Tuner DVB-T Comsat TE 2040 HD

Od momentu cyfryzacji telewizji naziemnej rodzice używali tunera Comsat TE 2040 HD. Jakiś czas temu urządzenie zaczęło jednak wariować - przy każdym uruchomieniu prosi o ponowną konfigurację, jakby pamięć EEPROM traciła zawartość. Po ustawieniu wszystko działa normalnie - do ponownego wyłączenia. W związku z tym użytkowanie tunera na dłuższą metę jest dość frustrującym doświadczeniem.

Okres gwarancji już chyba minął (zresztą paragon i pudełko gdzieś się zapodziały) więc otworzyłem urządzenie. Na płytce głównej udało mi się zidentyfikować układ pamięci EEPROM o oznaczeniu "eFeon Q32B 104HIP". Widzę, że układy te da się kupić, kiedyś pojawiały się nawet na Allegro.

Jak jednak wyglądają same perspektywy naprawy zakładając, że już zdobędę nowy element? Pamięć służy tylko do przechowania konfiguracji czy także jest na niej zapisany jakiś wsad? W tym pierwszym przypadku wystarczy wymienić układ i FW sam go sobie skonfiguruje, czy konieczne będą jakieś dodatkowe operacje? W tym drugim - gdzie mam szukać odpowiedniego wsadu?

Reply to
Atlantis

Jestes pewien ze to eeprom? google na pierwszych linkach wyrzuca ze to

32Mbit serial flash.
Reply to
Cezar

W dniu 2017-12-01 o 09:36, Atlantis pisze:

Zanim zaczniesz wymieniać pamięć, spróbuj jeszcze reset do stanu fabrycznego jakąś magiczną kombinacją przycisków na przednim panelu. Sam byłem zdziwiony, jak to przywróciło do życia jedno urządzenie, którego zachowanie też wskazywało na awarię układu pamięci. Po prostu procek coś źle zapisał w strukturach danych, a potem wariował po odczycie.

Reply to
SnCu

W dniu 2017-12-01 o 09:36, Atlantis pisze:

Mam ten dekoder (teściom nie był już potrzebny po zakupie telewizora) Jedyna jego zaleta to to, że nagrane na pendrive programy są w plikach mp4 które można gdziekolwiek odtwarzać. W odróżnieniu od tego nagrania z TV samsung można odtworzyć wyłącznie na tym telewizorze.

Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2017-12-01 o 12:20, Roman Rogóż pisze:

Poważnie? Bo ja tylko widziałem telewizory nagrywające w formacie ts, czyli mpeg transport stream. Po prostu kopia strumienia, który wchodzi na dekoder mpeg. Odtworzyć to można wieloma programami, chociażby Media Player Classic.

Reply to
SnCu

W dniu 2017-12-01 o 13:02, SnCu pisze:

Bo komputer może nie wiedział co zrobić z plikiem .ts Jakby zamienić w nazwie ts na mpeg to by prawdopodobnie odtwarzał.

Reply to
t-1

W dniu 2017-12-01 o 13:14, t-1 pisze:

Nic z tych rzeczy, plik jest zabezpieczony binarnie i może go otworzyć tylko ten egzemplarz telewizora na którym został nagrany Taka niby ochrona kopiowania treści cyfrowej nadawców. Nie wykluczone, że ktoś już to shakował ale olałem to.

Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2017-12-01 o 13:33, Roman Rogóż pisze:

Czyli w innym Samsungu też się tego nie otworzy? Krótko mówiąc, plik zaszyfrowany kluczem specyficznym dla danego egzemplarza telewizora?

Reply to
SnCu

W dniu 01.12.2017 o 09:36, Atlantis pisze:

Dawno, dawno temu, typowym sposobem podtrzymania zawartości jakiejś pamięci były supercapy. Kto wie, może i tutaj jest coś podobnego.

Reply to
EdiM

W dniu 2017-12-01 o 16:20, SnCu pisze:

Tak. Plik zaszyfrowany pod dany egzemplarz TV. Samsung nawet pisał o tym w instrukcjach do swoich TV.

yabba

Reply to
yabba

On 2017-12-01 09:36, Atlantis wrote: (ciap)

Ja bym (zanim co == grzebanie w "mózgu") czepił się elektrolitów...

BTW z dwoma ruterami TPlink tak miałem, ze się wieszały, drugi rwał WiFi po wymianie kondensatorów odżyły

Włodek

W dniu 2017-12-01 o 16:39, yabba pisze:

Wiele telewizorów tak ma, jedynie dekodery czy satelitarne czy dvb raczej nie kodują.

Reply to
Janusz

W dniu 2017-12-01 o 16:39, yabba pisze:

Swego czasu do rozbrojenia Macrovision w nagrywarkach DVD Panasonic były sprzedawane takie pudełeczka z diodą IR, które przez wejście pilota nadawały jakiś kod wyłączający reakcję na Macrovision na wejściu. Wtedy można było przegrać stare zabezpieczone kasety na DVD.

Ciekawe, czy te Samsungi też już rozpracowali, czy też nikomu się nie opłaca w epoce torrentów i youtubów.

Reply to
SnCu

Właśnie niezależnie trafiłem na podobną poradę na Elektrodzie. Ktoś ponoć miał bardzo podobny problem z tunerem tej firmy i pomogła wymiana elektrolitów. Niestety okazało się, że moje zapasy się ostatnio trochę skurczyły, wiec czekam teraz na przesyłkę z nowymi elementami. ;)

Reply to
Atlantis

W dniu sobota, 2 grudnia 2017 01:06:50 UTC+1 użytkownik SnCu napisał:

Nie bardzo rozpracowali, bo zaczęto tutaj stosować prawdziwą kryptografię;) Te zabezpieczenia z epoki analogowej to było po prostu wrzucanie różnych szpilek do sygnału tam gdzie był VBLANK tak, żeby się automatyczna regulacja wzmocnienia w magnetowidzie rozjeżdżała, a teraz materiał wideo jest naprawdę zaszyfrowany.

Reply to
kropelka

Hmm... Wymiana elektrolitów nie pomogła. Problem nadal występuje - przy każdym cyklu power off/power on mam efekt przywrócenia tunera do stanu fabrycznego. Zauważyłem też jeszcze jeden objaw - parę razy zdarzyło się, że tuner włączony na dłużej przestał reagować na sygnały z przycisków oraz pilota. Nadal odtwarzał ostatnio włączony kanał, ale nie dało się nim sterować.

Jest szansa na zlokalizowanie i wyeliminowanie źródła problemu?

Reply to
Atlantis