Trochę NTG a jednak...może nie do końca.

Użytkownik "sundayman" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:n1g28s$4b5$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Były takie reklamy (nie wiem czego) z pytaniami w stylu: Czy Eskimos mający

8 psów jest biedny czy bogaty? Czy murzyn mający 3 kozy jest biedny czy bogaty? Bez znajomości warunków lokalnych nie wiesz tego. Być może Ci w Kongo za pracę w kopalni za 3$ mogą utrzymać całą rodzinę i jeszcze starczy na zbudowanie domku. W Polsce, pracując za najniższą krajową nie można pozwolić sobie na zakup mieszkania. A jak pracujesz na umowę zlecenie i poważniej zachorujesz, to prawie jak wyrok. Z dnia na dzień tracisz dochody, a rosną Ci wydatki na leczenie. Bez pomocy rodziny nie dasz rady.

Inny przykład: Niemiec czuje sie wykorzystany pracując poniżej 8 Euro na godzinę, a Polakom wmawia się, że muszą się cieszyć z pracy za 6 zł na godzinę. Nawet polski minister jeździł specjalnie do Niemiec załatwiać, żeby Polscy kierowcy nie mogli zarabiać 8 Euro. Stawka 6 zł to około 2 Euro - 4 razy mniej niż w Niemczech. Nie rozpaczasz nad tym?

Współczesny świat nie jest Ci znane, jeśli zaskakują Cię takie obrazki. Powiem Ci więcej, są miejsca, gdzie ludzie pracują jak w obozach koncentracyjnych.

Nie "zrozumienie dla tej sytuacji", tylko zdziwienie, że do tej pory żyłeś w błogiej nieświadomości. Wszyscy byśmy chcieli, żeby każdy człowiek na Ziemi żył w pokoju i dostatku. Ale niestety politycy tworzą piekło na Ziemi dla niektórych ludzi. I w jakim celu? Dla fajnych smartfonów, poprawności politycznej, zwiększenia miliardowych dochodów w dochody bilionowe, tanich paliw, utrzymania się przy władzy.

Reply to
yabba

A jest już ceramika 220uF/25V (która przy tych 25V nie ma 100uF)?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

No dobra. Nie myślałem o takich bo nigdy nie miałem potrzeby stosowania tantali większych niż 22uF (tantal był dla mnie niskim elektrolitem SMD). Przy 220uF/25V stosowałem zwykły elektrolit, a teraz dodaję do niego równolegle ceramiczny 1uF. Jaką przewagę ma tantal 220uF/25V, że warto go zastosować? Podobno tantale potrafią stanąć w ogniu. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

No to fakt, takie ceramiczne są powszechnie dostępne i sam chętnie je stosuję. Ale chcąc coś trwałego na wyższe napięcia, to alternatywy jeszcze nie widzę.

Trwałość w poprawnych warunkach eksploatacyjnych, to jest konstrukcja oparta na stałym elektrolicie, więc nie wysycha.

Są wyjątkowo nietolerancyjne wobec nawet niewielkich przepięć.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Użytkownik "Piotr Wyderski" snipped-for-privacy@neverland.mil napisał w wiadomości news:n1ijgo$ipa$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Wiedziałem że dużo lepsze od zwykłych, ale nie wiedziałem (albo nie pamiętałem), że aż tak Myślałem, że też wysychają tylko wolniej.

Jak mam na wejściu 24V (czyli 28V) to zabezpieczam to transilem 33V i zakładam, że w czasie przepięcia i 50V się zdarzy. Przy takim założeniu zwykły elektrolit daję na 50V. Jakbym dawał tantal to na 50V czy trzeba by jeszcze więcej ? P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Ty psi chuju nie masz pojecia nawet w jakim ty bagnie zyjesz . Polska to obozy pracy wzorowane na obozach koncentracyjnych nie zadne tam zaklady pracy.

Reply to
LeonKame

W dniu 2015-11-05 o 00:42, sundayman pisze:

..

to zostało już jakiś czas temu zauważone, zarówno w USA (ustawa Dodd-Frank, 2010) jak i w Europie (bodajże w maju 2015 coś głosowano w tym temacie w PE). Tak wiec są już wprowadzane regulacje prawne dotyczące tych tzw. Conflict Minerals (znane też jako 3T lub 3TG - Tungsten, Tantalum, Tin, Gold). Ciekawostką jest natomiast to, że są już duże firmy przemysłowe, w których wewnętrzne regulacje idą dalej niż obowiązujące przepisy i np.zabraniają wykorzystywania kondensatorów tantalowych w ich wyrobach.

Reply to
Michał Baszyński

W USA 1 maja jest swietowany od 1889 roku jako swieto ludzi pracy a u nas chuje mazowieckie mysla ze to swieto komunistyczne a w polsce nigdy komunizmu nie bylo.

Reply to
LeonKame

W dniu 06.11.2015 o 15:59 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> pisze:

Znaczy zabiegał o ZAKAZ płacenia im 8 Euro?

Reply to
SW3

Być może. Może nawet za te 3$ kupi sobie bentleya. Tyle, że ten domek będzie z gliny, a benteley z kupy lwa. Może twoim zdaniem w ogóle - to nie są kraje III świata, ale beneluxu ?

Wiesz - jakoś nie. Jak patrzę na kierowców (a mam z nimi styczność od parudziesięciu lat - bo mam blisko kontakt ze sporą firmą transportową), to nie widzę wychudzenia, głodu i nędzy. A ich żony nie zapieprzają z dziećmi przy kopaniu rowów.

Więc - jakby ci tu delikatnie powiedzieć... błądzisz.

Reply to
sundayman

Użytkownik "SW3" snipped-for-privacy@poczta.fm.invalid> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@hopeit.linksys... W dniu 06.11.2015 o 15:59 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

pisze:

Znaczy zabiegał o ZAKAZ płacenia im 8 Euro?

Zabiegał o brak NAKAZU, żeby polscy kierowcy nie musieli zarabiać co najmniej 8 Euro.

Reply to
yabba

Użytkownik "sundayman" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:n1jcu4$gmr$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Czy w Beneluxie każdy ma Bentleya? Być może domek z gliny wystarcza w klimacie okolic kopalni. W Polsce za minimalną krajową nie wybudujesz domku adekwatnego do naszego klimatu.

To są kraje III świata. Sprawa rozbija się o to czy my jesteśmy bliżej I czy III świata.

Stać ich na odłożenie na nowego Bentleya czy tylko na używkę do dziadku Niemcu co to tylko do kościoła?

Ale może te żony zapieprzają na dwa etaty, a dziecko siedzi od 7 do 18 w przedszkolu albo świetlicy? A jak jest chore to i tak idzie do przedszkola, bo rodzice boją się wziąć zwolnienie z obawy przed utratą pracy. I zastanawiają się czy w tym miesiącu kupujemy ubrania czy płacimy za ogrzewanie. Uprzedzając Twoje pytanie - tak, znam takie osoby.

Delikatnie odpowiadając: wyjdź ze swojego złotego pałacu i rozejrzyj się wokół.

Reply to
yabba

Najciekawsza jest w tym "Tin". Będą pluli na płytki, żeby elementy nie poodpadały?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Dnia Fri, 6 Nov 2015 23:02:23 +0100, LeonKame napisał(a):

Swietowany ? Jak swietowany ? Wolne, pochody, demonstracje ?

day jest we wrzesniu.

Komunizm, socjalizm - jeden pies jak sie okazuje.

Jeśli pensja minimalna w Luksemburgu to 1923 euro, czyli 8515 złotych, to może i ma. ;-)

Sporo polskich żon idzie do pracy efektywnie tylko po to, by odzyskać podatki odebrane ich mężom. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Niestety nie umiem odpowiedzieć wiążąco na to pytanie. Sam stosuję tantale albo tam, gdzie im przepięcie nie grozi, albo znacznie przewoltowuję. Ale czy to ma być

50, czy 63V -- nie wiem. Biorę na największe dostępne, tylko ja mam zużycie na poziomie 10 tantali rocznie, więc mnie ich cena nie boli. ;-)

Pozdrawiam

Reply to
Piotr Wyderski

Nie ma. To jednak auto dla wybranych, tak jak Ferrari czy Porsche.

A tyle wynosi ?

Jest jeszcze wersja skandynawska - 100-200% podatku na samochody, zeby sie obywatelom w d* nie przewrocilo od dobrobytu :-) Plus podatek spadkowy.

Ich tam wielu w tym Luksemburgu nie żyje, mniej niż we Wrocku... ;-)

Przy czymś takim to każdy z nas to murzyn z kopalni tantalu. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Dnia Sun, 8 Nov 2015 00:22:28 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

Ktos im tam musi w tych bankach podlogi zmywac..

Az tak bardzo od Francji i Niemiec nie odbiegaja, tym niemniej sporo.

W dniu czwartek, 5 listopada 2015 15:41:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Ja bym strzelal raczej, ze to firmy telekomunikacyjne, a telefon to najmniej istotna czesc wspolczesnych "komorek" - modul GSM/whatever za pare groszy, reszta to raczej informatyka, niz telekomunikacja. W Nokii 3210 wiekszosc bylo "w ich branzy", w Nokii Lumia Tysiac Piecset Sto Dziewiecset Quad Cortex Windows Mobile Facebook edition jest jakis zabiedzony modul komorkowy, kawalek anteny i logo.

Wycofali sie z rynku konsumenckiego, bo dzwonieniem, SMSami i szybka transmisja danych juz nie mogli na nim konkurowac;)

Pozdrawiam,

Reply to
kropelka