Chińskie PowerLed 3W czy Cree XB-D ?

Witam.

Chciałbym zrobić sobie (tanio) naświetlacz do akwarium niedużego i tak się zastanawiam jak bardzo duża jest różnica w jakości/świetle pomiędzy popularnymi PowerLed 1W/3W a taką tanią (chyba, tak mi się trafiło googlając) Cree XB-D. O ile o tej Cree XB-D coś tam w dataszitach można poczytać, to nie mogę namierzyć czegoś konkretnego o tych Power Ledach, oprócz tego że żre 1 czy 3 Waty :) Może ktoś coś ma, testował?

Dlaczego Cree XB-D 6000K są 2 razy droższe od 4000K? (8,5$ kontra 4,5$ za 10 sztuk na ebaju.)

Reply to
Irokez

użytkownik Irokez napisał:

Jak chcesz max. wydajności, rozejrzyj się za LED citizen w tme. Jak ostatnio przeglądałem, rzuciła mi się w oczy ich większa wydajność od cree. Jak do akwarium, wyższy koszt powinie ci się zwrócić w prądzie.

Jak dla siebie, a nie na sprzedaż zastanów się czy warto oszczędzać.

Reply to
vernon.l.pinkley

W dniu 2016-03-21 o 22:12, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Właśnie namierzyłem taki filmik

powiem Ci, się naprawdę zastanawiam :)

Te Cree XB-D to jak czytam to właściwie diody 1W (z możliwością podkręcania do 3W). 10 sztuk za 8,5$. "Chińczyki" 1W to około 2$ za 10 sztuk. Jeśli potrzebuję 40W to się robi różnica 25$ - na jakiś zasilacz itp jak znalazł.

Reply to
Irokez

W dniu 2016-03-21 o 22:41, Irokez pisze:

Jeśli te Cree to 1W z możliwością podkręcenia do 3W to chińskie PowerLedy 3W to może mają 0,5W z możliwością podkręcenia do 0,7W i puszczone na 3W. Ładnie świecą, ale krótko pewnie.

W katalogach Cree masz po prostu dane pozwalające zaprojektować poprawnie środowisko pracy LED, wystarczy je zrozumieć by nie pisać o "możliwości podkręcania".

Reply to
Andrzej W.