Statecznik

Witam. Mam pytanie: czy statecznik do świetlówek, a w zasadzie jego obudowa ma prawo być pod napięciem?. Neonówka zapala się gdy dotkne obudowy. Dławik jest nieobudowany, wiec nie chciałbym aby komuś stała sie krzywda. Dzięki. Przemek

Koń:

nie ma prawa.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Sćiślej rzecz ujmując neonówka świeci tylko w miejscach gdzie jest nieznaczny ubytek białej farby, oraz gdy przyłożę ją do radiatora nalepionego pastą silikonową na statecznik. Neonówka świeci słabiej niż po przyłożeniu do kabla zasilającego.

Niestety nie mam takie urządzenia i niechciałbym kupować go jeśli to zjawisko jest normalne.

Pozdrawiam. Przemek

Koń napisał(a):

W zastępstwie takiego urzadzenia- weż lamke przenośną ze zwykłą żarówką 40W i włacz dotykając jednym stykiem do dłąwika- dugi podłaczyć musisz do ,,zera'' zasilania z sieci. Jesli żarówka bedzie sie choćby tliła troszexzke lub zaświeci sie całkiem jasno- dławik ma przebicie i trzeba go wymienic koniecznie !!

Reply to
eusso

Podłączyłem lampke 25 W. Nie zaświeciła się. Dzięki za radę, będę spał spokojniej. Pozdrawiam. Przemek