tłumaczenie

czy mógłby mi ktoś pomóc przetłumaczyć te wyrażenie ripple current (pływający prąd???) zaznaczam że chodzi o przetwornice impulsową. w opisie do układu LTC1775 pojawia sie to wielokrotnie

Fri, 18 Jul 2003 15:11:09 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Sławomir Kapelko" snipped-for-privacy@elka.pw.edu.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

co do napiecia (voltage ripple) to oznacza to nierownomiernosci w napieciu wyjsciowym przetwornicy spowodowane doladowywaniem kondensatora w sposob impulsowy. Jezeli obejrzysz napiecie jakie daje impulsowka na oscu to zobaczysz ze ma ono oprocz skladowej stalej, niewielki przebieg trojkatny (niekoniecznie symetryczny) (rzedu 20-400 mV), o czestotliwosci rownej czestotliwosci pracy przetwornicy. I wlasnie amplituda tych dodatkowych zabkow to voltage ripple. Oczywiscie im mniejsze to "zabkowanie" tym lepszy zasilacz. Jezeli chodzi zas o current ripple to pewnie chodzi o podobne zjawisko tylko w odniesieniu do przeplywajacego gdzies pradu.

Reply to
BLE_Maciek

uruchamiam właśnie przetwornicę i próbuje zejść z szumami jak najniżej. udało mi się już do ok 30mV (w paśmie 20MHz). Niżej mi się chyba nie uda bo w powietrzu sonda więcej mi łapiec:-) te właśnie ząbki (voltage ripple) psują mi całość. pojawiają się tylko wtedy jak przetwornica pracuje w trybie brust mode (tylko przy małych prądac) ale na szczęście można to wyłączyć i zawsze będzie pracować w continuous mode a wtedy już jest neżle (właśnie te 30mV)

pozdrawiam sławek

Fri, 18 Jul 2003 15:54:36 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Sławomir Kapelko" snipped-for-privacy@elka.pw.edu.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

A co bedziesz z niej zasilal ze potrzebne Ci takie male szumy ?

Reply to
BLE_Maciek

długo by opowiadać ale jest to kawałek robota interwencyjno inspekcyjnego Inspector SR-11 gdybyś chciał poczytać

sławek

Hm, robot ... to chyba silnik beda wiecej emitowac :-)