szyna to zło

jutro wyrzucam i daję przewody

Poprosili mnie znajomi o diagnozę instalacji w domu. Broniłem się ręcyma i nogami.

Zobaczcie jaką lipę odwalił deweloper. Nygusy tną listwy fleksą a wyżej srają niż dupę mają.

Dziecko piłką stukało to się zwarcia robiły ;)

PiteR

W dniu 09.07.2023 o 22:31, PiteR pisze:

Jak to była piłka do metalu, to nic dziwnego :D

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 2023-07-09 o 22:31, PiteR pisze:

...no to jeszcze pokutuje nawet i u bardziej doświadczonych elektryków - sam poprawiałem (obcinałem tak "zrobione" szyny) z ich wewnętrznych naddatków.

Ostatnio również kupiłem szyny z fabrycznymi zaślepkami na końce - niestety tylko dwa - ale jednak :D Oczywiście można te zaślepki wyciągnąć i przełożyć w inne miejsce.

Przykład:

Co do przewodów ZAMIAST szyny, to oczywiście tylko wtedy gdy jest miejsce.

Reply to
titanus

in <news:u8f5ms$1unbs$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl>

user LordBluzg®?? pisze tak:

w twój durny łeb ;D

Reply to
PiteR

in <news:u8f6nl$sb5$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net>

user titanus pisze tak:

Tu jak user coś pogrzebie np wymienia ES to może wyciągnąć drugą listwę i zewrzeć z pierwszą.

Chyba że zalać kropelką wszystkie rowki ;)

Na razie owinę listwę środkową izolacją. Potem wymienię na taką Legranda.

a gdzie będzie miejsce dam kable.

Reply to
PiteR

No obciete zle ale czy szyna jest zla? Nie pamietam dokladnie ale oidp daje sie bezpiecznik wymienic bez rozprucia calosci.

Jak sie pokapowalem ze moge szyne zalozyc zamiast uskuteczniac drutowanie to szybko wymienilem i juz lata dziala bez problemow.

Reply to
ptoki (ptoki

A z czego to zrobione? Bo wygląda jak pordzewiała stal ..

J.F

in <news: snipped-for-privacy@googlegroups.com user ptoki (ptoki) pisze tak:

ta Legranda jest dobra. Bo nigdy nie krzyżują się szyny. Ale jest zbyt droga dla Januszy biznesu.

Jednofazowe są spoko.

Nie da się bo zatrzask jest pod szyną. Właśnie tak jak piszesz inwestor zrobił zwarcie szyn i podniósł hebel.

U mnie w pracy nie używamy takich szyn wcale i nigdzie.

kupiłem dziś linkę 6mm2 jak podrutuję to on sobie wymieni esa sam. dali mu jakieś egzotyczne esy, które już wymiękają.

PiteR

A czym się taką szyneczkę normalnie tnie? Nie ciąłem, to nie wiem :)

Reply to
Arnold Ziffel

Gacia? To zdaje się najtańszy syf jest. Ale ten Legrand RX3 to chyba spoko? Hager też...

Reply to
Arnold Ziffel

W dniu 11.07.2023 o 01:00, PiteR pisze:

Ekologiczne jakby :)

Reply to
PeJot

W dniu 09.07.2023 o 22:55, titanus pisze:

Zaślepki są dostępne solo, a instaluje się je obligatoryjnie.

Szyna jest fajna, do momentu gdy nie trzeba zmienić *starego* esa na nowy typ albo innego producenta. Zwykle mechanicznie na 100% nie pasuje.

Reply to
PeJot

in <news: snipped-for-privacy@hooterville.invalid user Arnold Ziffel pisze tak:

Jaki deweloper taki dom.

Tak to juz dokupił i sam wymieniał na Hagera. Chyba dalej będzie dokupował. Głucho wszedzie ciemno wszędzie co to będzie.

Reply to
PiteR

W dniu 11.07.2023 o 16:58, PiteR pisze:

RX3 to sprzęt dedykowany do budownictwa, swoją drogą ciekawe na czym można tu zaoszczędzić.

Reply to
PeJot

Ah to to jest taka potrojna? Bezsensu. U siebie po prostu zrobilem pare bezpiecznikow na jednej fazie razem, potem nastepne na kolejnej, tez razem. Ale po kolei i z jakims tam odstepem. Nie zaklejalem koncow.

No coz, wszystko mozna zrobic nie tak.

Reply to
ptoki (ptoki

in <news: snipped-for-privacy@googlegroups.com user ptoki (ptoki) pisze tak:

tak potrójna z której wysuwa się miedź i robi zwarcie międzyfazowe i trzeba czekać na chłopców z Energi

genialne ale nieprawilne.

Taki Wielki Pan Elektryk nie mógłby się pokazać na zlocie jakby to się wydało, że mostkuje sąsiednie esy.

Najlepsze, że sieroty rzuciły kable na taras i jak padał deszcz to wyskakiwała różnicówka. No i faza w gniazdkach losowo raz z lewej raz z prawej.

Reply to
PiteR

in <news: snipped-for-privacy@hooterville.invalid user Arnold Ziffel pisze tak:

Niczym. Wyp się na śmietnik.

Reply to
PiteR

Pan PiteR napisał:

Bo to gniazdka z prądem przemiennym.

Reply to
Jarosław Sokołowski

PiteR napisał(a):

10 kg miedzi na śmietnik? Widać bogata UK.
Reply to
alojzy nieborak

in <news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl>

user Jarosław Sokołowski pisze tak:

bo to budowa z kierownikiem przemiennym.

Reply to
PiteR