Stroboskop [może OT]

cześć z góry napisze że jeśli ktoś uważa ze zaśmiecam grupę to sorki. mam zamiar zbudowac sobie stroboskop ale cos w miarę porządnego a w internecie widze wszystko na IFK120 , który ma chyba 20W. A ja chciałbym coś co ma naprawde dużą siłę błysku oraz dużą żywotnośc palnika. może ktoś z grupowiczów dysponuje sprawdzonym schemacikiem, który mógłby gdzies umieścić lub przesłać mi na maila słyszałem też cos o stroboskopie zbudowanym podobno na przepalonej swietlówce który wytrzymuje do 100 Hz i ma dużą jasnośc błysku. moze ktos z was cos wie na jego temat , ma schemacik :)

thnx

pozdroofka

Reply to
Magik

Użytkownik "Magik" <wladek snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:brfknu$33o$ snipped-for-privacy@zeus.polsl.gliwice.pl

IFK120:

120J max. w impulsie i max. moc średnia 12W (bodajże przy wymuszonym chłodzeniu)
Marek Dzwonnik

On Behalf Of Magik

Zacznij od zakupu palnika o większej mocy i dużej żywotności. Później możemy pogadać o elektronice.

pzdr Artur

Reply to
ziel

Użytkownik "Magik" <wladek snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:brfknu$33o$ snipped-for-privacy@zeus.polsl.gliwice.pl...

a czy oko ludzkie jest w stanie w ogole rozroznic blyski o czestotliwosci 100Hz ?

pozdrawiam Krzysztof

Reply to
Krzysztof Skoroniak

Nie musi, nawet lepiej jesli nie odrozni. Bo efekt stroboskopowy bedzie i tak.

Ale, kiedys sie bawilem swietlowkami, moze nieumiejetnie, ale kiepskie z nich stroboskopy. Za duzy czas poswiaty luminoforu ? A moze po prostu za maly prad moze plynac.

Sun, 14 Dec 2003 22:36:24 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No prawa ohma kurde nie zna... Przykladales za male napiecie ;-)

Reply to
BLE_Maciek

Pamietaj ze luk nie spelnia prawa Ohma :-)

Swietlowka ma jakies tam cisnienie gazu czyli koncentracje potencjalnych nosnikow - moze po prostu nie jest w stanie rozladowac szybko kondensatorow ?

Osoba podająca się za: J.F. przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

2003-12-16 21:26:

Zapytaj Marka Lewandowskiego - on kiedyś zbudował taki stroboskop.

Reply to
badworm

Tue, 16 Dec 2003 21:26:33 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No niewykluczone. Trzaby wypuscic pary rteci i napelnic ja ksenonem pod odpowiednim cisnieniem.

Reply to
BLE_Maciek