Synchronizacja zegara przez GSM

Pan Marek napisał:

Było o tym w wątku. Nie lubię obrażać czyjejś inteligencji i powtarzać tego, co łatwo przeczytać.

No przeciez przy lokalizacji na mapie masz narysowany okrąg o promieniu zasięgu danej cellid.

Reply to
Marek
Reply to
Grzegorz Niemirowski

Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

Tak, to mam na myśli. Tyle że nie nazywam tego "zaawansowanym" -- po prostu przyzwyczaiłem się, że tak jest. A jest tak samo odkąd pamiętam. Gdy pierwszy raz zetknąłem się z tą metodą synchronizacji, Windows (95) w ogóle takimi fanaberyami się nie przejmował. Potem był jakiś dodatek (może to już w 98), który pozwalał na synchronizację na żądanie. Teraz to już nawet jakieś płynne regulacje zrobili, czy inne bajery. Dla mnie to jest niepojęte, że w Redmond przez dwadzieścia lat drobnymi krokami dochodzą do tego, co już raz dawno temu zostało wymyślone. Boją się gwałtownego skoku w czasie, czy co?

Nadal niewiele mi to mówi. Ale nie przejmuję sie tym, nie będę próbował zrozumieć. Przyzwyczaiłem się do tego, że się uruchamia program, który jest klientem, serwerem, albo jednym i drugim -- i wszystko działa. Co tu jest do konfigurowania? Ma być czas dokładny, no to jest.

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... On Wed, 23 Mar 2016 18:34:06 +0100, "J.F."

A lokalizacja przez siec i TA daje dokladnosc ~500m ..

J.F. pisze:

[..]

Tak, tylko że to dotyczy "podstawowego" GSM ze slotami czasowymi, BTS tak instruuje komórkę (modyfikuje jej parametr TA) żeby ta nadając swoją ramkę, zmieściła się w swojej szczelinie czasowej gdy sygnał dotrze do BTSa. Rozdzielczość tego parametru to jest właśnie ~500m przesunięcia w przestrzeni. A system musi monitorować kilka BTSów na wypadek handover'u w czasie połączenia (i chyba jeszcze jednego przypadku ale nie jestem pewny).

Może jednak? Jakieś undocumented feature? Czy jest jakiś disasembler do Javy na sali?

Obecnie można je mieć offline, wtedy tego nie było.

[..]
Reply to
AlexY

Marek pisze:

Zsynchronizowany ale nie skorygowany, dalej będzie się rozjeżdżał.

Reply to
AlexY

Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nd0ndn$ofr$ snipped-for-privacy@dont-email.me... J.F. pisze:

Z tym, ze do tego handoveru, to chyba moc sygnalu jest wykorzystywana ?

Czy system/telefon trzyma TA do innych widocznych BTS ? Nie wiem, trudne by to chyba bylo bez wczesniejszej i regularnej komunikacji z nimi.

J.F. pisze:

Powody są 3, słabnący sygnał gdy ma lepszy z innego BTSa, jest za daleko (TA bliski limitowi) lub przeciążenie sektora BTS.

Musi, inaczej traciłby czas na ustalenie parametrów na kanale serwisowym (BCCH o ile pamiętam), a to w trakcie połączenie jest niepożądane. Pamiętam monitory które można było aktywować w nokii i którym siemensie i tam parametr TA był dla każdego BTSa do którego telefon miał dostęp.

Komórka co określony czas i tak komunikuje się z siecią.

Reply to
AlexY