Czym usunąć klej termoprzewodzący THE

Witam. Pytanie jak w temacie. Mam tego grubą na ok 1 mm brzydką warstwę, przyklejoną do pamięci na karcie graficznej. Macie może jakieś sposoby na to? Gdzieś czytałem, że ten klej staje się bardziej kruch jak się zamrozi mocno. Ale czy to nie zaszkodzi układom (wilgoć itp.)? A może jakiś środek chemiczny, który nie uszkodzi obudowy układów scalonych pamięci?

Dziękuję za sugestie Pozdrawiam

Reply to
GieTeGie

tak, racja, mialem taki przypadek , chcialem polepszyc chlodzenie na mojej R9100 i nakleilem na ten klej radiatorki - po pewnym czasie z termoprzewodzacego kleju zrobil sie izolator i karta miala syfy na pamieciach, lepiej je sciagnij i uzyj gotowych radiatorkow z tasma samoprzylepna.

jak sciagnac ? wloz do zamrazalnika ( moze w cos owiń , jakis worek ) potem wystarczy ( na zimno ) podwazyc srubokretem.

karta po tym zabiegu dziala jak nowa do dzis.

Reply to
PiteR

A moze na klej do osadzania lozysk? Cos ala kropelka - tylko wytrzymalsze temperaturowo. Zreszta calkiem niedawno przeczytalem, ze klei sie na to rowniez rdzenie przetwornic :-)))

__ Pzd, Irek.N. ps. sms -> jestem w trakcie instalacji kompa :-)

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Po pierwsze primo - do przewodzenia ciepla sa specjalne kleje do przewodzenia ciepla :-) A nie zadne wynalazki...

A do tego z kolei jest specjalny klej do klejenia rdzeni... tylko jego utwardzacz smierdzi niemozebie - wszystkie klejenia rdzeni zostaly "outsorcowane" z powodow smrodliwych :-)

Wspolczuje... ale niedlugo i u mnie bedzie circa miesiac bez neta - znaczy tylko do maila bede miec dostep.

Reply to
jerry1111

Wiesz, jak warstwa bedzie zero-zero-nic to i rezystancji wielkiej nie wniesie ;-)

Kiedy wlasnie w katalogu z rdzeniami znalazlem specyfik, ktory kupilem do lozysk - w hurtowni lozysk :-)

Przeszlo - minelo, ale fakt - jestem zmeczony informa :-(

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Ale ma nie puscic po 10^6 cykli cieplo-zimno.

Heh... zapodaj nazwe jak mozesz.

--
Jerry
Reply to

A lozyska w maszynach to zawsze zimne sa, co? ;-))) Poza tym sa takie przy ktorych predzej lozysko ugotujesz, niz rozbierzesz osadzenie :-)

Siakis taki czerwony...Locc....cos tam...w warsztacie mam, a na polu (tudziesz dworze jak mawiaja na polnocy) zimno jakos. W kazdym razie proponowano 3 wersje, rozbieralna, rozbieralna po podgrzaniu i nierozbieralna ;-) Wzialem srodkowa.

O! - chyba mam... Loctite 603?

Milej nocki __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Nie wierze w ta nierozbieralna - kwestia wielkosci mlota :-)

Wlasnie, elementy powinny przezyc :-)

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

J.F. napisa³(a):

Bo to pewnie wersja rozbieralna ale ju¿ niesk³adalna.

Reply to
Willy