słoneczna ładowarka do telefonu - dlacz

witam kupiłem sobie ogniwa słoneczne. 1 wat, 6 wolt około 160mA. chcę z nich poskładać ładowarkę słoneczną do telefonu. podłączyłem 4 równolegole, miernik pokazał 7.1V i... telefon nawet nie wystartował. zasłoniłem ogniwa na podłączonym telefonie, cośtam ruszyło ładowanie - dzechło. Więc kupiłem zenerkę na 5.6v, żeby nią ograniczyć napięcie. podłączyłem równolegle i tyle. po tym zabiegu, ładowanie startuje wyraźnie lepiej i jest stabilne..... 90mA. czyli 5 razy za mało. dzięki analogowemu dziadowskiemu miernikowi, "kapnąłem" się ze telefon na ułamek sekundy tak mocno obciąża baterie słoneczne, że spada im napięcie i dlatego prąd ładowania jest ustalany na taki mizerny. wiec zapiąłem na baterie kondensator 6.3v 1500µF. działa lepiej. znaczy mam stabilne 180mA. czyli dalej 3 razy za mało. Podłączyłem kondzior wielkości szklanki - 33

000µF. bardzo ładnie widać (na mierniku) moment w którym telefon spawdza wydajnośc prądową. w krótkim momencie przekracza 600mA, ale... stabilny prąd ładowania dalej nie rośnie. Wszystko na bezpośrednim słońcu, 13-14, kabelki nie przekraczają 20cm, więc wpływ ich grubości jest minimalny, d+ i d- w usb zwarte. W takiej konfiguracji mój s4 przy zasilaczu 5.7v2.5A ładuje się prądem 1200mA

Nie wiem co jest nieteges. wolałbym nei łączyć baterii w 12V, a potem ładowarką samochodową zmiejszać do 5V, bo w ładowarce będą straty. Macie jakeiś inne enegooszczędne sugestie?

ToMasz

Reply to
ToMasz

Pan ToMasz napisał:

Ta jest najbardziej energooszczędna. Bo straty w przetwornicy impulsowej są bardzo niewielkie. W przeciwieństwie do zenerowodiodowego pomysłu zamiany energii w ciepło. Najlepiej w ogóle połączyć wszystkie w szereg i przetwarzać 24/5 V.

Środa na złącze USB podałeś 7V? Kozak. Telefon jeszcze żyje?

Reply to
Marek

Jeśli to w miarę nowy telefon z quick charge to nie powinno mu to zaszkodzić.

Reply to
Zbych

Dnia Sat, 24 Jun 2017 16:51:56 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Ale zener tu nie przeszkadza, bo telefon obciazy tak, ze bedzie 4.5V.

Zewrzec linie data opornikiem 100ohm - tak wiele ladowarek mowi, ze sa wysokopradowe. Ale moze nie wystarczyc.