Ładowarka impulsowa do telefonu ...

Witam szanownych kolegów! Pytanie jest być może banalne ... tyle, że nie dla mnie ... Chodzi o ładowarkę do telefonów NOKIA ... Z tego co wiem są 2 rodzaje:

ACP-7E - klasycczna transformatorowa Pamiętam kiedyś na warsztacie rozbieraliśmy ją ... i ZASKOCZENIE ... w środku był maleńki trafo i cztery diody prostownicze ...choć nie wiem czy każda jest taka sama ??? Na obudowie jest jeszcze oznaczenie bezpiecznika "termicznego" z opisem 700 mA Zaznaczę - ładowanie przez przyłączenie ładowarki do telefonu ...

opis na obudowie:

3,7 V DC/ 355 mA/ 1,4 VA

ACP-12 - tzw. podróżna - sądząc po rozmiarach - impulsowa

PYTANIE: Czy lepiej ładować accu telefonu za pomocą ładowarki klasycznej czy impulsowej ? jak jest zdroweiej / lepiej dla akumutaora Li-Ion Z tego co wiem klasyczna jest niestabilizowana (jak pisałem wyże trafo + 4 diody) Z impulsową nie miałem nigdy "warsztatowo" do czynienia ...

Będę wdzieczny za odpowiedź ...

Reply to
Exploris" SPAM***autograf.pl

z tego co sie orientuje to uklad sterujacy ladowaniem baterii znajduje sie w telefonie, wiec jedynym waznym parametrem ladowarki jest wydajnosc pradowa... co do napiecia to ta ladowarka niby ma dawac napiecie kolo4V, ale luzem daje kolo9... mysle ze ta impulsowa moze byc lepsza bo da wiecej pradu...

Reply to
nuclear

Jakie poowinny być parametry ładowarki " z prawdziwego zdarzenia" do accu od telefonu, tak aby warunki i trwałość była jak największa ?

Do jakiej wartości powinna ograniczać prąd ? .......................................................... napięcie ? Kiedy powinna wyłączac ładowanie przy napięciu i jakim prądzie ?

a zatem powstaje pytanie jak wygląda sam proces ładowania przy pomocy ładowarki impusowej ? Czy ACP-12 (impulsowa) zapewnia choć zbliżone warunki ? Może Ktoś z Was mniał do czynmienia z takimi rzeczami ?

Czy warto do ładowania stsować zamiast ładowarki klasycznej ładopwarkę impulsową ?

Będę wdzięczny za podpowiedź ...

Reply to
Exploris" SPAM***autograf.pl

Użytkownik "Exploris" <exploris@***NO SPAM***autograf.pl> napisał w wiadomości news:duqgrm$lqs$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

jaki masz telefon ?

Generalnie stare nokie - ladowarka trafo

nowe nokie - ladowarka impulsowa

Reply to
MuNiO
[...]

E, tam. Starą Nokię naładujęsz impulsową, nową naładujesz klasyczną. Ogólnie: impulsowa ładuje szybciej. Rzadko musze doładowywać i doładowują tą, która akurat w rękę wpadnie.

Użytkownik Exploris napisał:

Koledzy juz Ci właściwie odpowiedzieli na te pytania. Ta "kostka" co się ją wsadza do kontaktu, a z drugiej strony kabelkiem do telefonu to w zasadzie nie jest ładowarka jak się zwykło ją potocznie nazywać. Bardziej jest to zwykły zasilacz. Faktyczna ŁADOWARKA siedzi w telefonie. To w nim są obwody regulacji prądu ładowania i kontrolowania końcowego napięcia ładowania akumulatora. Dodatkowo w samym akumulatorze LiPol jest elektronika zabezpieczająca przed przekroczeniem parametrów ładowania.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

nowe nokie ladowane ladowarka trafa maja nie doladowane akku .

Reply to
MuNiO

Pozwólcie, że zapytam DLACZEGO TAK JEST ?, że nowe Nokie ( w szczególności chodzi o 6030) łądowane ładowarką klasyczną - transformatorową mają niedoładowany ACCU ???

Proszę o uzasadnienie ...

Pozdrawiam ...

Reply to
Exploris" SPAM***autograf.pl