Światło na klatce schodowej zdalnie

W dniu 29.10.2023 o 11:47, Mirek pisze:

Są takie, które umożliwiają zastosowanie przycisku z podświetleniem.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 29.10.2023 o 14:00, PeJot pisze:

I tak zaszpachlujesz. Proste czy wężykiem jedn pies.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 29.10.2023 o 13:31, PeJot pisze:

Może śrubokrętem wydrapiesz? Bruzdownica zrobi ładny rowek, ale kurzu co nie miara. No i po drodze można spotkać jakiś kabel.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Przyciski z podświetlaniem są aktualnie zainstalowane na klatce. Brakujący N można by dociągnąć z mieszkania, sprzed RCD, ale wracamy do punktu że trzeba ryć w ścianie.

Reply to
PeJot

Jeśli są przyciski z podświetleniem to znaczy że kilka mA można "kraść" bez wywalania oświetlenia. może jakaś mała przetworniczka "5V 5W" lub słabsza da radę ruszyć nie wyzwalając oświetlenia? Jeśli tak to możesz zastosować modulik na 433MHz z akumulatorkiem i przekaźnikiem... Tylko że to dość duża rzeźba się robi i nie wsadzisz tego pod włącznik do puszki. Trzeba by na partyzanta rozkuć głębiej i upchać pod spodem. wtedy odpada szpachlowanie malowanie o ile ściana jest grubsza niż 12cm...

Kabelek rozwiązuje sprawę pewniej i bez ryzyka nie powodzenia.

Reply to
Rutkowski, Jacek

No tak, trzeba rozpoznać jak to właściwie steruje tymi przyciskami. Ten mój jest normalnym włącznikiem stabilnym a może chodzić o dzwonkowy o czym wcześniej w ogóle nie pomyślałem.

Reply to
io

W dniu 29.10.2023 o 14:53, PeJot pisze:

Mojego już raczej nie da się kupić, ale można kupić inne np w Conradzie, musiałbyś sam poszukać. Przyszło mi jednak do głowy, że ten mój może jednak nie nadawać się bo to zwykły włącznik stabilny a Ty może masz dzwonkowy. Chciałem głównie zwrócić uwagę, że prowadzenie kabelków zbyt problemowe jest. Ostatnio mi w piwnicy przerobili instalację oświetleniową i odpięli boksy, świeci tylko na korytarzu jak w średniowieczu. I pewnie jak zażądam przywrócenia to i pisanie do osiedlowej gazetki nie pomoże i będą już wiedzieli, że ktoś widzi to zupełnie inaczej. Może lepiej zrobić to samowolnie. 35 lat działało a dzisiaj cofniemy się w rozwoju. W twoim przypadku najłatwiej i chyba tak czy siak realnie byłoby włożyć coś do włącznika niż prowadzić te kable i narażać się.

Reply to
io

W dniu 29.10.2023 o 21:40, Rutkowski, Jacek pisze:

Nie przyjdą w jego sprawie?

Reply to
io

W dniu 28.10.2023 o 20:47, PeJot pisze:

No to zlokalizuj ten automat i tam masz L i N montujesz takie coś:

i po sprawie.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 30.10.2023 o 10:33, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Ale on mieszka na 16 piętrze, a sterownik na parterze. ;)

No i ten przekaźnik nie ma trybu monostabilnego. I... w domu bym nie dawał przycisku, krańcówka, czujnik przy drzwiach.

Nie wiem dlaczego wzbrania się przed czymś niekonwencjonalnym czyli dzwonek bezprzewodowy? Humanistą chyba nie jest, bo chce ryć rowek na kabel.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2023-10-28 o 20:47, PeJot pisze:

A nie prościej dowiercić się do puszki wyłącznika od tyłu i podłączyć równoległy wyłącznik? P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 30.10.2023 o 12:47, Piotr Gałka pisze:

Dokładnie tak chcę zrobić. Dodatkowo, jak będę miał styk NO w mieszkaniu, można pomyśleć o czujce ruchu.

Reply to
PeJot

Serio ? Zechcesz gościom w trybie IN włączyć światło, będziesz machał drzwiami ?

Bo tego nie da się natywnie połączyć ze stykiem NO na klatce, a ja chcę gotowe sprawdzone rozwiązanie.

Reply to
PeJot

W dniu 30.10.2023 o 00:15, io pisze:

Dodatkowy kabel byłby prowadzony przez otwór od puszki na klatce do mieszkania. Widoczna ingerencja to podłączenie kabla do wyłącznika na klatce.

Reply to
PeJot

W dniu 30.10.2023 o 16:24, PeJot pisze:

Krańcówka ma działać tak ja ten schodowy na klatce. Otwierasz drzwi od swojego mieszkania z zamiarem wyjścia i masz jasno.

Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 30.10.2023 o 11:20, Robert Wańkowski pisze: [...]

Tego nie doczytałem.

Ma. W zależności jak zaprogramujesz pilota.

Nie musi mieć monostabilny, ma aktywować automat :] Wyłączy się samo.

...chciał pilota.

Za dużo kombinacji, szczególnie zasilanie/przekaźniki...no i 16 piętro.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 30.10.2023 o 16:21, PeJot pisze:

To prościej dziubnąć dziurę i powiesić własną lampę :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 30.10.2023 o 21:28, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

To chyba najprostsze i najlepsze rozwiązanie.

...tak tylko dodam, że operacja na lampie "wspólnej" , która jest połączona równolegle z 16 piętrami, będzie zapalać "wszystkie" i kogoś chuj szczeli :)...no chyba że takie masz założenie lub "swoją" lampę na klatce zasilisz z innego obwodu (przekaźnik przełączny).

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 30.10.2023 o 16:24, PeJot pisze:

Gotowe, ale nie sprawdzone. Skoro masz podświetlenie, a ten z linku bierze 4 mA, to wedle mnie musi działać.

Ma tryb monostabilny.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 30.10.2023 o 21:27, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Nie ma. Ma w obu trybach bistabilne. Tylko aktywowane jednym lub dwoma przyciskami.

Ale jak nie wyłączy pilotem, to będzie ciągłe zwarte.

Wersja bezpilotowa delux. :)

Z mechanicznego punktu widzenia, to ustrojstwo ma rację bytu tylko w puszcze przycisku schodowego.

Ale skoro ma podświetlenie w przycisku schodowym a ten odbiornik pobiera

4 mA, dlaczego by miało nie działać?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski