Stacja lutownicza - co polecacie?

W dniu 2010-03-09 21:38, Marcin Wasilewski pisze:

Xytronic 137ESD

Reply to
Adam Dybkowski
Reply to
Marcin Wasilewski

W dniu 2010-03-10 01:29, Marcin Wasilewski pisze:

Mam podobną ale z cyfrowym sterowaniem PT 968. Hot air przydaje mi się gdy trzeba wylutować jakiś układ smd. Oporowa nadaje się do małych elementów ale trzeba ustawiać wyraźnie wyższą temperaturę niż wymagałby lut. Jeśli miałbyś to wozić ze sobą to trochę za duża i ciężka. Na wyjazdy mam oporową Elwik RT-24.

Reply to
Mario

Marcin Wasilewski pisze:

Ja używam PENSOL-SL10E-N firmy Solomon. Jest znacznie tańsza, ale możesz zobaczyć podobne - są wersje z cyfrowym sterowaniem itp, skoro masz większy budżet. Generalnie używam jej w warunkach domowych, czasem zlecenie montażu kilkunastu płytek z zewnątrz i też daje rade... kolega, który na co dzień lutuje Wellerem powiedział, że nawet przyjemnie mu się moją stacją lutowało i był nawet zaskoczony, że nie czuł jakiejś mega różnicy ;)... Wada - nigdy nie znalazłem do niej grotu typu minifala, więc jeśli planujesz takiego używać, poszukaj najpierw, czy w ogóle jest dostępny ;););)...

Reply to
Konop

A przypadkiem groty Wellera nie będą pasować? Bo do SL-20 bez problemu.

Reply to
Account

W dniu 2010-03-10 11:33, Konop pisze:

Przed ostateczną decyzją proponuję przyjrzeć się ofercie grotów. Ja kupiłem Xytronica 136ESD właśnie ze względu na niezły grot typu "minifala", który już nie raz się przydał.

No i w przypadku lutownic oporowych wybrać model z grzałką ceramiczną.

Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2010-03-10 17:58, Account pisze:

Heh, a jak cenowo stoją groty Wellera? Bo same stacje lutownicze są droogie.

Reply to
Adam Dybkowski