Taśma pakowa - czym usunąć klej?

Kupowałem przez Internet kabel elektryczny, zwany też przewodem, cięty na metry. Odebrałem towar a zwinięty przewód o długości, jaką zamawiałem, był związany taśmą pakową. Po rozcięciu taśmy i odklejeniu jej od przewodu w miejscu taśmy został klej.

Czyszczenie wilgotnymi ręcznikami z płynem do mycia naczyń niewiele pomaga. Szmata materiałowa + środek czyszczący typ melczko Cif trochę lepiej działa, ale nadal się klei. Po kontakcie dłoni z klejem ciężko też odszorować palce. Czy ktoś zna jakiś patent - pomijając środek do usuwania naklejek - na usunięcie tego g...?

Jestem zdesperowany i skłonny namoczyć przewód w misce z jakimś roztworem, o ile znacie coś, co by w łatwy sposób mogło usunąć klej.

Nie omieszkam poinformować sprzedawcy, żeby tak więcej nie robił.

K.

Reply to
Krystek

Kiedy właśnie ten środek powinien zadziałać...

Ja zmywam metanolem lub propanolem. Czasem schodzi łatwo, czasem trzeba się trochę natrudzić.

Reply to
stary grzyb

Zapsikać "Label Off", najtańszy jaki znam to firmy Barlon. Ma zawierać limonen, łatwo poznasz, intensywnie pachnie cytrusami. Psikasz, odczekujesz, ścierasz.

Reply to
heby

W dniu 04.02.2021 o 18:45, Krystek pisze:

Spróbuj ręcznikiem papierowym nasączonym olejem, może to klej rozpuszczalny w tłuszczach. Potem olej już bez problemu usuniesz np. przy pomocy płynu do mycia naczyń.

Ewa

Reply to
FEniks

Jak to mówią po pierwsze primo: tani nie jest, po drugie - śmierdzi jak sk.... - tam chyba aceton jest albo coś w ten deseń. Wali jak rozpuszczalnik do farb.

Może są jakieś domowe sposoby na usunięcie tego kleju...

K.

Reply to
Krystek

W dniu 04.02.2021 o 18:45, Krystek pisze:

Spirytus (denaturat) lub benzyna extrakcyjna. Zawsze działa/ naprzemiennie, znaczy jedno albo drugie :)

Reply to
LordBluzg®

W dniu 2021-02-04 o 18:50, stary grzyb pisze:

Nigdy nie miałem do czynienia z metanolem, tzn. nigdy nie kupowałem i nie stosowałem i tak teraz szukając zerkam na różne oferty w Internecie to widzę, że to produkt reglamentowany. Nie dla zwykłego Kowalskiego. Da się kupić bez problemu?

K.

Reply to
Krystek

W dniu 04.02.2021 o 19:05, Krystek pisze:

Jeśli miałby zadziałać aceton, to pożycz od żony zmywacz do paznokci.

Reply to
FEniks

Nie mam pojęcia. Zostało mi 1,5 l z lat 90-tych, gdy dorabiałem sobie montażem płytek - świetnie zmywał kalafonię, nie pozostawiając białego nalotu. Niestety już mi się kończy, zostało może pół kieliszka :(((

Reply to
stary grzyb

W czwartek, 4.02.2021 o 20:09, FEniks napisała:

Chyba nie malujesz paznokci. Teraz zmywacze nie zawierają acetonu. Mam kobiety w domu malujące też paznokcie, to wiem.

Reply to
collie

W dniu 2021-02-04 o 18:45, Krystek pisze:

Nalepki z plastikowych pudełek odlepiam suszarką do włosów. Ale jak już taśmy nie ma i został sam klej to ta metoda chyba nie pomoże. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Ja robię tak. Staram się odklejać możliwie spokojnie, powoli, wtedy zazwyczaj klej zostaje na etykiecie, ale jak jakieś fragmenty zostaną na przedmiocie, to naklejam to co odkleiłem na to co pozostało. Jest szansa, że klej z odklejonej taśmy złapie mocniej to co pozostało i odklei. Zazwyczaj udaje się tak kilkoma podejściami zrobić na cacy. Ciągnąć odklejając prostopadle, a nie wzdłuż etykiety oczywiście.

Tutaj niestety klej już ruszony, więc bez szans tą metodą. Metoda zawodzi też, gdy ewidentnie klej złapał mocniej detal niż etykietę :(

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

  1. Izopropanol
  2. Benzyna ekstrakcyjna

Próbowałbym w tej kolejności.

Reply to
Arnold Ziffel

in <news:601c32a6$0$507$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>

user Krystek pisze tak:

Zależy jaki kolor kabla i czy ma pozostać ładny. Te środki mogą spowodować, że kabel zrobi się matowy i wiecznie lepiący. Najlepiej ściera się to g. brute force papierem toaletowym albo piaskiem (w rękawiczkach).

Reply to
PiteR

W 99% przypadków izopropanol lub etanol (denaturat) wystarczą. Na ogół będziesz musiał trochę popocierać nasączoną nimi szmatką, może nawet zostawić opatulone na parę minut, ale finalnie zejdzie. Czym łatwiej się upaćkało od tasmy tym na ogół łatwiej schodzi.

Takie rzeczy jak zmywacze do paznokci, aceton mają spore szanse uszkodzić powierzchniowo ten kabel. Benzyna ekstrakcyjna powinna byc ok, ale bezpieczniej ww. alkohole.

Reply to
Marcin Debowski

Dziękuję wszystkim za wszystkie wymienione w tym wątku porady / sposoby. W tzw. międzyczasie udało mi się zorganizować biały denaturat oraz alkohol - jakąś trefną wódę, której nikt nie chciał pić, bo podejrzewali, że coś z nią jest nie tak, więc popróbuję tymi środkami.

Jeszcze gdzieś się wala sto lat temu przyniesiona resztka rozpuszczalnika do wyrobów chlorokauczukowych, więc może też popróbuję i tym jeśli powyższe metody zawiodą. W benzynę ekstrakcyjną będę musiał się zaopatrzyć, by mieć na zaś.

A jako ostateczną ostateczność zostawię ten środek do usuwania naklejek, ale nie cierpię go używać, bo naprawdę głowa zaczyna boleć (zresztą ten chlorokauczukowy też wali w banię) po kilku minutach od uwolnienia z butelki. To jest taki środek, tego producenta -

,tylko w butelce ze spryskiwaczem.

Ta firma produkuje sporo różnej chemii do konkretnych zastosowań -

Jest jeszcze inna wersja tego środka - w butelce ze spryskiwaczem -

,która rozprowadza substancję w postaci piany. U mnie jest zwykły płyn, bez piany po psiknięciu. Czyściłem nim drzwi, na których była - nomen omen - przyklejona taśma pakunkowa, ale wynik był średni i resztki kleju nadal są; po dotknięciu w miejscu gdzie była taśma lepi się. Wtedy dałem sobie spokój, ale skoro teraz mam nowe środki to może i powalczę z drzwiami.

K.

Reply to
Krystek

W dniu 04.02.2021 o 19:05, Krystek pisze:

Na rynku jest wiele preparatów to tego celu i wiele z nich nie ma zapachu lub ma bardzo delikatny. Na acetonie to nie może być bo wiele naklejek jest na powierzchni z różnych tworzyw sztucznych i mógłby je uszkodzić.

Domowy sprawdzony - pronto czyszczenia do mebli - spryskać, poczekać kilka minut i zetrzeć klej.

PS. Tych środków do mebli jest wiele typów, nie gwarantuję, że ten, który użyjesz się sprawdzi.

Reply to
Czarek

W dniu 2021-02-04 o 20:44, stary grzyb pisze:

Metanol można kupić na allegro jako takie podejrzanie tanie płyny do spryskiwaczy (trzeba na fakturę).

Reply to
sirapacz

czyli nie jesteś zdesperowany mieszanki typu label killer są najsensowniejsze, ale foliowych fragmentów taśmy nie przeżre. Natomiast sam klej zwykle daje radę. Poza tym moje pachną całkiem ładnie ;)

Reply to
sirapacz