transceiver Chipcon CC2400 lub podobne

512kbit/s

Reply to
szlovak

Krzysztof napisał(a):

Pamietaj, ze CC2400 ma malutka moc 0dBm, a CC100 10dBm. Predkosc bedziesz mial wieksza, ale zasieg o wiele mniejszy.

Mariusz

Reply to
marcom

zasięg to żaden problem, łatwo zrobić wzmacniacz na ile się chce w danym paśmie według przepisów. Więc jeśli w tym paśmie 868MHz jest 20mW to mozna i tyle też mieć.

Reply to
szlovak

Ja twierdze, ze to jednak problem - elementy w Polsce sa beznadziejnie drogie, dostep kiepski, chyba, ze zamowisz 1000 sztuk. To nie tylko wzmacniacz, ale jeszcze kwestia przelaczania sygnalu przy odbiorze i nadawaniu. Jak sie chce miec gotowe urzadzenie, to sie kupuje kostke jak CC2400, a jak sie chce bawic z mocami, to robi sie samemu wszystko od zera ( inaczej mowiac - jesli ktos szuka CC2400, to znaczy, ze nie ma czasu na zabawe ). Nie pamietam, ale 10mW to chyba MAX. w tym pasmie. Nie znam firmy, ktora robi takie uklady z moca wieksza niz 10 mW (znam jedna chyba w USA, ale uklad kosztuje 1000 zlotych - chwala sie zasiegiem 20km ;) ) Na pewno nie wolno miec duzej mocy, bo wtedy nikt nie robilby anten kerunkowych i nie narzekal na slaba jakos radiowych laczy internetowych.

Mariusz

Reply to
marcom
Reply to
Mariusz Bukowski

Zależy do czego ma to być, może się opłacać. I cena mniej niż 200zł za komplet dwóch transcieverów z częściami to nie jest dużo, też zależy do czego ma być. Mnie się tam opłaca :) Wydaje mi się, że jak pytałem w gammie to dwa transcievery RFM na prędkość 115 kbit/s wyszły by mnie około 140 + części do zwmacniaczy. Pewnie w 200 bym się zmieścił

Co komu po nadajniku, że ma dużą moc? I tak to nielegalne i zreszta bardzo dobrze, bo byłby chaos. Są pasma koncesjonowane, specjalne umowy po przedstawieniu projektu itd. wtedy możesz mieć większe moce, oczywiście za pasmo się płaci.

Zasięg można zwiększyć poprzez dużą czyłość i poziom SNR czy jak tam siędokładniej nazywa.

A tak w ogóle to idealne rozwiązanie to WiFi, największa prędkość i zasięg z antenami kierunkowymi też bardzo duży. Kolega zestawił łącze na ponad 10km :-)

Adam

Reply to
szlovak

jest to na 3V, Nie wiem ile to będzie te 27dBm, ale chcesz więcej niż 100mW? bo 20 to 100mW. Mam przepis na 10mW dokładnie w paśmie 868. Dokładnie to wzmacniana jest moc nadawania. Ale oczywiście da się podkręcić zmieniając troche układ . Ale jak prędkość cie interesuje? bo to też ma związek z układem i w jakiej modulacji

Reply to
szlovak
Reply to
Mariusz Bukowski