosztował jakieś niecałe 400zł bodajże. Do małych wystarcza i jest dość solidnie wykonany

O takiego:

oczywiście innej „marki” :-)

Reply to
Silver Dream !

:-D

Kiedy planowałem zacząć używać to się naczytałem jakie to wspaniałe mycie ultradźwiękowe. Że wystarczy zwykła woda i wszystko błysk w najgłębszych zakamarkach... A w praktyce to wszystko windows prawda. Bez dobrego środka myjącego, dostosowanego do tego co chcesz umyć to przy małej mocy można sobie co najwyżej odkurzyć na mokro a nie umyć (przy czym gorzej niż w zmywarce do naczyń). Przy dużej mocy trochę lepiej ale za to można dość łatwo pouszkadzać to co chcesz umyć...

Przez lata nauczyłem się co jakimi środkami mogę w miarę skutecznie myć ultradźwiękowo, żeby łatwiej i trochę lepiej niż np. pędzelkiem ;-) ale nauka nie była bezpolesna..

Reply to
Silver Dream !

Osoba podpisana jako Silver Dream ! snipped-for-privacy@nospam.net w artykule <news:rcki6r$f1a$ snipped-for-privacy@dont-email.me pisze:

A patelnię zarośniętą nagarem umiałbyś umyć?

Reply to
Andrzej P. Wozniak

Ultradźwiękowo? Nie. Moje doświadczenia ograniczają się głównie do ESPU i okolic.

Niemniej zasada będzie pewnie taka sama: myjka mechanicznie sama niewiele zdziała (o ile nie przyłożysz powierzhni do elementu drgającego). Może natomiast dobrze wspomóc działanie odpowiedniego środka myjącego. Jeżeli masz coś co ten nagar jest w stanie rozpuścić to można znacząco wspomóc jego działanie dzięki ultradźwiękom.

Reply to
Silver Dream !

W dniu 2020-06-18 o 10:17, Irek.N. pisze:

Pytanie na marginesie tematu. Czy myjka ultradźwiękowa + jakaś ogólnodostępna chemia nadawała by się do mycia drobnych części mechanicznych, np. łożysk rowerowych ? Mycie w benzynie nie jest efektywne, a i nie wiadomo co zrobić ze zużytą benzyną.

Reply to
PeJot

W dniu 21.06.2020 o 08:42, PeJot pisze:

Tetrahydrofuran.