triak - zamiana - można tak?

Witam,

Czy można zamiast triaka BTB10-700B wsadzić BTA-16-600CW? BTA od BTB różni się tym, że nie ma wyprowadzonej A2 na radiator - nie przeszkadza. Różnica między 700V i 600V też nie. Zastanawiam się tylko nad B vs. CW - B ma 50mA IgtMAX a CW ma 35mA. Chcę wymienić taki w sterowniku do pralki polar dalia a chwilowo mam tylko CW - mocowo wytrzyma tylko zastanawia mnie ten prąd bramki... Będzie to chodziło czy będą fajerwerki (Sylwek już niedługo ;))?

Reply to
Xyzzy

Użytkownik "Xyzzy" snipped-for-privacy@xxx.yyy napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@spider.newsgate...

[...]

Fajerwerków nie będzie. Z tego co napisałeś jest zamienny (nie liczę tego 600V zamiast 700V) Tylko jedno (miałem ostatnio taki problem) sprawdź optotriak sterujący tym triakiem. Optotriak uszkodził się w ten sposób że "dawał tylko jedną połówkę sinusoidy"

Witam,

WS> Fajerwerków nie będzie. Szkoda... ;)

WS> Z tego co napisałeś jest zamienny (nie liczę tego 600V zamiast 700V) Fajnie - dzięki.

WS> Tylko jedno (miałem ostatnio taki problem) sprawdĽ optotriak sterujący WS> tym triakiem. Hmm, tu nie ma optotriaka - tu idzie z łapki procesorka przez 68omów na bramkę i przez 1k z bramki do masy. Chyba że procek...

Reply to
Xyzzy (tp.internet - http://www.tpi.pl/

Powinno dzialac. Twoj triak ma po prostu czulsza bramke, czasami takie triaki wymagaja nieco innego wyzwalania, ale zasadniczo nie ma problemow. W druga strone byloby gorzej.

Reply to
T.M.F.